Avto
343 ogledov

Trafic ne bo preslepil darsovcev

Renault trafic
1/22
SAA
Nova generacija trafica je že v Sloveniji, med popolno prenovo je pridobila ogromno uporabnih detajlov po meri voznika in potnikov. Furgon od 19.630 evrov. Prenova pa tudi za večjega masterja.

Tudi v Sloveniji je bil Renaultov trafic v minulih letih eno najpogostejših orodij slovenskih obrtnikov, dostavnih služb ali tistih kupcev, ki so v vozilu potrebovali več kot le pet sedežev. Na čelu prodajnih številk je druga generacija kraljevala dolgih 13 let, a tudi dostavnikom se rok uporabe nekoč pač izteče.

O novem traficu smo podrobno pisali že julija, ko nas je tudi prvič presenetil s poudarkom na uporabnosti. Če strnemo že napisano, pri Renaultu 34 let starega recepta iz prvih dveh generacij niso šli pisati na novo, temveč so zgolj pametno izboljšali tiste stvari, ki so bile nujne popravkov. Novi trafic je nekoliko večji, previs spredaj je zaradi položnejšega in pešcem prijaznejšega nosu podaljšan za 10 centimetrov, zadaj pa za 11 centimetrov, ki se izdatno poznajo v povečanem tovornem prostoru. Tudi po videzu ga je mogoče zlahka prepoznati kot najmlajšega člana družine traficov, po drugi strani pa vsebuje vse prepoznavne aktualne elemente Renaultovega oblikovanja, vključno z nazaj razpotegnejnimi žarometi in velikim rombom na maski pokrova. Na voljo je tudi kar nekaj okrasnih dodatkov, s čimer vozilo lahko na hitro preseže zgolj obrtniško veljavo.

Odvisno od tipa podvozja in višine trafica je pri tovornem furgonu prirastka v notranjosti za najmanj 200 litrov. Že v osnovno različico gredo 3 evropalete. V dolžinski različici L1 lahko zaradi pregradne lopute pod sovoznikovim sedežem prevažamo do 3,75 metra dolge predmete, v različici L2 celo do 4,15 metra. Tudi eno od kril zadnjih dvokrilnih vrat je pri furgonu mogoče blokirati v odprtem položaju za prevoz daljših predmetov, seveda v skladu z zakonodajo. Še en uporaben podatek - lastniki lahko zaradi iste odprtine zadnjih vrat iz starega trafica preselijo vso dosedanjo notranjo opremo.

Pisarna v pravem pomenu

Voznikova kabina je prostornejša, saj je pregradna stena pomaknjena tri centimetre nazaj. Ker je tudi vetrobransko steklo položnejše, volan nastavljiv v vse strani, sedeži pa nižji (višino je mogoče prilagajati za 6 centimetrov), je "avtomobilski" občutek zelo prisoten. Tudi drugi elementi so znani iz osebnih vozil, med drugim merilniki (clio) ali opcijske multimedijske naprave (dacia ali twingo). Plastika je trda, kot to zahtevajo standardi za dolgotrajno in naporno uporabo.

Različni dodatki in razporeditev voznikovega prostora so tisti del vozila, ki konkurentom postavlja merila. Ne samo množica uporabnih prostorov za odlaganje (zgolj pod sovoznikovim sedežem za 54 litrov, skupno za 90 litrov), temveč tudi prostor za prenosnik (do 17 palcev), zložljiva nosilca za pametni telefon ter tablico (do 10,6 palca) ali držalo za A4 liste kažejo, kako naj izgleda pisarna na kolesih. Tu so še druge pametne rešitve, denimo R Link multimedija, lahko pa lastnik izbere tudi opcijo R&GO, prek katerega navigacijo in podatke glede vozila spremlja prek svoje tablice. Ne gre pozabiti še drugih rešitev, denimo ogledalo v sovoznikovim senčniku, ki na poceni način izniči nevarnost mrtvih kotov na desni strani avtomobila. 

Do devet potnikov

V potniški različici je udobju namenjenega veliko udobja in čeprav trafic ni luksuzni potovalnik, obljublja za do 9 potnikov potnikov in prtljago hkrati dovolj prostora. V vsakem primeru je namreč v prtljažniku še vedno najmanj 550 litrov prosotra, v podaljšani različici pa 890 litrov. Ena zastekljena drsna vrata so serijska, druga so na voljo za doplačilo, a so vedno ročno gnana, drugo in tretjo vrsto sedežev je mogoče precej prilagajati, zlagati ... Seveda je trafic na voljo tudi zgolj v petsedežni različici s podaljšano kabino.

Renault trafic | Avtor: SAA SAA
Vsakega trafica v večjem voznem parku je mogoče vključiti tudi v sistem Fleet Asset Managment, prek katerega imajo upravljalci vedno na razpolago vse osnovne podatke o lokaciji in stanju določenega vozila. Različica furgon je prvič doslej na voljo tudi za predelavo v avtodom. Podvozje je dveh tipov, saj je eno prilagojeno obremenitvam skupne nosilnosti do 1.200 kilogramov.

Štirje motorji, dva tipa dihanja

Štirje različice motorjev so vse dizelske, imajo pa enojni ali dvojni turbo polnilnik in moč od 66 do 103 kW (90 do 140 KM). Odlikujejo se po nizki porabi, k čemur pripomore že aerodinamična oblika, za doplačilo v različicah energy pa še start&stop sistem in prikazovalnik prestav. Potreba po servisu se pokaže na dve leti ali po 40.000 kilometrov.

Veliko je še dodatnih elektronskih pripomočkov v prid varnosti, denimo asistent za speljevanje, optimizacija oprijema koles na slabši podlagi, asistent za vleko prikolice, asistent proti prevračanju, kamera za vzvratno vožnjo ...

Osnovna cena za trafic (L1H1 dCi 90) je 19.630 evrov oziroma 16.090 evrov brez DDV. Za model s podaljšano kabino je potrebno odšteti 23.168 evrov (18.990 brez DDV), za povsem potniškega passengerja pa cena še ni znana. 

Komentarjev 1
  • Ludvik Miholic 21:15 02.oktober 2014.

    smo ena najdrazja drzava z vinetami a avtocesta pa izgledajo kot bi bili nekje v rumuniji lahko nas je sram kam gre denar????katerega nam ukradejo z vinetami