Avto
2020 ogledov

Trenutek, ko je oče izvedel, po kom bo imenovan megaavto

Koenigsegg jesko
1/12
Koenigsegg
Jesko je ime novemu megavtu iz severa. Je hkrati Koenigseggov poklon očetu in napad na magično hitrostno mejo. "Bodite hitri," potencialnim kupcem sporoča Šved.

V Ženevi smo te dni videli kar nekaj novih maloserijskih superšportnikov, ki obljubljajo spektakularne zmogljivosti, a orosijo oko tudi takšnim ljudem, ki z odvečnim milijončkom na računu mislijo, da so bogati.

Za eno glavnih novosti je poskrbel Christian von Koenigsegg, ki je še enkrat več dokazal, da s svojo majhno in predano ekipo lahko ustvarja tehnične rešitve, ki jih niso sposobne veliko bolj etablirane znamke z brezmejno finančno podlago.

Jesko je ime avtomobila, s katerim nadomeščajo dosedanji model agero in njene izpeljanke. Agera RS je mimogrede uradno serijski najhitrejši avto na svetu s 447 km/h ter nosilec še več drugih hitrostnih rekordov. Jesko naj bi bil več kot dostojen naslednik.

Jesko je ime dobil po Christianovem očetu, upokojenemu poslovnežu, ki je moral marsikdaj odpreti denarnico za poplačilo sinovih preveč nadobudnih mladostniških idej. A danes je 80-letni oče, ki je bil tudi na uradni ženevski premieri sinovega izdelka, nanj gotovo ponosen, saj mu je slednji s poimenovanjem morda celo najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu izkazal prav posebno čast. 

Cristian von Koenigsegg in celotna ekipa so čisto do zadnjega trenutka skrivali pred 80-letnim očetom Jeskom, da bo nov avto poimenovan po njem. Celo logo so na armaturo prvega primerka namestili šele tik pred ženevsko premiero. Kako je izgledalo presenečenje, si lahko ogledate v spodnjem videu.

In to kakšno čast! Jesko je avto, s katerim Koenigsegg odkrito napada oznako 300 milij na uro (482 km/h). Vgrajen ima nekoliko spremenjen 5,0 V8 agregat z agere, pri katerem so se osredotočili na lahko, a robustno gradnjo. In robustnost mu bo prav prišla, saj motor s pogonom na bencin zmore 955 kW (1.280 KM), če pa bo lastnik v rezervoar nalil etanol E85, bo moč narasla kar na 1.195 kW (1.600 KM). Da, to je uradno nov megaavto, torej takšen, ki lahko eskplodira z več kot megavatom energije.

Poleg motorja, ki je delo njihovih inženirjev, so ponosni tudi na nov pristop k devetstopenjskem menjalniku. Govorijo o večsklopčnem menjalniku, ki naj bi bil bliskovito hiter ne glede na zahteve, saj so se s pristopom večih sklopk izognili pasti, v kateri se prej ali slej znajdejo vsi menjalniki z dvojno sklopko - zamikom pri prestavljanju, ko voznik želi eno, avto pa drugo, recimo izbiro dveh prestav nižje. Dvosklopčni menjalnik bo vedno moral menjati postopoma brez preskakovanja, medtem ko zmore švedski menjalnik ob pomoči inteligentnega računalnika brez zamika v prenosu prestaviti iz katerekoli v katerokoli prestavo. 

Koenigsegg jesko | Avtor: Koenigsegg Koenigsegg
Koenigsegg jesko | Avtor: Koenigsegg Koenigsegg

Koenigseggu je lastno tudi vzmetenje, ki preprečuje spuščanje ali dviganje zadka in nosu pri močnem pospeševanju ali zaviranju. Ogromno dela so opravili pri aerodinamiki, ki je sposobno pri 250 km/h ustvariti za 800 kg pritiska k tlom, pri 275 km/h pa kar 1.000 kg. Poleg izredne vzvojne togosti karoserije in zadnjih koles, ki v ovinkih pomagajo držati smer z zamikom do treh stopinj, so poleg vsega ostalega naštetega za brezkompromisno vožnjo pomembne tudi superšportne Michelinove pnevmatike (R20 265/35 spredaj in R21 325/30 zadaj). 

Švedi pravijo, da je jesko storil tudi velik korak naprej pri notranjem udobju, saj so se posvetili lažjemu vstopanju in izstopanju skozi avtomatska dvižna vrata, avto ima nov intuitiven vmesnik, dobil je sistem kamer za lažje manevriranje pri počasni vožnji ...

Koenigsegg bo vzporedno z jeskom v naslednjih letih izdeloval še lani predstavljen model regera. Gre za 80 primerkov hibridnega avtomobila z inovativnim brezstopenjskim prenosom moči, vgrajenim Akrapovičevim izpuhom in Rimacovo tehnologijo električnega pogona. V primerjavi z jeskom ima vlogo bolj luksuznega superšportnika za vsakdanje poti.

V naslednjih letih bodo ročno sestavili 125 jeskov, vsak bo pred obdavčitvijo stal 2,65 milijona evrov. A vsem, ki imate toliko denarja in ste si zaželeli najhitrejši serijski avto na svetu, je Christian von Koenigsegg sporočil tole. "Bodite hitri! Ne vem, koliko jih bo po koncu salona v Ženevi še na voljo." Že vnaprej so namreč prejeli 83 vplačil.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.