Avto
2180 ogledov

Trije spočiti lovci za cestno divjino

Jeep Wreangler Renegade Cherokee
1/17
Saša Despot
Renegade, cherokee in wrangler. Jeepove posodobljene igrače za mestni in naravni teren.

Jeep je ena od znamk, ki je v zadnjih letih najhitreje rasla na evropskem trgu, saj je dodobra izkoristila sinergije znotraj povezav s Fiatom. Kot so bili Jeepovi modeli posebni že od nastanka willysa, znotraj razredov novodobnih križancev in terencev tudi danes zagovarja robustna in z opcijo raznih dodatkov zelo zmogljiva off-road vozila.

Z letom 2019 so v Sloveniji konkretno pomladili svojo obstoječo paleto, saj so hkrati začeli s prodajo osveženih renegada in cherokeeja ter skoraj novega wranglerja.

Jeep Renegade | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mali upornik s krepkimi nogami

Renegade je vstopni Jeep, ki je vse od prihoda na trg pred petimi leti postal vlečni konj po prodaji, še posebej v Evropi. Z njim so k znamki prišli tudi številni mlajši kupci, medtem ko še naprej pri njem izpostavljajo nadpovprečne zmogljivosti za tiste, ki kanijo z njim na brezpotja.

Prenova se je zunanjosti dotaknila z novimi odbijači in motorno masko, pridobil je LED polno osvetlitev. V notranjosti je z nekaj prerazporeditvami na voljo več odlagalnih površin, stanjšali so videz A-stebrička in posodobili infozabavni sistem Uconnect. Precejšen premik naprej je pri različnih aktivnih asistentih. Renegade ima med drugim opcijo radarskega tempomata s funkcijo stop&go (pri avtomatskih menjalnikih) in sistem za samodejno parkiranje.

Jeep Renegade | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Znatna je tudi sprememba pri motorjih, vsaj pri bencinskih, ki so vsi novi. Gre za litrski trivaljnik (88 kW/120 KM) in 1,3-litrski štirivaljnik v dveh različicah (110 kW/150 KM ali 132 kW/180 KM). Dizla sta 1,6-litrski (88 kW/120 KM) in 2,0-litrski (103 kW/140 KM in 125 kW/170 KM). Pri močnejših različicah je opcija 4x4 pogona, za doplačilo tudi v različici "low" z reduktorjem. Cena se začne pri 17.990 evrov.

Indijanski poglavar je oblekel smoking

Verjetno je pri modelu cherokee daleč najbolj znana druga generacija iz sredine 80. in 90. let, saj ji nobena druga ni segla do kolen po faktorju željenosti. Tudi zadnji cherokee, ki je prišel med nas z letom 2013, je dokaj redek član slovenskega voznega parka. Morda bo bolje s prenovljenim cherokeejem, ki se je znebil nenavadno razdeljenih prednjih svetil in na zunaj precej pridobil na uglajenosti, ki je v kosanju z avti, kot so audi Q5 ali BMW X3, mercedes-benz GLC ali volvo XC60 pač nujna. Osvežili so mu tudi notranjost, posodobili infozabavni sistem in razširili uporabnost prtljažnika.

Jeep Cherokee | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dodali so tudi več udobja za mehkužneže, kamor spadajo ogrevan volan in zadnja sedeža, pa samodejno odpiranje zadnjih vrat. Posodobili so asistenčne sisteme. Cherokeeja poganjata dva dizla prostornine 2,2. Prvi ima 110 kW (150 KM), drugi pa 143 kW (195 KM). Razlika med njima je tudi v menjalniku, močnejši se zanaša na devetstopenjsko avtomatiko. Na ceniku je tudi bencinski motor. Med posebnosti cherokeeja v primerjavi s tekmeci je opcijski zmogljiv 4x4 pogon s programi za različne vrste podlage in v štirih različicah zmogljivosti. Cherokee je na prodaj v petih različnih izpeljankah, na vrhu je trailhawk.  Cena se začne pri 35.990 evrih.

Jeep Cherokee | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Wrangler na lovu za duhom odprtosti

Wrangler naj bi bil tisti najbolj originalen duhovni naslednik prvega willysa, ki se je leta 1945 iz vojaškega prelevil še v civilno različico. Leta 1987 so tedanji generaciji prvič dali ime wrangler, leta 2007 pa je prišla na trg generacija JK, ki je tudi podlaga za najnovejšega wranglerja s kodno oznako JL. Gre za močno posodobljen model, s tehniko in udobjem prilagojen modernim potrebam, a z eno nogo vedno pripravljen, da se prelevi v enega najbolj zmogljivih terencev, še posebej v različici rubicon.

Tako kot v predzadnji generaciji je wrangler na voljo z dvema ali štirimi vrati. Pridobil je LED osvetlitev, sodobnejši, a še vedno oglat videz, novo notranjost in infozabavni sistem. Edinstvena v razredu je opcija vetrobranskega stekla, ki ga je mogoče odpreti naprej. Ali pa več različic "open air strehe, od trde plastične do mehke tkaninaste, ki jo je skupaj z zadnjimi okni mogoče celo povsem odstraniti.  Kot v starih dobrih časih.

Jeep Wreangler | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Wrangler se lahko pohvali s kar nekaj asistenčnimi sistemi, nima pa samodejnega zaviranja, kar je bil eden od razlogov za slabo oceno na Euro NCAP. Wrangler lahko svoje potenciale izkoristi le v pravi divjini. Glede na odmaknjenost od tal (27 cm), vstopne, izstopne in vmesne kote ima zelo dobre predispozicije za off-road, tam mu pomaga še stalni 4x4 pogon z dvema zaporama diferenciala. Ženeta ga lahko bencinski ali dizelski motor, slednji ima po novem 2,2 litra prostornine in 147 kW (200 KM) moči. Menjalnik je vedno osemstopenjski avtomatski. Wrangler je na voljo v treh različicah opreme sport, sahara (štirivratni) in rubicon. Cena se začne pri 54.730 evrih.

Jeep Wreangler | Avtor: Saša Despot Saša Despot

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.