Avto
137 ogledov

TSi v golfu odličen tudi, ko diha na pol

Volkswagen golf
1/17
Andrej Leban
Novi 1,4-litrski TSI motor v golfu je biser, ob katerem zbledi velika večina prednosti dizlov.

Velika večina slovenskih kupcev volkswagen golfa poseže po 1,6- ali 2,0-litrskem dizlu. A ko bi pred nakupom vsaj na hitro poskusili peljati znatno cenejšega in ne veliko potratnejšega 1,4-litrskega bencinarja, bi jih veliko gotovo znova premislilo.


Gre za tehnološko zelo izpopolnjen agregat, ki je naslednik enako velikega motorja, le da je imel predhodnik po zaslugi kombinacije turbine in kompresorja polnilnega zraka 160 KM moči. A stroški proizvodnje so bili visoki, zato so ga pri VW-ju že pred časom prenehali nuditi. Novi motor je cenejši, saj so mu je ostala le še turbina, vseeno pa ni sledu o kakšni luknji v nižjih vrtlajih, navorja je celo nekaj več, ves pa je na razpolago že od 1.500 vrtljajev naprej.

Druga posebnost motorja je izklapljanje vmesnih dveh valjev, ko motor ni pod naporom. S tem sistemom golf kot prvi med množičnimi modeli uvaja tehniko, ki precej pripomore k dodatnemu nižanju porabe. Izklop voznika prav nič ne moti, le zvok motorja dobi takrat zven tipičnega dvovaljnika, na osrednjem prikazovalniku pa se pojavi opozorilo, da avtomobil potuje le na "pol pljuč". Ko voznik močneje pritisne plin ali ko sicer zmanjka moči, se s "počitka" nemudoma vrneta še preostala dva valja. K celotnemu procesu se izvrstno poda DSG menjalnik, testnik je imel tudi menjalne naperke na volanu za še več udobja.

Porabo smo tako med kombinirano vožnjo z veliko predvidevanja, a nikakor ne polžjim gibanjem, brez težav ohranili pod sedmimi litri, kar je le kakšen liter nad dosežkom iz 1,6 TDI s prav tako DSG-menjalnikom.

Dostopna varnost

Testnik je bil poleg najvišje opreme highline še dodatno obložen, kar je za četrtino povišalo končno ceno. Nekaj dodatkom bi se zlahka odpovedali. Denimo kameri za vzvratno vožnjo, ki se sicer duhovito pokaže izpod zadnjega logotipa - zaradi izvrstnega pilota za parkiranje je nepotrebna. Tudi 760 evrov vredno uravnavanje podvozja na štiri različne programe bodo izkoristili le najzahtevnejši vozniki, saj je že vmesni dobra zmes udobnega in zanesljivega podvozja.

Volkswagen golf | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Bi pa vsekakor doplačali dobrih 300 evrov za radarski tempomat, zaradi katerega so poti še varnejše in udobnejše. Z njegovo pomočjo avtomobil opozarja in samodejno zavira pred morebitnimi trki, zelo prav pa pride tudi v gneči, saj takrat avtomobil samodejno ustavlja in speljuje. Težko bi se odpovedali še izvrstnim biksenonskim žarometom s funkcijo prilagajanja ovinkom in zelo udobnim masažnim, a tudi športno ukrojenim sedežem.

1,4 TSI ACT je od primerljivega 1,6 TDI motorja, ki ima le 77 kilovatov, cenejši za okoli 130 evrov, od 2,0 TDI s 110 kilovati pa že zajetnih 1.950 evrov. Pred nakupom se mora torej kupec še posebej vprašati, kakšne poti in po kakšnih cestah vozi. Lahko pa napovemo, da bo poleg dizelskih golfov čez nekaj let zelo iskan med rabljenimi tudi 103-kilovatni bencinar.

Podatki o vozilu (Volkswagen golf highline 1,4 TSI ACT DSG, 4 vrata)

Motor: bencninski, štirivaljni, 1.395 ccm
Najvišja moč: 103 kW (140 KM) pri 4.500 vrtljajih
Navor: 250 Nm med 1.500 in 3.500 vrtljaji
Dimenzije (D x V x Š) (v mm): 4.255 x 1.452 x 1.799, medosna razdalja 2.637
Najvišja hitrost: 212 km/h
Pospešek: 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 380
Poraba na testu: 6,9 litra, 112 g CO2/km
Cena (v evrih): 21.562 (osnovi)/26.982 (testni)