Avto
60 ogledov

V bundi ne bi smeli v avto

varnostni pas Anže Petkovšek
Sedete v avto oblečeni kot medved, v najdebelejši bundi? Najmanj, kar morate storiti, je pravilna pričvrstitev varnostnega pasu pri sebi in otrocih. Adacov test razkriva, kakšne so lahko posledice na debelo "oblečenih" lutkah. Nič dobrega.

V Adacovem testnem centru so opravili simulacije varnostnih trkov, pri čemer so testne lutke oblekli podobno, kot te dni v avtomobile sedamo vozniki in potniki - v bundah. 

Ker varnostni pas sega prek debelega oblačila, praktično ne drži telesa ob sedež. V primeru zaviranja v sili ali celo trka lahko takšne situacije povzročijo resne poškodbe mehkih tkiv, denimo črevesja, jeter ali vranice, ugotavlja Volker Sandner, direktor za testiranje varnosti pri Adacu. 

Testirane hitrosti so bile relativno nizke, le 16 km/h, kar denimo ustreza naletu v mestni vožnji. A tudi to je bilo dovolj, da se je prečni del pasu zaradi gibanja spodnjega dela telesa zarezal globoko v trebuh lutke, medtem ko bi moral pravilno zategnjen pas prek nog in medenice telo obdržati pri miru.

varnostni pas | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Osnovni nasvet Adaca je, da se pred vstopom v vozilo vedno slečemo, a zaradi udobja marsikdo ta nasvet presliši, še posebej če je vožnja krajše narave. 

Če že v bundi, naj bo pas vedno pod njo

Tudi krajše "oblečene" vožnje pa bi lahko potekale varneje, če bi "mojster delal vajo", pravi Samo Cuznar, namestnik vodje Reševalne postaje v Zdravstvenem domu Jesenice. Kot opozarja, vozniki in potniki marsikdaj zelo malomarno pripenjamo varnostne pasove, kar je še posebej izrazito v obdobju debelih oblačil.

Če že sedamo v avto tako oblečeni, potem se moramo potruditi, da spodnji del pasu vedno damo pod bundo in prek nog ter denimo mimo žepa z mobitelom. Pas je potrebno vedno dobro zategniti, da preprečimo sunek, ko je telo ob zaviranju oziroma trku za hip nevarovano. Na ta način lahko nastanejo poškodbe reber in trebuha, sprednji potniki lahko tudi treščijo ob volan ali armaturno ploščo kljub varnostnim sistemom, opozarja Cuznar. 

Novodobni otroški sedeži omogočajo, da lahko otroka dobro učvrstimo s pasovi prek ramen in trebuha, zato ni vedno nujno, da ga slačimo, dodaja reševalec. 

"Na žalost pa se nam vedno tako zelo mudi, da pas še pripnemo, a ga marsikdaj sploh ne zategnemo, kaj šele da bi ga namestili pod bundo," k temu še pravi Cuznar. 

Sedež v avtu ni domači fotelj

Kot zelo škodljivo v primeru trka Cuznar navaja tudi nepravilno držo potnikov. "Velikokrat vidimo, kako nekateri prav ležijo v sedežih. A pravilna drža, ki zagotavlja tudi optimalno delovanje zadrževalnih sistemov, je vzravnano hrbtišče in glava na naslonjalu. Kot kolena mora biti malo nad 90 stopinj, volan pa oddaljen tako, da lahko med poskusom v zapestju dosežemo obroč volana."

Najhujša napaka po mnenju reševalca pa je, če se v avtu vozimo nepripeti, četudi sedimo zadaj. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • tslamar 14:32 09.december 2015.

    Ojej, pozabu si na cigaret.

  • Vunny 13:20 09.december 2015.

    Beda! Sploh ne dojamete poante. Pri hitrem zaviranju zdrsnete pod pasom, ker vas le ta, če je pripet "čez bundo" (ponavadi je iz umetnih materijalov, ki "drsijo" - sintetika) ne zadrži, kot če bi bili brez bunde, oz pripeti ...prikaži več "pod" bundo - jo odpneš ter pripasaš pod njo, ko si že enkrat v avtu ter zategneš.A je to tako težko dojeti? :o

  • Dare Dado 12:50 09.december 2015.

    spet ena neumna ker jim je dolgcajt, kaj naj grem nag v avto, bedarija