Avto
10401 ogledov

V Franciji smo spoznali prav posebno novost iz Renaulta

renault embleme
1/33
MatijaJanežič
Renault nas je povabil v Francijo in pokazal vozilo, ki v modelno paleto vozil francoskega proizvajalca prinaša novitete, ki jih bodo kmalu izkusili kupci vozil. Kaj bo novega pri Renaultu?

Renault nam je pokazal delujoči prototip družinskega avtomobila, ki luči sveta še ne bo ugledal tako kmalu, a že zdaj napoveduje smernice za dosego radikalnega zmanjšanja emisij toplogrednih plinov.

Prototipni renault embleme je novo nadaljevanje Renaultovih raziskovalnih študij, ki jo jih leta 2022 začeli s študijo scenic vision in stremijo k temu, da do leta 2040 v Evropi, do leta 2050 pa globalno dosežejo ničelne ogljične emisije v življenjskem ciklusu avtomobila.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Razvili so ga pri Renaultovi enoti za razvoj električnih vozil in softvera Ampere, gre pa za vizijo nizkoogljičnega družinskega avtomobila, s katerim bodo dosegli 90 odstotkov manjše izpuste ogljikovega dioksida v celotnem življenjskem ciklusu v primerjavi z bencinski capturjem letnika 2019, ki so si ga postavili za osnovno izhodišče. V praksi to pomeni, da izpuste ogljikovega dioksida s 50 ton znižajo na pet ton.

Vodja projekta Pascal Tribotté je povedal, da so vsako tehnično, tehnološko in oblikovno odločitev na emblemu narekovale stroge specifikacije, s katerim so poskušali doseči nove ravni nizkoogljične mobilnosti. Pri tem so bili pozorni na številne relevantne faktorje predvsem na področju virov, materialov, proizvodnje, uporabe in razgradnje avtomobila po koncu njegovega življenjskega ciklusa.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kompleksna računica

K temu bodo med drugim pripomogli 70-odstotno zmanjšanje ogljičnega odtisa pri proizvodnji vseh komponent. Hkrati je recikliranih 50 odstotkov vseh materialov, ki jih vgrajujejo v avtomobil, skoraj vse uporabljene materiale pa lahko po koncu njihove življenjske dobe spet reciklirajo.

Računica za zmanjšanje izpustov je precej kompleksna. Zgolj z elektrifikacijo pogonskega sklopa bodo dosegli znižanje izpusta ogljikovega dioksida s 50 na 25 ton. Zahteva po večji bateriji bo sicer temu dosežku odvzela pet ton. Z neto ničelnimi izpusti v tovarnah in logistiki bodo dosegli dodatno zmanjšanje izpustov za 0,7 tone, z večjo učinkovitostjo pogonskega sklopa pa še dodatnih 5 ton.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tehnične inovacije bodo h končnemu cilju dodale še 3,3 tone, učinkovita baterija, ki bo med proizvodnjo zahtevala tvorbo 70 odstotkov manj ogljikovega dioksida, pa 4 tone. Reciklirani in trajnostno pridobljeni materiali bodo izpust ogljikovega dioksida znižali za 7 ton, nizkoogljično proizvedena elektrika pa 5 ton.

Pri Renaultu pravijo, da so pri razvoju emblema v veliki meri sodelovali tudi partnerji, ki so svoj prispevek dali predvsem pri razvoju materialov in komponent, ki predstavljajo več kot 90 odstotkov odstotkov ogljičnega odtisa. To so predvsem električna baterija, konstrukcijska jekla, aluminij, polimeri, pnevmatike, elektronika ter gorivne celice in posoda za vodik. Njihove prispevke, med katerimi so vrata iz recikliranega aluminija, poenostavljene vratne kljuke, uporaba enotnega materiala za obloge, 3D tisk delov iz polimerov ter pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, bomo sicer opisali v dodatnem članku.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Učni primer z Renaultovim DNK

Tribotté pravi, da leta 2019 pri Renaultu še niso imeli pojma, kako bi lahko izdelali avtomobil z ničelnimi emisijami, zato so se sredi leta 2020 lotili projekta družinskega avtomobila embleme. Nekateri člani ekipe so menili, da lahko to dosežejo z majhnim, preprostim avtomobilom brez posebne opreme in celo brez zaslonov v kabini.

Končno so se odločili, da bodo šli v razvoj povsem celostnega avtomobila, saj se z njim ne bi bilo dobro oddaljiti od tako imenovanega Renaultovega DNK. To pomeni, da je moral embleme postati sodoben in uporaben družinski avtomobil brez kompromisov, ko so pod vprašajem udobje, varnost in povezljivost.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Ena od pomembnih odločitev je bila prehod na vodik. Renault embleme je namreč hibridni avtomobil, ki združuje baterijski električni pogon s pogonom na gorivne celice, ki delujejo v vlogi podaljševalnika dosega.

Enbleme je zasnovan na platformi Ampr Medium. 160-kilovatni elektromotor v zadku, ki poganja zadnji kolesi, večino energije za poti po vsakdanjih opravkih črpa iz baterije s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ko pa se voznik odpravi na dolge vožnje, pa v igro vstopijo vodikove gorivne celice, ki proizvajajo tok z močjo 30 kilovatov. Eno polnjenje posode, v katero gre 2,8 kilograma vodika, zadostuje za podaljšanje dosega na 800, dve polnjenji pa na več kot 1.000 kilometrov. Ugodno pri tem je, da polnjenje posod z vodikom traja bolj ali manj toliko kot polnjenje posode bencinskega avtomobila danes. Vendar pa lahko z vodikom dopolnijo le okrog 10 odstotkov energetske zaloge na krovu, zato so primarno v uporabi baterije, ki se polnijo iz omrežja.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Trdni in lahki materiali

Projekt se je sicer osredotočil tudi na zmanjšanje mase avtomobila. Tribotté je ob tem komentiral, da je embleme ob polni funkcionalnosti v celoti tehta 1,8 tone, kar je precej ugodno za električni avtomobil meganovega velikostnega razreda.

To so med drugim dosegli tudi z učinkovito uporabo jekel, ki pomenijo okrog 70 odstotkov mase avtomobila. Uporabili so zelo močno in odporno pločevino, ki je zato lahko precej tanka in pripomore k zmanjšanju mase. Na predstavitvi so izpostavili tudi spremembo v sami proizvodnji jekla. Namesto tradicionalnega načina proizvodnje z zemeljskim plinom in vbrizgavanjem plamena v maso so uporabili tehnologijo z električnim oblokom. Na ta način so tvorbo ogljikovega dioksida z 2,3 zmanjšali na vsega 0,9 kilograma na kilogram jekla. Novi postopek omogoča tudi povečanje uporabe recikliranega jekla z 20 na 80 odstotkov.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pomemben element na emblemovi konstrukciji je tudi aluminij, ki je lažji od jekla. Z njega so izdelani vrata in pokrov prednjega prtljažnika, za katere jim je uspelo izdelati strukturo, ki je hkrati odporna na bočne udarce in lahka. Pomembna je bila tudi uporaba recikliranega aluminija. Običajno se pri proizvodnji aluminija tvori okrog 10 kilogramov ogljikovega dioksida na kilogram aluminija, če pa uporabimo recikliranega, se tvorba ogljikovega dioksida zmanjša na kilogram. Prihranek je torej kar desetkraten.

Iz recikliranega aluminija so izdelana tudi kolesna platišča, ki kljub velikosti 20-palcev tehtajo le šestnajst kilogramov. Konstruktorji so ta prihranek sicer dosegli tudi s konstrukcijo platišč, ki so jih omejili na najbolj osnovne nosilne elemente, ki so jih prekrili s pokrovi iz reciklirane plastike. Tudi Michelinove gume sicer vsebujejo 30 odstotkov recikliranih materialov.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Aerodinamični prijemi

Za zmanjšanje ogljičnega odtisa je sicer pomembna tudi aerodinamika z nekaj ključnimi elementi. Sprednjemu pokrovu motorja so denimo namenili dve "plavutki", ki z usmerjanjem zračnega toka zmanjšujeta čelno površino avtomobila. K temu pripomorejo tudi usmernika, ki na kolesa zrak vodita na ta način, da se zmanjšujejo vrtinci, ter maska z aktivnimi rešetkami, ki se samodejno odpirajo in zapirajo in zagotavljajo optimalen tok zraka do hladilnega sistema.

Dno je povsem ravno, strešna linija pa zasnovana tako, da zrak vodi na zadnji spojler. Zadku so namenili tudi dinamični difuzor, ki pri večjih hitrostih uravnava tok zraka čez zgornji in spodnji del avtomobila. Za boljšo aerodinamiko sicer skrbijo elektronske kljuke vrat, brisalniki, ki so skriti pod pokrov, in digitalni vzvratni ogledali, tudi bočna stekla pa so zasnovana tako, da je tok zraka mimo njih čim bolj nemoten.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Na zunanjosti sicer izstopa še streha z vgrajenimi sončnimi celicami. Te sicer ne pomagajo pri pogonu, saj prispevajo le od enega do dva odstotka energije, skrbijo pa za napajanje pomožnih naprav in vzdrževanje napetost v avtomobilu, če ta dolgo stoji na parkirišču.

Okolju in potnikom prijazna kabina

V notranjosti izstopa predvsem širok ukrivljeni zaslon, k dobremu občutku pa svoje dodajo tudi majhen jajčast volan in na dotik občutljiva stikala. Na sredini armaturne plošče je še dodaten zaslon za upravljanje naprav, ki ga lahko voznik tudi zatemni in zmanjša svetlobne motnje v kabini.

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tudi v notranjosti so sicer v izdatni meri uporabili reciklirane materiale in materiale, ki jih je možno reciklirati. Izpostavili s predvsem obloge dna in vrat, ki so izdelane iz materiala PET, ki ga pridobivajo iz odpadnih plastenk za pijače. Paneli na vratih so sicer izdelani tako, da so na vrata pritrjeni breze in varjenja in jih z lahkoto odstranite. Spodnji del oblog pa je izdelan iz vrečevinastega materiala, ki ga lahko po potrebi pustite plosko ob vratih ali pa ga potegnete k sebi in ustvarite predal za malenkosti.

Inovativni so tudi sedeži s stikali za nastavljanje, ki so integrirana v robove tkanine. Zadnja klop je izdelana tako, da omogoča enakovredno sedenje trem potnikom. Pred potnikom, ki je na sredini, je tudi zelo veliko prostora za noge. Če sedi sam, lahko iz naslonjala zadnje klopi izvleče naslona za roki, ki njegov sedež spremenijo v udoben fotelj. Tudi sedeži so sicer izdelani iz recikliranih in reciklabilnih materialov, ki so prijetni na videz in otip ter omogočajo udobno bivanje v avtomobilu.

dezurni@styria-media.si

renault embleme | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 4
  • Avatar Leon
    Leon 12:18 19.april 2025.

    Avtomobili so vedno težji in večji ob tem nihče ne razmišlja o parkiranju . V kolikor ne delaš v državni upravi imaš težavo s parkingom .

  • FejstDogaja 12:04 19.april 2025.

    Da crknejo v mrazu, lahko reče samo nekdo, ki sodobnega električnega avta niti od blizu ni videl. O WV pa malo sanjaš.

  • Avatar Garancija
    Garancija 07:52 19.april 2025.

    In v Nemčiji pri volkswagnu so se odločili da povečajo proizvodnjo bencinarjev in dizlov,toliko o zeelenem prehodu evrope,vi pa nas še zmeraj posiljujete s temi električnimi fajrcajhi ,ki crknejo takoj ko je mraz.