Avto
391 ogledov

V teh občinah odkrili največ kršitev

semafor Saša Despot
Zaskrbljujoči so podatki, ki jih je policija zabeležeila v prvih dveh mesecih letošnjeg leta.

V ponedeljek se začenja nacionalna preventivna akcija Varnostni pas, ki bo trajala do 14. marca 2021. Akcija je namenjena opozarjanju na pomembnost pripetosti z varnostnim pasom vseh potnikov v vozilu na vsaki, tudi najkrajši poti ter povečanju deleža pripetosti z varnostnim pasom.

Nedavna terenska raziskava, ki jo je izvedla Agencija za varnost prometa (AVP), je namreč pokazala, da še vedno preveč voznikov ne uporablja varnostnega pasu. V enajstih mestnih občinah so preverjali, kakšno je stanje uporabe varnostnega pasu pri voznikih motornih vozil na vpadnicah v jutranjem in popoldanskem intervalu. 

Varnostni pas, pripenjanje | Avtor: Profimedia Profimedia

V zgolj štirih urah so zabeležili kar 2.184 voznikov, ki med vožnjo niso bili pripeti. Največ kršiteljev v obeh intervalih skupaj je bilo v Kopru, kjer je bila zabeležena več kot četrtina (586) vseh ugotovljenih kršiteljev na vseh lokacijah skupaj. Sledita občini Celje (351) in Novo mesto (331).
V jutranji konici je bilo skupaj 1.247 kršitev, nominalno največ na področju lokacij Koper (379), Celje (233) in Ptuj (172). V popoldanski konici je bilo skupaj 937 kršitev, največ na področju lokacij Koper (207), Novo mesto (166) in Ljubljana (154).

Zaskrbljujoči podatki v letošnjem letu

V prvih dveh mesecih letošnjega leta je policija po začasnih podatkih ugotovila 6.569 kršitev neuporabe varnostnih pasov; v letu 2020 je policija ugotovila 37.255, leto poprej pa 40.283 tovrstnih kršitev. Posebej zaskrbljujoče pa je, da je v prvih dveh mesecih letošnjega leta policija ugotovila 1.011 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih. V letu 2020 je bilo tovrstnih kršitev 6.579, leto poprej pa 5.973. "Število je torej ob zmanjšanem obsegu prometa naraslo," opozarjajo na AVP.

Agencija in policija pozivata vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno uporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih in dosledno pripetost vseh potnikov na vsaki, tudi najkrajši poti. Vsaka policijska uprava bo v času nacionalne preventivne akcije izvedla po en poostren nadzor nad uporabo varnostnih pasov, sicer pa bodo policisti aktivnosti v zvezi z akcijo izvajali ob rednem delu.

Terenska raziskava z opazovanjem (ne)pripetosti voznikov motornih vozil je bila izvedena 27. januarja 2021 v dveh intervalih, v jutranji (med 7. in 9. uro) in popoldanski prometni konici (med 15. in 17. uro). Izbor mikrolokacij je bil določen glede na povprečni letni dnevni promet iz leta 2019.

"Zavedati se je treba, da je šlo za čas, ko je bila gostota prometa na mestnih vpadnicah zaradi ukrepov za zajezitev epidemije manjša. A kljub temu v le štirih urah na zgolj enajstih lokacijah kar 2.184 voznikov med vožnjo ni uporabljalo varnostnega pasu in s tem tvegalo nastanek hujših posledic ob morebitni prometni nesreči. Večje število kršiteljev je bilo v jutranji (1.247) kot v popoldanski (937) konici," poudarjajo na AVP.

Delež kršiteljev po posamezni mestni občini (število vseh voznikov, ki niso uporabljali varnostnega pasu glede na vse, ki so v času štetja pripeljali mimo števnega mesta) je v obeh intervalih skupaj največji na lokacijah občin Ptuj (9,7 %), Koper (9,3 %) in Novo mesto (8,7 %). V jutranjem intervalu prav tako izstopajo te tri občine, še z višjimi deleži, Ptuj s 15,9 %, Novo mesto s 13,2 % in Koper z 11,8 %. Prav tako so te tri občine glede na najvišje deleže izstopale v popoldanskem intervalu. V mestnih občinah Novo mesto in Koper je znašal delež kršiteljev 6,6 %, na Ptuju pa 5,9 %.

Med občinami z najnižjim številom voznikov motornih vozil, ki v obeh intervalih med vožnjo niso uporabljali varnostnega pasu so nominalno Velenje (20), Slovenj Gradec (27) in Murska Sobota (56). Prav tako so to občine z najnižjimi deleži - Velenje in Slovenj Gradec 0,6 % ter Murska Sobota 1,6%.

varnostni pas | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tretjina umrlih voznikov ni uporabljala varnostnega pasu

Stopnja uporabe varnostnega pasu v letu 2020 pri umrlih voznikih osebnih avtomobilov znaša 69 % (v letu 2019 je znašala 66 %). Od skupno 29 umrlih voznikov osebnih avtomobilov jih je 20 uporabljalo varnostni pas, osem ne, pri enem pa ni bilo mogoče ugotoviti (ne)uporabe. Od devetih umrlih potnikov v osebnih vozilih dva nista uporabljala varnostnega pasu, stopnja uporabe torej znaša 78 %. Od desetih umrlih potnikov in voznikov v osebnih vozilih, ki niso uporabljali varnostnega pasu, so bili štirje stari med 20 in 25 let. Prav tako en umrli voznik tovornega vozila ni uporabljal varnostnega pasu, pri enem ni bilo mogoče ugotoviti (ne)uporabe. Brez ustrezne zaščite (varnostni lok) je bil tudi umrli voznik traktorja.

Od skupaj 114 hudo poškodovanih voznikov osebnih avtomobilov, jih je 87 oz. 76 % uporabljalo varnosti pas. Stopnja uporabe je bila največja pri lažje telesno poškodovanih voznikih osebnih avtomobilov, saj je varnostni pas uporabljalo 94 % oz. 2.039 voznikov.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.