Avto
54 ogledov

Varno na pot s prikolico

Nepridipravi so si privoščili predvsem tuje turiste. (Foto: Adria) Žurnal24 main
Praktične vožnje avtomobila s prikolico v avtošolah ne učijo, zato se, preden se s prikolico odpravite na pot, pozanimajte o nevarnostih na cesti, o obvezni opremi in tehniki vožnje.
TSA − Nadzor stabilnosti prikolice
Sistem za stabilizacijo prikolice ali TSA poveča varnost med vleko prikolice. Na podlagi signalov iz raznih senzorjev, ki jih imajo običajno samo vozila z VSA, začne sistem TSA ustrezno uporabljati zavori na sprednjih kolesih in tako stabilizira vozilo in prikolico.

Pred odhodom na počitnice s prikolico se dobro pozanimajte, kaj določajo predpisi o vleki priklopnika. Prikolice do teže 750 kilogramov ne potrebujejo lastnega zavornega sistema, z vozniškim izpitom B-kategorije pa lahko vozite prikolico, težko 1500 kilogramov, ki ima lasten zavorni sistem. Za vleko je treba imeti dovolj zmogljiv avtomobil, še najbolj priporočljivo je, da ima vgrajen sistem za stabilizacijo prikolice TSA, s pomočjo katerega avto začne sam pravilno zavirati.

Inštruktor varne vožnje Miran Kacin pravi, da bi bilo dobro, če bi imeli vozniki možnost, da se udeležijo tečaja, kjer bi jih v praksi seznanili z vsemi nevarnostmi, ki se vozniku lahko zgodijo pri vleki prikolice. "Prva stvar pred odhodom na pot je, da preverimo, če sta vozilo in prikolica tehnično brezhibna. Vlečna kljuka in kljuka na prikolici morata biti ustrezna in pregledana. Avto, ki ima kljuko, mora opraviti tehnični pregled, že nekaj let pa morajo biti te homologirane in vpisane v homologacijski listini avtomobila. Pri priklopu moramo upoštevati varnostna navodila," pravi Kacin. Zakon o cestnem prometu (ZVCP) tudi pravi, da če priklopno vozilo zakriva vidno polje v vzvratnem ogledalu vlečnega vozila, morata biti na vlečnem vozilu nameščeni dodatni vzvratni ogledali. V ZVCP ni predpisana sankcija, če vlečna naprava ni pospravljena, ko ni v uporabi. Kacin pred potjo svetuje pregled luči in smernikov, ki morajo pravilno delovati, med samo vožnjo pa je treba upoštevati predpisane hitrosti, saj prikolica začne hitro poskakovati, vozniki pa, ker niso vajeni vsakodnevne vožnje s prikolico, pogosto reagirajo sunkovito in panično ter izgubijo kontrolo nad celotno kompozicijo. "Priporočam, da se na pot odpravijo ob primernih urah, ne v prometnih konicah. Opozoril bi še na pnevmatike. Po navadi imajo dovolj profila, saj se jih vleče največ enkrat ali dvakrat na leto, vendar pa z leti preparijo in jih je zato treba nujno zamenjati," dodaja inštruktor varne vožnje.

Paziti je treba tudi pri nalaganju stvari v prikolico. Plin ima posebno mesto na prikolici. To mora biti zaprto, najbolje pa je, da ga priključimo šele, ko pridemo na cilj. V prikolici ne smemo prevažati ljudi. Prikolica mora biti naložena enakomerno, tovor mora biti fiksiran tako, da se pri vožnji v ovinku ali pri močnem zaviranju ne bo premaknil.

Neizkušenim voznikom Kacin pred prvo vleko prikolice svetuje, da na praznem parkirišču poskušajo manevrirati vozilo – naprej in nazaj. Priporočljivo je, da vam pri tem od zunaj pomaga nekdo, ki je vešč tehnike. Sama tehnika pri vzvratni vožnji je taka, da prikolica zavija v nasprotno smer, kamor zavija avto. Voznik mora dobiti občutek, kam bo prikolica zavila. V križiščih, npr. zavoj desno, se ne sme zavijati kot pri avtomobilu, pač pa se je treba z avtomobilom zapeljati meter naprej in s tem narediti večji lok v ovinek, kot je normalno. Vozniki naj se tudi ne držijo desnega roba, saj lahko hitro poškodujejo tako prikolico kot pnevmatike.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.