Avto
10 ogledov

Več za enako ceno je prioriteta

Škoda fabia combi Newspress
Evropski avtomobilski trg se je izvil iz rdečih številk, proizvajalci pa se vsak po svoje borijo, da si odrežejo čim večji del kolača. Kljub uvajanju novih tehničnih rešitev je skupna točka - vozila se ne smejo podražiti.

Številni modeli predstavljeni na avtosalonu v Parizu vključujejo izboljšane komponente in novo tehnologijo, ki so jih uporabili že na preteklih generacijah svojih modelov, ali pa so si jih "izposodili" pri drugih hišnih modelih, ki se že vozijo po cestah.

Avtomobilski analitiki pravijo, da so takšne poteze smiselne, saj je strah, da Evropejci ne bodo kupovali večjih in dragih vozil, med proizvajalci velik. Evropski trg po šestih letih padanja spet raste. Kljub temu je prodaja še vedno za petino slabša kot leta 2007, popolno okrevanje pa je oddaljeno še leta.

Kupujejo se najmanjši

Tudi nakupne navade evropskih voznikov so se spremenile. Prodajajo se kompaktna vozila, predvsem iz A segmenta, ekonomična vozila z učinkovitimi in do denarnice prijaznimi pogonskimi agregati. Segment malih avtomobilov je v zadnjem desetletju po podatkih IHF Automotive zrasel kar za 32 odstotkov, medtem, ko je večji B razred, v katerega sodijo modeli kot so ford fiesta, renault clio in podobni, v enakem časovnem obdobju strmoglavil za tretjino. Analitiki predvidevajo, da bo segment vozil razreda A do leta 2020 zrasel za nadaljnjih 15 odstotkov.

Nič čudnega ni, da je konkurenca med proizvajalci prav v razredu mini vozil zaostrena. Proizvajalci vozil pod velikim pritiskom gledajo na proizvodno ceno, pri tem pa si v primežu varčevanj vse več hišnih modelov deli posamezne dele.

"Zmagovalci v avto industriji bodo tisti, ki bodo najbolj ekonomični," je za Reuters dejal Wolfgang Bernhart iz svetovalnega podjetja Roland Berger.

Več tehnike tudi med "nizko cenovnimi“ modeli

Najbolj uspešen igralec v Evropi je trenutno Volkswagen, ki v prvih sedmih mesecih leta beleži 12 odstotkov vseh registracij v Evropi. Tudi po zaslugi ohranjanja dostopnih cen, ki so vzrok enotne platforme za številne modele skupine Volkswagen. V karavansko fabio, ki je zvezda Škodinega razstavnega salona, so vgradili številne komponente iz drugih modelov, tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, a bo kljub temu stala približno enako kot aktualni model.

"Dober primer je konceptni citroën cactus airflow 2L, kompakten družinski avtomobil, ki je narejen na temeljih peugeota 208. Pri PSA so spretno združili dobre elemente znamk Citroën in Peugeot, kar prinaša višjo dodano vrednost ob še vedno sprejemljivi ceni," pravi svetovalec Rémi Cornubert, ki pojasnjuje: "Serijski C4 cactus ima dva digitalna zaslona na armaturni plošči, kar je dodana vrednost. Raje so varčevali na odpiranju zadnji stekel, ki je ročno in ne električno, na majhnem motorju, razmeroma poceni je bilo vzmetenje. Tudi s poceni rešitvami lahko avtomobil izstopa iz množice."

Tudi Hyundai i20 naj bi za podobno vsoto kot aktualni model ponujal veliko več, med drugim kamero za vzvratno vožnjo s sliko, ki se bo prikazovala na ekranu na dotik in nove asistenčne varnostne sisteme. Zelo dobro gre v Evropi skupini Renault, predvsem zaradi dobrih rezultatov znamke Dacia, ki je v francoskem lastništvu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.