Avto
96 ogledov

Velika multimedija v malem avtu

Toyota x-touch
1/6
Saša Despot
X-touch multimedija je zmogljiva zmes uporabnih tehnologij, ki v modernem tempu prometa precej olajšajo vožnjo v mali toyoti.

Včasih so bili mali avtomobili majhni tudi po ponujeni vsebini. Da so le imeli tista štiri kolesa, pa je bilo dovolj. Danes veljajo povsem druga pravila, tudi avtomobili manjših konfekcijskih številk morajo, če želijo osvajati kupce, ponuditi visoko stopnjo udobja in zelo dobro vozno izkušnjo. Nenazadnje so prvenstveno namenjeni Y-generaciji, ki je bila prva, v kateri so bili že od plenic dalje računalniki nekaj samoumevnega, po drugi strani so zelo zanimivi za starejše, ki potrebujejo za upravljanje enostavne avtomobile, a so hkrati tudi zelo dovzetni za tehnične novosti.

Prav Toyotin aygo (skupaj s hkrati predstavljenimi bratcema iz grupacije PSA in twingom) je napovedal, da je zmogljiva multimedijska naprava v avtomobilih izpod štirih metrov odslej nekaj povsem običajnega. Še več, x-touch, kot jo imenujejo pri Toyoti, je precej naprednejša kot marsikatera tovrstna naprava, ki je na voljo v bistveno večjih in dražjih avtomobilih.

Enostavno premikanje med funkcijami

Takoj pade v oči oziroma pod prste preglednost na sedempalčnem zaslonu, ki jo zagotavljajo ikone z različnimi funkcijami. Preklapljanje med segmenti (glasba, telefon, druge funkcije) deluje s pomočjo na dotik občutljivega zaslona, hvalevredno pa ostaja tudi klasičen vrtljivi gumb za glasnost, saj je to še naprej najhitrejši in najbolj prijazen način za upravljanje s to funkcijo. Upravljanja se torej zlahka naučijo tudi tisti, ki z računalniki in tablicami ne hodijo ravno v posteljo spat.

Pri audio razdelku je poleg klasičnih radijskih frekvenčnih območij mogoče izbirati še postaje prek digitalnega radia DAB, kjer pa v Sloveniji že močno zaostajamo in naj bi ga dobili šele v letu ali dveh. Seveda x-touch pozna povezavo z glasbo prek USB-ja, pa tudi “streamanje” prek bluetooth povezave neposredno iz telefona ali druge prenosne naprave. Naprava prepoznava informacije o izvajalcu, tako da se na zaslonu prikaže naslovnica albuma.

Poleg prostoročnega telefoniranja je mogoče uporabljati za sprejemanje in pošiljanje SMS sporočil, kar sicer med vožnjo nikakor ni priporočljivo. Med ostalimi predstavljenimi funkcijami gre omeniti spremljanje porabe avtomobila prek grafičnega izpisa podatkov.

Kar je na telefonu, je tudi na zaslonu

Posebnost naprave je funkcija “mirrror link” s pomočjo katere je mogoče na avtomobilski zaslon prezrcaliti videz pametnega telefona s kompatibilnimi aplikacijami vred, kar daje dodano vrednost uporabnosti naprave. Nekateri najprej pomislijo na klasične povezave s socialnimi omrežji, sam vidim še precej bolj uporabno vrednost v različnih aplikacijah za spremljanje prometa, Googlovi navigaciji ali pa v aplikacijah za podrobno diagnostiko delovanja avtomobila (za slednje potrebujete še dodaten OBD2 vmesnik). Tukaj sicer lahko nastanejo dodatni stroški zaradi prenosa podatkov, a spet nič pretiranega.

Če namesto Googlove rešitve vseeno vztrajate pri tovarniški navigaciji, jo je mogoče dokupiti za 450 evrov (kdaj boste pokurili za toliko denarja podatkov?), za malce pretiranih 560 evrov pa je mogoče iz x-toucha razviti še hot-spot točko za dostop do interneta prek vstavljene SIM kartice, na katero se lahko priklopi do pet naprav. No, prostora v avtu je le za štiri potnike, pa še od teh eden vozi …

Že osnovna izpeljanka x-toucha je v navezi s pametnim telefonom toliko zmogljiva, da se dodaten vložek v njene nadgradnje le težko kdaj povrne. Po drugi strani pa je vse skupaj zapakirano v ceni, ki smo jo še nekaj let nazaj plačevali za 1DIN avtoradie s CD predvajalnikom.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.