Avto
38 ogledov

Vodik je le ena od možnosti

Ena od ljubezni Masahira Tadžime je letenje. Žurnal24 main
Masahiro Tajima je bil rojen v bližini Tokia, na čelo Summit Motorsa pa je prišel iz Lagosa v Nigeriji, kjer je v družbi Summitomo uspešno deloval skoraj štiri leta. V Sloveniji je njegov cilj ponoviti uspešno zgodbo iz Afrike.
 

Preberite še:

Video: Polet s cessno

Masahiro Tadžima je odličen letalec, zato smo del intervjuja z njim naredili kar med poletom nad slovenskima turističnima biseroma Bledom in Bohinjem.

Kako ste zadovoljni s prodajo pri Summit Motorsu?
Prodaja raste, vendar pa je fordov prodajni potencial še veliko večji. Fordov prodajni delež v Evropi je devet odstotkov, na našem trgu pa 7,6-odstoten. Še je prostor za napredovanje. Vendar pa so tudi tekmeci agresivni, na primer Renault ima v Sloveniji svojo tovarno.

Kakšen je delež prihodka Summita od prodaje novih in rabljenih vozil, kako je s servisnimi centri?
Prodamo skoraj 1200 enot novih vozil letno in okoli 600 rabljenih vozil. V Sloveniji je 21 summitovih pooblaščenih servisov, skupaj pa okoli 80 pooblaščenih avtomehaničnih delavnic za Ford, Volvo, Land Rover in Jaguar.



Katere modele lahko v prodajnih salonih pričakujemo v bližnji prihodnosti?
V Nemčiji je Ford že lansiral kugo, nekaj enot imamo tudi že v Sloveniji, s prodajo pa bomo začeli meseca septembra. Novi ford ka prihaja naslednje leto. Ne vemo še, če ga bomo pripeljali v Slovenijo. Trg je prenasičen z malimi trivratnimi avtomobili, mi pa težko ponudimo cene, ki so primerljive s cenami korejskih ali nekaterih drugih azijskih avtomobilov. Ljudje se med fiesto ali ka-jem raje odločajo za prvo.

Lahko kupci pričakujejo kakšne popuste oziroma posebne akcije v letošnjem letu?
Summit Motors ne prodaja avtomobilov, le dobavlja jih prodajalcem, teh je trenutno 18. Ti se naprej menijo s kupci. Ne pričakujem pogajanj za drastično spuščanje cen. Znamke, kot so Volkswagen, Toyota, Ford in druge, ne poskušajo prevarati kupcev. Italijansko-francoske znamke so, oziroma še vedno ponujajo velike popuste. Spomnim se, da so ponujali tudi več kot milijon nekdanjih tolarjev popusta za določena vozila. To je neumnost, saj najprej dvignejo ceno vozil, potem pa ponudijo popust. Pri nas tega ne počnemo. Cene ne določajo zastopniki oziroma Summit Motors, pač pa centralna enota Forda za Evropo. Oni imajo v bazi vse podatke in oni postavijo končno ceno, ki je realna in hkrati poštena. Cene vozil, ki jih mi zastopamo so konkurenčne drugim znamkam vozil.

Se zaradi odprodaje Land Roverja in Jaguarja obetajo v Sloveniji kakšne spremembe glede generalnega zastopstva teh dveh znamk?
Ne, vse bo po starem. Jaguar in Land Rover imata zveste kupce in voznike. Bil sem na sedežu podjetja v Birminghamu, kjer smo se pogovarjali o Tati in lahko povem, da Indijcev ne zanimajo korporacijske zadeve. Zanima jih dobiček, ki jim ga bosta prinesla Jaguar in Land Rover, hkrati pa želijo s pomočjo luksuznih znamk utrditi ime in na avtomobilskem trgu ustvariti nek ugled.



Kakšno je vaše mnenje o Tati?
Njihov nakup Jaguarja in Land Roverja bi lahko bila vstopnica za na evropski trg, vendar pa v tem trenutku nimajo namena tega storiti preko omenjenih znamk. To sta premium znamki, kot so Audi, BMW, Mercedes. Indijci niso neumni. Vedo, da bi tatina vozila ob Jaguarju in Land Roverju videti smešno. Ne mislim, da se bo to zgodilo.

Kako so zadovoljni s prodajo Land Roverja in Jaguarja v Sloveniji, kdo se odloča za tovrstne avtomobile?
S kupci land roverjev se dobro poznamo. To so kupci, ki verjamejo v znamko, ki pomeni nek status v družbi. Kupci se poistovetijo z znamko in so ponavadi že prej imeli v lasti vozilo te znamke. Na novo pa se za nakup land roverjev odločajo ljudje, ki so tudi že imeli terenska vozila različnih znamk, s katerimi pa niso bili preveč zadovoljni. Prodaja land roverja narašča. Lani smo prodali več kot 200 vozil, kar je več kot 40 odstotkov bolje v primerjavi z letom prej. Zgodba z Jaguarjem je nekoliko drugačna. Prodaja ni zrasla veliko, vendar pa je to zelo posebna znamka. Ko voziš jaguarja si kot princ oziroma princesa. Nekateri jaguarji so celo cenejši od nemških konkurentov, vendar pa ljudje nočejo teh avtomobilov, zanimajo jih dragi statusni jaguarji. Hkrati tudi mi ne želimo pokvariti ugleda znamke.

Zaradi inflacije se nam obeta velik skok cen novih avtomobilov. Se bo to res zgodilo?
Ko govorimo o cenah vozil, moramo ločiti dve stvari. Prva je periodična rast stroškov izdelave vozil. Zaradi inflacije se vse draži, po vsem svetu, tudi v Sloveniji. Drugi faktor, ki vpliva na cene, je konkurenca. Na našo nesrečo, oziroma srečo kupcev, je konkurenca pri prodaji vozil v Sloveniji zelo velika. Tudi, če bi hoteli dvigniti cene nekega modela in bi na primer Renaultu pri konkurenčnem modelu ponudili nižje cene, jih že zaradi tega mi ne moremo dvigniti. Vlada torej neko nenapisano pravilo, da cene ne določajo zastopniki, pač pa trg.

Kakšen avto vozite vi?
Vozim land rover freelander 2, z 2,7-litrskim bencinskim motorjem, avtomatiziran. Z njim sem zadovoljen, vendar pa ne potrebujem tako velikega vozila. Bolj po meri mi je ford S max, ford mondeo, celo volvo c30. Težava je v tem, da se na te avtomobile čaka v vrsti. Več kot 100 ljudi čaka na ford mondea, zato so mi rekli, da ne morem dobiti mondea (smeh).

Kako bi primerjal evropski in japonski trg vozil – kje so bistvene razlike?
Največja razlika med Evropo in Japonsko je smer po kateri se vozi, na japonskem po levi strani ceste, v Evropi po desni. Ustrezno temu so opremljena tudi vozila. Največji tržni delež ima Toyota, med premium znamkami pa prevladuje nemški trojec Audi, BMW, Mercedes, tudi Jaguar. Na Japonskem je kar 11 proizvajalcev avtomobilov, v Evropi poznajo le določene. Večina avtomobilskega parka na Japonskem sestavljajo domača vozila. Je pa res, da se je dobava in distribucija v zadnjih dveh desetletjih drastično spremenila. Če si Japonec zaželi toyoto avensis, ki ga izdelujejo v Veliki Britaniji, ga dobiš iz Evrope, …

EU predvideva, da bo moralo biti vsako novo vozilo opremljeno s sistemom ESP? Vaše mnenje o tem in ali bo to dvignilo ceno vozil?
Seveda. Varnostni in ekološki vidik sta največja izziva za proizvajalce, ki sta obvezna za vse. Za vsak tehnološki razvoj morajo podjetja odvajati ogromne količine denarja in povsem naravno je, da potem kompenzacije iščejo v ceni vozila.

Alternativna goriva so vse bolj vroča tema. Po napovedih naj bi se cena za sodček nafte dvignila do 250 dolarjev. Kakšno alternativo nafti v avtomobilski industriji lahko pričakujemo?
Vodik je že ena od možnosti, ni pa edina. Vlade po svetu podpirajo različne alternative, nekje bioetanol, spet drugje elektriko oziroma hibride. Težko je verjeti, da bi se povsod po svetu v kratkem zedinili.

Zelo radi letite, kdaj bodo avtomobili lahko leteli?
Nič ni nemogoče. Prototip avtomobila, ki leti in pristane na letališki stezi ter se po tem naprej pelje po navadni cesti, je že bil narejen. Glavna težava so varnostni razlogi. Vožnja po cesti in letenje po zraku sta si povsem različni panogi. Za letenje moraš biti usposobljen in če bi kar naenkrat navaden voznik avtomobila poletel, bi bil v zraku kaos. Jaz se že ne bi upal pod oblake. Če se ti pri avtomobilu med vožnjo nekaj pokvari, se enostavno ustaviš ob cesti, če se ti enako zgodi v letalu, te možnosti nimaš. V bližnji prihodnosti tega prav gotovo ni moč pričakovati.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.