Avto
2200 ogledov

Vojna za avte 2035: na mizi je kompromis

Izpusti, emisije, izpuh, izpušna cev, poraba, gorivo, promet Profimedia
Evropska komisija je pripravljena pod določenimi pogoji ohraniti avte na motor z notranjim zgorevanjem, če ...

Potem ko je Nemčija ob podpori še nekaterih drugih držav na začetku meseca dobesedno v zadnjem hipu blokirala prepoved motorjev na termični pogon z letom 2035, je Evropska komisija zdaj očitno poslala v Berlin prvi kompromisni predlog. 

Kot poroča Automobilwoche, v dokumentu Komisija opredeljuje možnost, da bi tudi po letu 2035 lahko prodajali vozila, ki ob delovanju pogona proizvajajo izpuste. A le pod pogojem, da jih poganjajo samo CO2 nevtralna goriva. 

Na nemškem ministrstvu za transport, ki ga vodi minister Volker Wissing iz koalicijske liberalne stranke FDP, so potrdili prejem predloga Komisije. Niso pa ga želeli komentirati. Časnik Spiegel pa poroča, da so v FDP le delno zadovoljni s prvim predlogom komisije. 

Volker Wissing minister | Avtor: Profimedia Profimedia

Wissing je prejšnji teden tudi sam poslal v Bruselj predlog rešitve spora, ki je močno zamajal ugled Evropske komisije in unije kot take, saj bo področje energije in vzporednih ukrepov za zniževanje izpustov eno ključnih vprašanj nadaljnjega razvoja 27-erice. Hkrati spor glede leta 2035 kot prelomnega za avtoindustrijo močno trese tudi nemško koalicijo kanclerja Olafa Scholza (SDP), saj je ministrstvo za okolje, ki je v pristojnosti tretje koalicijske partnerice Zelenih, v vse očitnejšem sporu z ministrom  Wissingom.

FDP si prizadeva, da bi tudi po letu 2035 pod določenimi pogoji dovolili motorje z notranjim zgorevanjem. Opozorila o tem, da zgolj z baterijskimi vozili ne bo mogoč prehod na bolj trajnostno mobilnost, in da bo vsaj za nekatere panoge (letalstvo, tovornjaki) treba hitro razmišljati o alternativah z e-gorivi, se krepijo. 

ACEA: Nismo več vodilni ...

Medtem združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA poziva Evropsko komisijo k pospešenim aktivnostim glede zavarovanja evropske industrijske proizvodnje. "Nismo več vodilni v tehnološki tekmi," je opozoril aktualni vodja združenja in šef Renaulta Luca de Meo. Ob tem v združenju opozarja na naslednji emisijski standard euro 7, ki bo po njihovih izračunih le malenkost izboljšal škodljive izpuste pri avtih in tovornjakih, a bo močno zakompliciral in v povprečju za dva tisoč evrov podražil izdelavo vozil. 

V ACEA opozarjajo, da bodo lastniki starejših avtov še bolj odlašali z menjavo, hkrati pa da se EU premalo osredinja na točke, kjer je zrak najslabši, na primer mesta. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Ogledalce 07:50 23.marec 2023.

    Za slovence nepomembna novica. Država nas bo do 2035 tako obdavčila da si bo redko kdo sploh privošil avtomobil.

  • tlacan 12:57 22.marec 2023.

    Še bo kompromisov do leta 2035. Do leta 2030 bo evropska avtomobilska industrija propadla zaradi nekonkurenčnosti, ker bojo surovine predrage za konkurenčne cene. Ljudje bojo brez služb, ne bojo kupovali. Tako ne bo euričev za EU parlament in vso navlako, ...prikaži več ki se je v letih nabrala tam gor. Upam samo, da bojo pravočasno spoznali kakšno sr**je delajo.

  • lojs 12:54 22.marec 2023.

    vsi nestrpno pričakujejo , da bo čudežni deček elon musk začel proizvajat električna plovila, torej tudi letala ... ne vem pa kako izgledalo, ko bo "konkretno" letalo na višini 10.000m ostalo s praznimi baterijami ... potniki bodo moral počakat, da se nafila baterije