Avto
13518 ogledov

"Kitajsko ljudsko vozilo", ki bo gotovo navdušilo Slovence

VW Touareg
1/18
Saša Despot
Naprestižnejši volkswagen želi s tehniko, udobjem in zmogljivostmi nemudoma zapeljati med najbolj prodajane velike suve pri nas.

Volkswagen touareg  tretje generacije je ekspresno dospel v Slovenijo, potem ko so ga pred komaj dobrima dvema mesecema predstavili na daljnem Kitajskem. Že s tem so dali pri znamki vedeti, da je prvenstveno narejen za tamkajšnji trg, a brez skrbi - zelo dobro so poskrbeli tudi za evropske kaprice.

Zakaj? Touareg je "ljudsko vozilo" le po imenu, v resnici največji volkswagen kar kipi od različnih naprednih rešitev, ki so domena le premijskega sveta. Prvi dokaz za njegovo verodostojno umestitev med avtomobile kova BMW X5, mercedes-benz GLE, volvo XC90 in audi Q7 je dejstvo, da so ga postavili in dodobra izkoristili isto tehnično platformo, na kateri se vozijo omenjeni Q7, porsche cayenne ali celo ultraprestižna bentley bentayga in lamborghini urus. Približno polovica karoserije je iz aluminija, druga polovica pa iz ultratrdnih jekel. Čeprav je daljši in širši od predhodnika, je posledično touareg za več kot 100 kilogramov lažji.

Ne, ne želite si osnovnih merilnikov

Tretji touareg prekaša predhodnika v vseh pogledih, še posebej pa po digitalnem svetu, v katerega je sposoben potopiti vse potnike na krovu. Dejstvo, da je najcenejši touareg na voljo s klasičnimi analognimi merilniki in "le" 9,2-palčnim sredinskim zaslonom, je najbolje kar takoj pozabiti, saj je glede na videno na slovenski predstavitvi doplačilo za Innovision Cockpit tako nujno samoumevno kot je samoumeven ajvar ob čevapčičih.

Enako bi lahko dejali za izbiro enega izmed treh nadstandardnih paketov zunanjosti in notranjosti (elegance, atmosphere, R-line), ki vsak na svoj način in z možnimi permutacijami detajlno nadgrajujejo videz in sestavo osnovne opreme avtomobila. Najbolj elitno seveda deluje R-line na opcijskih 21-palčnih pnevmatikah. Touareg kar kipi od zunanjih kromastih dodatkov, ki so Azijcem tako zelo pri srcu, medtem ko bodo bolj zadržani Evropejci lahko prihodnje leto izbrali poseben black style paket s precej več črnine.

Notranjost največjega volkswagna je z eno besedo impozantna, preseneti občutek širine potniške kabine in prostornost, ki jo kot prvenstveno "kitajski" avto nudi za zadaj sedeče. Sedeži so v rangu premium avta tako po sedenju kot po različnih funkcijah udobja, recimo masaže. Prtljažnik je močno zrasel po prostornini in sedaj v osnovi meri vsaj 810 litrov.

VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Srce prej omenjenega Innovision Cockpita je kar 15-palčni zaslon, na katerem lahko voznik ob pomoči enega ali dveh prstov na dokaj enostaven način v nekaj minutah osvoji način upravljanja z meniji, v katerih v slovenščini nastavlja ali izbira med številnimi funkcijami in infozabavnimi vsebinami. Veliki zaslon dopolnjuje 12,3-palčni voznikov zaslon, na katerem ima voznik na razpolago vse informacije o vožnji in delovanju avtomobila. Se muzate ob misli, kako visoki bodo stroški čez nekaj let, ko bo kateri od zaslonov "crknil"? Pri Volkswagnu trdijo, da bi moral brez vsakih pomanjkljivosti ekran delovati vsaj 10 let.

Zanimivo je šele touareg prvi Volkswagen, ki uvaja head-up display (HUD) s projekcijo na vetrobransko steklo, ne več tako kot doslej na posebno dodatno stekelce. Nabor in grafika teh informacij na HUD sta pestra.

Luči prižiga neobičajen gumb

Še vedno je dovolj tudi fizičnih tipk, recimo za izbiro voznega profila ali nadzora nad (opcijskim) pnevmatskim vzmetenjem. Eden bolj zanimivih detajlov pri touaregu je manko klasičnega vrtljivega stikala za glavne luči, kot smo ga bili pri Volkswagnu vajeni vsaj zadnjih 20 let.

Serijske LED žaromete na posebno željo voznika prižge povsem klasičen kvadratni gumb, medtem ko naj bi v osnovi vse v zvezi z lučmi avto opravljal sam. Opcijski sistem matričnih žarometov naj bi bil eden najbolj zmogljivih v razredu, tako po svetilnosti kot prilagodljivosti najrazličnejšim situacijam v prometu, pri čemer se zanaša tudi na GPS signal. V polnosti pridejo do izraza v navezi z IR kamero, ki prvič pri Volkswagnu v temi ali slabem vremenu pomaga prepoznavati pešce ali divjad, žarometi pa takrat dodatno osvetlijo nevarnost.

Od različnih drugih asistenčnih sistemov touareg kar kipi, pohvalno jih je kar nekaj na voljo že serijsko. Omeniti velja asistenco za preprečevanje trkov v krožiščih ali PreCrash 360, ki nadzoruje celotno okolico avtomobila in v primeru nevarnosti maksimalno pripravi avtomobil za trk. Tudi asistenca za zastoje bo znala biti na slovenskih avtocestah in vpadnicah koristen pripomoček.

VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V množici vseh funkcij in tehnologije vendarle ne gre mimo podvozja, ki je lahko opcijsko krmiljeno še zadaj, v tem primeru pa je touareg zanesljivejši pri visokih hitrostih, pri počasni vožnji pa pri rajdnem krogu enako okreten kot golf! Pnevmatsko podvozje lahko avto spušča in dviguje, slednje pride še posebej prav pri off-road vožnji, pri kateri je avto z dodatnim off-road paketom zaščite in nastavitev zelo sposoben.

Prihodnje leto bodo na željo strank pričeli vgrajevati še elektromehansko stabilizacijo nagiba, ki bo zminimaliziralo nihanje karoserije v ovinkih. Touareg je bil glede na statistiko nadpovprečno uporaben kot vozilo za vleko prikolic, novi rod je za to delo zelo dobro prilagojen (do 3,5 tone vlečne mase, avtomatska izvlečna kljuka …).

VW touareg | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Ne bi se opekli z napovedjo, katera motorna različica bo najbolj prodajana - to bo trilitrski dizel V6 s kar 210 kW (286 KM), ki je ob začetku prodaje tudi prvi na razpolago. Motorna paleta pa se bo razširila z vstopnim V6 dizlom s 170 kW (231 KM) in V8 dizlom s 310 kW (421 KM). V ponudbo se vrača bencinar v podobi V6 in njegovih 250 kW (340 KM), kasneje se napoveduje še priključni hibrid.

Touareg | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Touareg je bil ena večjih žrtev gospodarske krize zadnjih let, saj se je njegova prodaja pri nas tako kot še pri marsikaterem prestižem suvu zelo upočasnila. A zadnji trendi kažejo na precejšnjo rast segmenta, ki mu trenutno dominira dvojec BMW X5 in X6. Touareg pa z 80 prodanimi letos in 110 prodanimi primerki prihodnje leto napoveduje, da jima bo po novem vsaj dihal za ovratnik, če ne še kaj več.

VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot
VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot
VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot
VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot
VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot
VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot

VW Touareg | Avtor: Saša Despot Saša Despot

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.