Volvo se bo v prihodnjih letih osredinil le še na dva karoserijska tipa in sicer limuzine ter suve. To je po pisanju Auto Expressa ob premieri nove električne limuzine ES90 potrdil šef znamke Jim Rowan.
Na vprašanje, ali si sploh lahko predstavlja prihodnost znamke Volvo brez tradicionalnega karavana, je na kratko odvrnil z retoričnim vprašanjem: "Da. Saj se je trg vendar spremenil, mar ne?"
Nato pa nadaljeval: "Zelo drago je pripeljati različne tipe vozil na trg in zelo drago je obdržati različne tipe na trgu. Zato smo se morali odločiti, ali naj na primer glede našega V90 razvijamo njegovo naslednjo generacijo, ali pa naj ga samo prilagodimo na različne načine, kot sta cross country in black edition - imamo enak osnovni avto, a različne izpeljanke. To je za nas neprimerljivo ceneje in stroškovno bolj smotrno."
Rowan je nato poslovno misel napeljal na pogled v prihodnost: "Zelo premišljeno izbiramo, na katerem področju želimo tekmovati. Naša prednost je pri SUV-ih – z višjim položajem sedenja, večjo varnostjo – in verjamemo, da lahko to trdnjavo uspešno obranimo pred konkurenco. To je precej lažje, kot če bi se razpršili v preveliko število modelov."
Številni volvo karavani so se zapisali v srca ljubiteljev prostornih, udobnih in tudi hitrih družinskih avtov: 245, 740, 960, V40, V70 ...
A če bi morali izbrati enega, bi večina ljubiteljev najverjetneje na vrh postavila model 850 v "raketni" izvedbi T-5R. Njihove cene med rabljenimi danes dosegajo astronomske zneske.
V zadnjih 20 letih so se želje kupcev močno spremenile
Prodajne številke potrjujejo, da se je Volvo z letom 2002, ko je predstavil prvega suva v obliki prve generacije XC90, do danes, močno spremenil, karavani so tudi na evropskem trgu počasi, a vztrajno padali v ozadje.
Na prvih treh mestih po prodaji so danes suvi XC60, XC90 in XC40/EX40. V ponudbi pri karavanih ostajata le še V90 in V60, ki pa pripadata generaciji termičnih motorjev, od katerih se Volvo počasi poslavlja in je ne bo več razvijal. V prodajnih številkah imata tudi z derivati cross country oba modela le še obrobno vlogo.
Pri Volvu so že napovedali, da ne bodo ponujali karavanske različice novega ES90, njihov namen je čimprejšnje dokončanje razvoja povsem novega modela EX60, električnega križanca velikosti modela XC60. Serijsko izdelavo napovedujejo za prihodnje leto.
Lani je Volvo, ki bo čez dve leti praznoval 100. obletnico obstoja, po svetu prodal rekordnih 763.400 avtov. Od tega je bilo 18 odstotkov povsem električnih, 24 odstotkov pa priključnih hibridov.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Kdo dandanes rabi kravana? Morda domorodci v rezervatih stimuliranih v nataliteti!