Avto
30 ogledov

Volvo Slovenijo spet odkriva z XC90

Volvo XC90
1/14
Žurnal24 main
Pri novem pooblaščenem uvozniku za znamko Volvo so za nekaj hipov pokazali svežega XC90 in napovedali svoje načrte s to v Sloveniji doslej zapostavljeno znamko.

"Kdo ga bo kupil? Gotovo takšni kupci, ki po eni strani zelo cenijo moderno, napredno tehnologijo in izvrstno udobje na vseh področjih, hkrati pa ne želijo izstopati na takšen način, kot to kričeče počnejo kupci nemških znamk," je ob prvi predstavitvi volva XC90 za Žurnal24 povedal Primož Anžlin, vodja prodaje znamke Volvo pri družbi VCAG. Slednja je lani s strani Švedov dobila ekskluzivno pravico za distribucijo znamke v celotni JV regiji, kamor poleg Slovenije spadajo še vse države nekdanje Jugoslavije vključno z ozemljem Kosova, ter Albanija.

  • Več o volvu XC90 TUKAJ

  • O družbi VCAG in njenih načrtih pa TUKAJ 

Vračanje znamke na nekdanji nivo v Sloveniji bo dolgotrajen proces, pri čemer namerava uvoznik jemati korak za korakom. Eden najboljših ambasadorjev, kaj ta hip zmorejo, pa je prav XC90. Je začetnik povsem nove generacije švedskih vozil, že čez štiri leta pa bo to najstarejši model v paleti, saj bodo do takrat povsem prenovili svoje modele, vse postavili na novo modularno platformo z novimi motorji z največ štirimi valji, nov bo oblikovalski jezik zunanjosti in notranjosti ter dodane nove tehnologije, spremenila pa se bodo tudi nekatera imena dosedanjih modelov. 

Kakorkoli, XC90 po več kot 12 letih nadomešča prvo generacijo, ki je presenetila s svojo trdoživostjo in tržno uspešnostjo, saj so jih prodali skoraj 640.000. Novi XC90 je nekoliko zrasel v skladu z zahtevami razreda (sedaj 4,95 metra dolžine), a po drugi strani po zaslugi lahke gradnje ohranil čim nižjo maso. Notranjost je skrojena na novo, v njej dominira velikanski zaslon Sensus infotainmenta, s čimer so Švedi zminimalizirali število klasičnih tipk. Tehnologija in udobje "butata" na plano z vseh strani, a sta zavita v zelo prefinjeni skandinavski minimalizem. Sedežev je sedem, tudi na zadnjih dveh je mogoče zelo udobno "bivati" vsem, nižjim od 170 centimetrov, trdijo pri proizvajalcu.

Zaviti v vato

XC90 je po napovedih Švedov nov velik korak dalje v zavezi, da v njihovih avtih do leta 2020 ljudje ne bodo več umirali ali ne bodo več hudo poškodovani v nesrečah. Tako premierno v svetovnem merilu uvaja nekatere nove tehnologije, denimo za samodejno zaviranje na križiščih ob prepoznavi možnosti izsiljevanja ali pa pri vnaprejšnjem zategovanju pasov in pripravi na trd pristanek, če avto zazna, da je zapeljal izven ceste. Pozna že tudi polavtomatski režim vožnje v gneči s samodejnim zaviranjem in tudi speljevanjem.

Motorja sta trenutno na voljo dva in sicer dizelski D5 (165 kW/225 KM) ter bencinski T6 (235 kW/320 KM). Napovedana pa sta že tudi nekoliko šibkejša D4 in T5. Vrh ponudbe pa ponuja T8 motor, v katerem deluje kombinacija štirivaljnega bencinarja in elektromotorja s kar 295 kW/400 KM. Priključni hibrid zmore do 40 km prevoziti le na elektriko, povprečna tovarniška poraba pa znaša 2,5 litra in 64 gramov CO2. Od 0 do 100 km/h gmota pospeši v 5,9 sekunde. Avto vedno poganjajo vsa štiri kolesa, menjalnik je samodejni osemstopenjski.

Vstopna cena za XC90 v Sloveniji je okoli 64.000 evrov, a pričakujejo, da bodo kupci posegali predvsem po bolje opremeljenih različicah. Letos naj bi avto našel 20 kupcev, pet so jih prodali že v predprodaji, saj bodo uradno avtomobili v Sloveniji na voljo šele poleti. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.