Švedi so vedno sloveli po udobnih in prostornih karavanih. Ko so pred slabega pol leta v Ženevi
predstavili tretjo generacijo zastavonoše V70, so že pokazali tudi njegovo 100 mm daljšo in 53 mm
višjo različico XC, ki zaradi štirikolesnega pogona, večje oddaljenosti od tal in dodatnih ojačitev
podvozja zlahka zamenja asfalt za neutrjene bankine.
Novinec, ki v dolžino meri 483 cm, pri čemer je medosna razdalja 276 cm, v oblikovnem smislu
od predhodnika ne prinaša bistvenih novosti. Še vedno je tu zaščitni znak – valovita bočna
linija, ki se zaključi v svojsko oblikovanih zadnjih lučeh. XC70 se od navadnega V70 navzven
razlikuje še po prednji mreži za zrak, aluminijastih dodatkih okoli luči in neizstopajoči plastiki,
ki varuje blatnike in boke med vožnjo čez drn in strn.
Udobje dnevne sobe
Notranjost je napolnjena z vrhunskim udobjem. Dvobarvna armaturna ploskev v temno rjavo-bež
barvi je prijetna na otip in skandinavsko čistih linij, vendar se umazanija na njeni svetlejši
polovici hitro pozna, kar ni ravno v prid (morebitni) terenski rabi vozila. Aluminijasti dodatki
dodatno popestrijo potniški prostor. Na njegovi sredini kraljuje pokončna konzola, zaščitni znak
vseh zadnjih Volvovih modelov, ki pa žal jemlje že tako skopo odmerjen prostor za odlaganje
drobnarij. Prek zaslona na konzoli voznik upravlja z vrhunskim avdiosistemom in učinkovito
dvoobmočno klimatsko napravo.
Ergonomija je dobra, čeprav se je treba privaditi na obilico gumbov za vklop in izklop
številnih sistemov in pomagal. Sprednjim sedežem ne manjka ničesar, razen nekoliko več bočnega
oprijema, kar se na drsečem usnju pozna v hitrih ovinkih. Udobja in prostora na zadnji klopi je
prav tako na pretek, tudi za visokorasle. V testniku smo pogrešali le navigacijsko napravo, ki je
na voljo za doplačilo. Skromen nadomestek predstavlja kompas v vzvratnem ogledalu, ki vozniku
diskretno kaže trenutno smer vožnje.
Poglavje zase je prtljažnik. Osnovna prostornina sicer znaša za ta razred ne ravno
kraljevskih 485 litrov, a s podrto zadnjo klopjo naraste na 1641 litrov, medtem ko je mogoče za
prevoz daljših predmetov podreti še sovoznikov sedež. Dvojno dno, vodila za nastavke za
učvrščevanje prtljage, v dno skrita pregrada, s katero prtljažnik razdelimo na dva dela,
doplačljive kljukice za nakupovalne vrečke in kovinska mreža, med neuporabo pospravljena pod strop,
potrjujejo osnovno funkcijo in uporabnost karavana.
|
Avto kipi od tehnologije. Za odpiranje in zapiranje zadnjih vrat je dovolj pritisk na gumb pametnega ključa. |
Elektronika olajšuje vožnjo
Med vožnjo voznika razvaja kopica elektronskih sistemov. Poleg običajnih velja omeniti predvsem sistem BLIS, ki voznika opozarja na vozila, ki so se znašla v njegovem mrtvem kotu. Tu je tudi ACC, aktivni tempomat, ki ob pomoči za motorno masko vgrajenega radarja meri oddaljenost od spredaj vozečih vozil in posledično prilagaja hitrost, ne da bi bilo treba vozniku storiti karkoli. Ob morebitni nevarnosti, ko se avtomobil prehitro približuje oviri, sistem za opozarjanje pred trčenji voznika opozori prek svetlobnega signala na vetrobranskem steklu, obenem pa pripravi zavore in druge varnostne sisteme za kar najučinkovitejše zaviranje. Ker je XC70 včasih tudi terenec, je tukaj še sistem HDC za nadzor vožnje po strmem terenu navzdol.
Motor zmogljiv, a tudi žejen
V testniku je brnel uglajeni 2,4-litrski dizel D5 s 136 kW (185 KM) in navorom 400 Nm, kar je ob podpori utečene šeststopenjske avtomatike z možnostjo ročnega pretikanja več kot dovolj tako za mirna križarjenja kot tudi bliskovita prehitevanja. Čeprav je bil motor še povsem nov in neutečen, je presenetila visoka poraba, ki se je kljub nežni nogi gibala okoli 10 litrov, precej več od tovarniško obljubljenih 7,4 l/100 km.
Za zelo dobro lego na cesti poleg štirikolesnega pogona, ki moč med kolesi razporeja glede na trenutne potrebe, skrbi aktivna šasija s tremi stopnjami trdote podvozja, zaradi katere vozilo, obuto v 17-palčne pnevmatike mer 235/55, na hitrih in zavitih poteh zlahka drži smer.
XC70 nima veliko konkurence, pravzaprav je njegov neposredni izzivalec zgolj audi allroad quattro. XC70 predstavlja zanimivo kombinacijo uporabnosti in udobja na asfaltu, če je treba, pa tudi zunaj njega. Le cene, ki pri testniku s paketom opreme summum znaša 52.647 evrov, se je pri odločitvi zanj treba zavedati.