Avto
812 ogledov

Vse več pešcev z „očmi na telefonu“ čez cesto

Prehod za pešce. Anže Petkovšek Prehod za pešce v Ljubljanskem BTC-ju.
Pešec mora paziti nase, saj ima najkrajšo zavorno pot!

Tri četrtine prometnih nesreč, v katere so udeleženi pešci, se zgodi na lokalnih cestah, a hkrati velika večina njih v naseljih, le dobrih deset odstotkov izven njih. Eden od ciljev letošnje nacionalne akcije Bodi viden – bodi previden, ki se je začela v ponedeljek, je tudi ozaveščanje lokalnih skupnosti o pomenu varne infrastrukture, urejanju naselij in umirjanju prometa v njih.

Marsikatera občina je z nizkocenovnimi rešitvemi v zadnjih letih uspela izboljšati varnost pešcev. V Škofji Loki so se po nekaj hudih prometnih nesrečah, v katere so bili udeleženi pešci, sistematično lotili urejanja infrastrukture z dodatnimi stebrički za varovanje, opremo prehodov za pešce z LED diodami, spremembami prometnega režima, prikazovalniki hitrosti, precej pomena pa so dali tudi preventivnim in izobraževalnim akcijam.

V tem pogledu izstopa tudi Maribor, ki je v zadnjih petih letih za urejanje infrastrukture, s ciljem izboljšanja varnosti pešcev v središču občine in v zaselkih zunaj mesta, namenil skoraj tri milijone evrov. Nekateri ukrepi so zelo inovativni in celo nadstandardni glede na tehnične specifikacije za površine za pešce v slovenskem prostoru. Gre tako za LED diode, prikazovalnike, odštevalnike časa, kot denimo taktilne oznake za slepe in slabovidne, preventivna digitalna sporočila na avtobusnih postajališčih in podobno. 

Namen letošnje akcije pod taktirko Agencije za varnost prometa (AVP)  je sicer na splošno opozoriti na varnost pešcev, ki spadajo med ranljivejše udeležence v prometu. Še posebej so ogroženi starejši pešci, ki so pogosto žrtve prometnih nesreč. Največ nesreč pešcev pa se zgodi ravno v jesenskih in zimskih mesecih, ko so dnevi krajši, vozne razmere pa zahtevnejše. 

Med glavnimi vzroki prometnih nesreč z najhujšimi posledicami za pešce so neupoštevanje in odvzem prednosti, neprilagojena oz. prehitra vožnja voznikov, v veliki meri pa tudi nepravilnosti pešca pri prečkanju vozišča. Največ prometnih nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesensko-zimskih mesecih. »Pešci so v zimskem in jesenskem času še posebej ranljivi, zato je potrebna še dodatna pazljivost voznikov. Vendar pa mora tudi pešec poskrbeti sam zase, saj ima najkrajšo zavorno pot in tudi najboljši pregled.« je ob začetku nacionalne akcije poudaril Igor Velov, direktor AVP. Skrb vzbujajoče je tudi to, da številni pešci svoje telefone in druge mobilne naprave uporabljajo kar med prečkanjem ceste. To potrjujejo številne raziskave, ki ugotavljajo, da se kar četrtina nesreč zgodi zaradi nepazljivosti. 

Zato je pomembno, da tako pešci poskrbijo za svojo vidnost z odsevniki kot tudi vozniki z zmanjšano hitrostjo vožnje v naseljih ter jim odstopijo prednost na prehodih za pešce. Najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na težo posledic v prometnih nesrečah z udeležbo pešcev, je namreč hitrost vozila, saj študije kažejo, da je pešec najverjetneje utrpi le lažje poškodbe pri trku z vozilom s hitrostjo okrog 30 km/h. Že pri trku z 48 km/h je verjetnost hujše in smrtne poškodbe 50 odstotna, pri trku s hitrostjo 64 km/h pa že 90 odstotna verjetnost za smrtne poškodbe pešca.  

V lanskem letu je umrlo 22 pešcev, 134 je bilo huje poškodovanih. Letos se kaže trend izboljšanja, vendar je kljub temu na slovenskih cestah umrlo že šest pešcev in od tega kar trije na avtocesti. 

V času akcije okrepljen nadzor Policije 

Poleg preventivno-vzgojnih akcij v 116 lokalnih skupnostih bo potekal tudi okrepljen nadzor s strani Policije in občinskih redarstev, ki bodo spremljali pravilno ravnanje voznikov kot tudi pešcev v cestnem prometu. 

Komentarjev 2
  • Avatar Leon
    Leon 20:02 05.oktober 2017.

    V tem pogledu izstopa tudi Maribor, ki je v zadnjih petih letih za urejanje infrastrukture, s ciljem izboljšanja varnosti pešcev v središču občine in v zaselkih zunaj mesta, namenil skoraj tri milijone evrov. Nekateri ukrepi so zelo inovativni in celo ...prikaži več nadstandardni glede na tehnične specifikacije za površine za pešce v slovenskem prostoru. Gre tako za LED diode, prikazovalnike, odštevalnike časa,......samo semaforje za prihod avtobusov so namestili v centru mesta ,vse ostalo je LAŽ .