Avto
19 ogledov

Z večjim tranzitom tudi več kriminala

policijska kontrola, policija Gregor Katič
Štajerska avtocesta. Dogajanje na in ob njej budn o spremlja novoustanovljena delovna skupina policistov.

Audi, ukraden v Franciji, ki ga je vozil državljan Romunije, fiat panda, ki sta ga vozili državljanki Romunije in za katerega se je izkazalo, da je bil ukraden v Italiji, Ukrajinec s tabletami, ki spadajo med prepovedane snovi v športu, Romuni s ponarejenimi registrskimi tablicami, državljan Maroka s ponarejenim potnim listom. To je le kratek seznam odkritih kršitev in kaznivih dejanj pri nadzoru prometa v zadnjem tednu na enem od najbolj obremenjenih počivališč ob štajerski avtocesti – na Lopati pri Celju.

Več tranzita, več kriminala

V Sloveniji se je število kaznivih dejanj, predvsem tatvin in vlomov, v zadnjih letih na počivališčih, pa tudi v naseljih ob avtocestah skokovito povečalo. Zato so se na Policijski upravi (PU) Celje decembra odločili, da ustanovijo posebno delovno skupino, ki bdi predvsem nad dogajanjem na avtocesti in vzporednih regionalnih cestah. Te so glavne tranzitne poti iz Hrvaške proti notranjosti države ter iz Avstrije in Madžarske proti Italiji in nazaj, prek katerih se je povečal tudi tranzit tujcev iz vzhodnoevropskih držav, z njim pa se je povečalo število zabeleženih kriminalnih dejanj.

Da so pri svojem delu učinkovitejši, so policisti na terenu v civilnih oblačilih in vozilih, prilagojene so tudi njihove delovne metode. Posebna delovna skupina potnike in promet opazuje in profilira. "To pomeni, da udeležence opazujemo ter na podlagi izkušenj in analiz ocenimo, ali spadajo med nevarne ali ne. Nekako jih 'popredalčkamo'. Del profiliranja je torej tudi psihologija," pravi inšpektor z oddelka za mejo in tujce na PU Celje Vlado Koražija.

Opazujejo vas dlje

Poudarja, da je na prvem mestu varnost. "Na avtocesti so hitrosti velike, zato je treba vsako vozilo pravilno in varno ustaviti, za kar potrebujemo daljšo razdaljo. Policisti v civilnem vozilu promet velikokrat opazujejo ob uvozih na avtocesto. Ko opazijo avtobus s tujimi registrskimi tablicami ali drugo sumljivo vozilo, zapeljejo za njim. Šele ko ga prehitijo, prižgejo opozorilni znak in ga pospremijo do prvega počivališča, kjer sledi podrobnejši pregled potnikov, prtljage in vozila," razlaga Koražija.

Na avtobus vedno vstopita najmanj dva policista. Eden pregleduje dokumente, drugi spremlja dogajanje na avtobusu. "To pomeni, da njegovemu očesu nič ne uide in takoj opazi, če se poskuša nekdo skriti. Sledi pregled dokumentov, pri katerem velikokrat že po teksturi materiala ugotovimo, da gre za ponaredek. Če se izkaže, da dokument res ni pravi, sledijo nadaljnji postopki," še pravi Koražija in dodaja, da je izkušenim policistom težko kaj prikriti, saj ljudje nevede že s svojim vedenjem sporočajo, da nekaj ni, kot bi moralo biti.

Komentarjev 1
  • moder 08:08 01.februar 2014.

    Posebna delovna skupina potnike in promet opazuje in profilira. "To pomeni, da udeležence opazujemo ter na podlagi izkušenj in analiz ocenimo, ali spadajo med nevarne ali ne. Nekako jih 'popredalčkamo'. Del profiliranja je torej tudi psihologija,tole nebi moglo ...prikaži več bit bolj sporno,...