Avto
34 ogledov

Z zapečateno vtičnico nad Dubrovnik

Metron7 Inštitut Metron
Jutri, v soboto bo iz Bleda proti Dubrovniku s svojim električnim metronom 7 krenila ekipa Andreja Pečjaka. Dokazati želijo, da lahko brez vmesnih polnjenj opravijo kar 700 kilometetrsko poti v realnih razmerah.

"Res nimamo toliko denarja kot kakšen Tesla, a dokazati želimo, da je tudi v Sloveniji doma vrhunsko znanje," pravi motor ekipe Andrej Pečjak, vodja inštituta Metron iz Češnjice pri Kropi. 

Metron7 bo svoj električni motor zagnal na Bledu, po vmesnih postankih pa ga v biseru Jadrana pričakujejo v nedeljo. Da ne mislijo goljufati s polnjenjem, dokazuje dejstvo, da bo pokrov za vtičnico zapečaten. Od Bleda do Dubrovnika je sicer odvisno od poti med 730 in 760 km poti.

Letrika ima "najboljši motor na svetu"

Metron 7, kot se imenuje povsem na elektriko predelan enoprostorec mazda5, se je sicer v minulih mesecih že dokazoval. Ker je v svojem bistvu srednje velik enoprostorec, ruši dosedanje mite, da je lahko učinkovit električen avto lahko le majhen. Tako pravijo na uradni spletni strani: "Avtomobil ima slovensko srce: motor in krmilnik podjetja LETRIKA. Zaradi odličnega kombiniranega izkoristka motorja in krmilnika (med 91% in 96%), baterijskih celic z visoko gostoto energije (187 Wh/kg) in dobrega koeficienta upora je Metron 7 avtomobil z največjim dometom na svetu, kar smo dokazali na WAVE 2014, kjer je zmogel 130 km večji domet od Tesle S."

Metron je že v osnovi predvsem vozilo za preizkušanje novih tehnologij, sploh prvič uporabljenih rešitev je tako kar nekaj, med njimi tudi Letrikin motor. Ta tehta skromnih 34 kilogramov, a iz sebe odda moč 50 kilovatov, kar je po mnenju Pečjaka "povsem dovolj", še posebej, ker je ves navor 200 Nm na voljo že od 0 vrtljajev dalje. "Po mojem mnenju je to najboljši električni motor na svetu, saj je izredno učinkovit," je za zurnal24 dejal Pečjak. Zakaj? Ker ima v primerjavi s klasičnim motorjem z notranjim izgorevanjem v tovarniški mazdi 5 ali kateremkoli drugem avtu trikrat večji izkoristek.

Šempetrska Letrika bo motor pričela v serijske vozile vgrajevati šele čez nekaj let, metron 7 je torej predvsem njen laboratorij na kolesih. Izrednega pomena je tudi pameten nadzor baterij, pri čemer v Metronu sodelujejo z podjetjem REC iz Postojne. 

Vozniki tesel S so mu čestitali

Metron 7 je v slabega pol leta, odkar je na cestah, že večkrat opozoril nase. Najprej, ko je povsem suvereno premagal 1.600 metrov višinske razlike med vzponom na Ljubelj, ko je na kilometer poti porabil za strokovne kroge izredno skromnih 187 vatnih ur energije. 

Konec maja je sledilo prvo soočenje z najnaprednejšimi tovrstnimi avtomobili na svetu vključno s teslo S na reliju WAVE, na katerem se je zbralo kar 493 vozil. Metron 7 se je dokazal kot vozilo z najdaljšim dosegom v Evropi, prvič pa so ga lahko tudi neposredno primerjali s teslo S. Izkazalo se je, da je na eni od etap (430 km s prelazom in avtocesto) v "rezervoarju" metrona ostalo še za 40 odstotkov poti, dve tesli S pa sta do cilja prišli dobesedno na hlape, pa še prelazu sta se izgonili. Tudi druge etape je metron 7 dokazoval svojo superiornost nad teslo S glede dometa. Pečjak je povedal, da so mu vozniki tesel S na reliju segli v roko in čestitali.

Seveda pa se avtomobila ne moreta primerjati med seboj v športnih zmogljivostih.

Komentarjev 1
  • maresem 11:52 10.oktober 2014.

    Vsaka čast.... samo pogumno... carji ste!