Avto
18 ogledov

Za tiste z drugačnim življenskim slogom

1/64
Žurnal24 main
Kiin nenavadni soul tudi po mesecih na cesti še vedno zbuja pozornost in je videti kot koncept, ki je ravnokar pobegnil na cesto. Tokrat smo preizkusili dizelsko različico.

Soul je s svojim nenavadnim stasom še vedno opazen na cesti. Bolj kot obliki, o kateri si lahko več preberete tukaj, se bomo posvetili dizelskemu agregatu in voznim lastnostim. Višja karoserija zagotavlja zračno in prostorno notranjost. Prostora je na pretek, tako za noge in roke kot glavo – tudi nadpovprečno visokih potnikov, ki pa bodo zaradi majhnega prtljažnika (zgolj 220 litrov) prikrajšani pri prevažanju prtljage. Pod prtljažnim dnom je še nekaj prostora, kamor pa lahko spravimo zgolj manjše predmete.

Čeprav voznik ne bo imel težav pri iskanju pravega položaja za volanom, pa smo pogrešali možnost prilagajanja volanskega obroča po globini. Poleg pogleda nazaj, kjer je vozniku v napoto debeli C-strebriček strešnega nosilca, je avtomobil dobro pregleden. Prav tako so pregledni vsi instrumenti, ergonomija je dobra, odlagalnih površin pa povsod dovolj. V avtomobilu, ki vsaj z obliko zre v prihodnost, smo pričakovali potniški računalnik in avtomatsko klimo. No, tudi brez tega manj zahtevni vozniki ne bodo imeli pripomb nad celoto.



1,6-litrski CRDi-motor razvije največ 94 kW/128 KM in 260 Nm navora. Deluje umirjeno in ni preglasen, ponuja pa zgolj povprečne vozne sposobnosti. Na avtocesti smo pogosto želeli poseči po šesti prestavi, ki pa je na žalost ni. Na žalost, saj bi jo dizel nujno potreboval, ker v nasprotnem pri višjih hitrostih poraba močno poskoči. Hkrati mu pri tem škatlasta oblika ni v pomoč pri rezanju zraka. Vozne karakteristike so vredne pohvale. V največji meri je za to zaslužen odličen volan, s katerim je pri nizkih hitrostih upravljanje otroško lahko, pri višjih pa je ravno dovolj okrepljen in vozniku zagotavlja stalen nadzor nad vozilom ter je zelo komunikativen. 18-palčna platišča so bila obuta v nizkopresečne pnevmatike, ki registrirajo vsako neravnino, to pa se odraža v tresljajih in večjem hrupu v potniški kabini.

Trde plastike je veliko, a je kakovost izdelave na visoki ravni. Gumo so uporabili le pri posameznih detajlih, medtem ko tkanino najdemo le na sedežih. Udobje zaradi tega ni ogroženo. Vse, kar velja za japonske avtomobile, velja tudi za korejske. Ob rednem vzdrževanju in skrbi za vozilo tudi pri soulu velja pravilo "vozi in tankaj."



Poraba na testu je ob varčni vožnji pri kombinaciji mesto-relacija v povprečju komaj presegla pet litrov na 100 kilometrov. Pohvalno. Testni dizel je vseboval bogatejši paket opreme EX in stane 16.190 evrov. Ob šarmu in tudi kakovosti, ter če želite biti na cesti drugačni, cena ni (pre)visoka.

Podatki o vozilu: (Kia Soul 1.6 CRDi EX)
Motor: 1.582 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 94 kW (128 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 260 Nm/med 1.900 in 2.750 vrtljaji na minuto
Poraba: 5,1 litra/100 km (mešani cikel – test)
Zmogljivosti: 178 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.105x1.785x 1.610, medosna razdalja 2.550, prtljažnik (v litrih): 225/1511
Cena: 14.490 (osnovni 1,6-litrski bencinski)/16.190 (testni) EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.