Avto
191 ogledov

Zakaj se vam cedi iz zadka

Mraz v avtu Saša Despot
Veste, zakaj se vam cedi iz izpušne cedi? In zakaj je avtomobilom avtocestna vožnja bolj pisana na pločevino kot pa kratka pot do trgovine? Vam bo zaradi vaše neumnosti počilo vetrobransko steklo?

Nizke temperature, ki so pred nami, zelo vplivajo na obnašanje avtomobilov. Začne se že z vžigom. Sposobnosti akumulatorja, da vžge motor, z mrazom drastično upadajo, zato nikar ne bodite presenečeni, če vam bo na že tako neprijetno hladno jutro poslušnost odpovedal še avtomobil in se ob obračanju ključa ne bo zgodilo nič. Nekateri si pomagajo tako, da baterijo izolirajo s pomočjo stiroporja ali česa podobnega. Vsekakor pa pravočasno zamenjajte akumulator za takšnega z enakimi vrednostmi.

Slovenci se glede na raziskavo AMZS k sreči dobro zavedamo prednosti zimskih pnevmatik, ki so sposobne zaradi drugačne sestave obdržati stik s podlago tudi pod temperaturami 7 stopinj Celzija, ko klasične letne pnevmatike začenjajo odpovedovati.

Voda hitro topla, olje pa ne

Olje v motorju v hudem mrazu postane bolj gosto, zato motor porabi več energije za vrtenje. Običajna delovna temperatura je nad 90 stopinj, ki pa jih olje doseže šele po kakih 15 minutah vožnje, ko vožnja postane najbolj ekonomična. Na ta podatek vozniki prevečkrat pozabijo, saj so osredotočeni le na temperaturo vode, ki pa delovno temperaturo doseže veliko prej. Res je sicer, da ima merilnik temperature olja le malo modernih avtomobilov.

Vsekakor pa nikar prehitro po plinu. Motor se bo prej ogrel, če boste ogrevanje potniške kabine pustili čim dlje na minimumu, saj bo s tem vsa toplota namenjena agregatu. Je pa jasno na takšno žrtvovanje pripravljenih le malo voznikov.

Res ne gre peš?

Za avtomobile je vožnja po avtocesti ugodna, saj se takrat vse tekočine v avtomobilu ogrejejo na delovno temperaturo. Ponavljajoče kratke vožnje v mrazu, denimo do vrtca ali šole, na drugi strani na avtomobilu pustijo posledice, saj se motor nikoli ne ogreje dovolj. V izpušni cevi se začne nabirati kondenz, ki nato v obliki vode teče skozi izpuh na plano, izpušni sistem pa začne pospešeno rjaveti. Prav tako motor doživlja velike temperaturne šoke, neprestano uporablja zelo bogato mešanico goriva ... Najnovejši modeli avtomobilov zaradi boljše izolacije motornega prostora toploto izgubljajo počasneje, zato so ob ponovni uporabi hitreje ogreti.

Temperaturne razlike pozimi zelo vplivajo na vetrobransko steklo. Še posebej pazite, da ne bi zamrznjenih stekel skušali očistiti z vročo vodo, saj bo prav mogoče steklo počilo. Uporabite temu namenjena razpršila. Zamrznitev stekel negaražiranega avtomobila lahko elegantno preprečite že z rjuho.

Komentarjev 1
  • Igor Trček 18:00 24.november 2013.

    Buksli, od kdaj pa alternator zaganja motor ??? ZAGANJAČ je !!