Avto
7 ogledov

Zbirajo podpise za lokalno vinjeto

Markovec Anže Petkovšek
Predvidevanja so s uresničila, po odprtju predora Markovec vzporedna obalna cesta bolj kot ne sameva. A sedaj še ideja lokalnih prebivalcev, da bi morali uvesti lokalno vinjeto.

Potem, ko so pred dvema tednoma uradno odprli nov odsek hitre ceste med Koprom in Izolo vključno s predorom Markovec, je to močno razbremenilo dosedanjo obalno cesto, za katero obstaja želja občin Koper in Izola, da bi jo ukinili in namesto nje uredili ta del obale za potrebe turizma in rekreacije. Do sedaj državno cesto sta občini že dobili v upravljanje, analiza novega stanja pa bo omogočila nadaljnji razvoj, ki pa bo odvisen od tega, ali bo lahko vlogo obvezne vzporedne ceste za avte brez vinjet prevzela ena od drugih prometnic.

Kot je za STA ocenil župan Izole Igor kolenc, promet po obalni cesti še vedno je, a na njem je zanimivo veliko število vozil z vinjetami in le malo takšnih brez vinjet. Kolenc je znova zatrdil, da bosta občini zemljišče sedanje trase postopoma namenile občanom, vendar opozarja, da hiteli ne bodo, saj je potrebno najti optimalne rešitve na podlagi strokovnih analiz. Več informacij naj bi bilo predvidoma znanih že prihodnji teden. 

Tudi okoli Ljubljane lokalna vinjeta?

Številni bližnji prebivalci pa nad novimi okoliščinami in napovedmi niso navdušeni. Tako trenutno prebivalci naselja Markovec zbirajo podpise za uvedbo lokalne vinjete. Ta bi bila cenejša od običajne in naj bi bila obvezna za vse, ki bi uporabljali obalno hitro cesto med Škofijami in Izolo, skupaj s predorom Markovec in za odsek avtoceste do Kozine.

Lokalna vinjeta bi bila po mnenju pobudnikov primerna tudi za druge odseke po državi in namenjena vsem, ki določen avtocestno omrežje uporabljajo vsakodnevno, a le krajši del. K podpisu vabijo tudi prebivalce iz drugih koncev Slovenije, saj bi bila po njihovem prepričanju lokalna vinjeta smiselna tudi na ljubljanski in mariborski obvoznici, pa na odsekih Obrežje – Čatež, odseku gorenjske avtoceste med Bledom in Karavankami ter odseku Maribor – Šentilj "ter tudi nekateri drugi krajši lokalni odseki v državi."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Gara Gara 23:53 23.junij 2015.

    Svet pač ni tako preprost,kot si ga predstavljaš ti.Kaj pa žrtve prometa,ki so drastično upadle z uvedbo vinjet.Kaj te nič ne štejejo?Kaj te nič ne stanejo?

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 17:11 21.junij 2015.

    Problem je prevelika cena vinjete ne pa to da ni 300 cenejših lokalnih vinjet za 300 različnih okrožij.

  • McClain 20:43 20.junij 2015.

    v avstriji je cena vinjete 20% cenejsa, glede na dohodek pa 100. Nihce se ne krega, vsem je prav tako. IN kaj je zdaj tu narobe?? Zavarovanje za avto tudi plačas ali ga sploh ne daš iz garaže ali pa ...prikaži več delaš 300km/dan. In cestnino prav tako.Vinjete so ok, le da so zaradi skorumpiranega in nesposobnega DARSA, kiu mu štango drži še cela država, za 50% predrage. To je vse.