Na njihovem vrhuncu turbodizelski motorji niso poganjali le tovornjakov, avtobusov in velikih osebnih avtomobilov, ampak so bili pogosti tudi v najmanjših avtomobilih. Vozniki s bili navdušeni nad nizko porabo goriva in njihovo zanesljivostjo. Potem so prišle korenite spremembe.
Citroen Berlingo na poligonu Raceland v Krškem.
Temni oblaki nad dizelskimi motorji
Evropska unija, ki se že dolgo spopada z izpusti ogljikovega dioksida v cestnem prometu, se je odločila za elektromobilnost kot glavno sredstvo za dosego namena. Vendar dizelski motorji niso bili vedno v nemilosti. Pred zloglasno afero Dieselgate, ko o pri Volkswagnovi skupini uporabljali goljufivo programsko opremo, da so priredili teste vsebnosti izpušnih plinov, so bili turbodizelski motorji v Evropi dejansko v premoči, saj so presegali 50-odstotni delež.
Dizelska afera je na dizelske motorje vrgla senco predvsem zaradi prevelikih izpustov dušikovih oksidov. Vendar pa to ni spremenilo dejstva, da v zrak izpuščajo manj ogljikovega dioksida od bencinskih motorjev, saj so izpusti ogljikovega dioksida neposredno povezani s porabo goriva, ki je pri dizlih manjša. Proizvajalci so problem izpustov dušikovega dioksida pozneje uredili s pomočjo selektivne katalitske redukcije SRC z vbrizgavanjem tekočine AdBlue, s katero jih odstranijo kar 90 do 95 odstotkov.
Padca prodaje turbodizelskih motorjev v osebnih avtomobilih jim kljub temu ni uspelo ustaviti. Čeprav je veliko voznikov še zainteresirano zanje, so avtomobili s turbodizelskimi motorji zaradi novih tehnologij postali dražji in v nižjih avtomobilskih segmentih niso bili več finančno vzdržni. Zmanjšanje ponudbe je logično povzročilo tudi zmanjšanje prodaje.
40-odstotni padec
Spletni portal inoviev.com poroča, da je bilo na evropskih trgih leta 2011 prodano 55,7 odstotka dizelskih avtomobilov, leta 2016 50 odstotkov, leta 2019 32 odstotkov, leta 2022 pa le še 13 odstotkov. Revija S&P Global pa navaja, da so,leta 2023 električni avtomobili s 16-odstotnim deležem celo prehiteli dizelske z 12-odstotnim deležem. Pozneje se je padec prodaje še nadaljeval, vendar ne tako dramatično, saj se delež turbodizelskih avtomobilov v evropski prodaji giblje pri 11,6 odstotka.
Mercedes-Benz Vito
Po drugi strani veliko proizvajalcev trenutno razmišlja o ponovni uvedbi turbodizelskih modelov v prodajo, saj je prodaja električnih avtomobilov začela zastajati. Kupci turbodizelske motorje preferirajo predvsem v avtomobilih višjih razredov in velikoprostorskih vozilih, s katerimi prevozijo večje razdalje.
Pri ADAC ugotavljajo, da nobena znamka več ne ponuja dizelskih motorjev v majhnih avtomobilih, medtem, ko so lahko kupci še pred desetimi leti izbirali med 47 različicami modelov različnih znamk. V spodnjem srednjem razredu je trenutno na voljo 50 dizelskih različic, medtem ko jih je bilo pred desetletjem še 89. Kot primer so navedli BMW serije 3. Leta 2015 je bil denimo na voljo v 14 kombinacijah motorjev, pogonov in menjalnikov, danes pa so na voljo le štiri različice. Poleg tega s lahko kupci pred desetimi leti izbirali med 16 turbodizelskimi karavani srednjega razreda, danes pa jih je le še pet.
Zakaj je padla prodaja dizlov? Zato, ker VSILJUJETE električno sranje od avtov, zato! Vaš članek ugotavlja, da se je v eni gostilni prodaja pomfrija zraven dunajca ustavila, a na meniju imajo samo riž in njoke!! Vozim dizla in še mnoga… ...prikaži več leta bom vozil dizla, ker je to stroškovno najceneje, ker ga zna popravit vsak mehanik (veliko ga znam tudi sam) ker so deli na voljo vedno in povsod, ker je mala poraba in predvsem ker ga natankam v 2 minutah POVSOD!
Evropa se je odločila? Kdo je to, Evropa? Volilci, tistih nekaj tesel, ki mislijo, da so s tem rešili svet? Ali skorumpiranci, ki mislijo predvsem na lastni žep? Evropa, ponorela do zadnjega vrabca !
Vw t-roc ni vec dizla