Če moški kupujejo nekaj zaradi nuje, gredo v trgovino sproščeni takrat, ko vedo, kje, kaj in za
koliko denarja bodo to dobili. Če moški ni tehničen tip, mu ni v nikakršno zabavo poizvedovati za
različnimi vrstami kosilnic in izboljšanimi nastavki. Če ga pošljete po ženske kozmetične ali
higienske pripomočke, si želi po čimkrajši poti priti do police s prodajnim izdelkom in blagajne.
Seveda je povsem drugače, kadar moški kupuje kakšno glasbeno komponento in se na to spozna. Že prej
se bo pozanimal pri prijateljih in pobrskal po internetu, opremljen z vsemi mogočimi podatki si bo
pred vstopom v trgovino na jasnem, česa si želi. Morda bo celo malce podučil prodajalca, če se bo
ponudila priložnost, pa bo tudi poznavalsko pregledal preostalo ponudbo. Posebno zadovoljstvo je,
če ugotoviš, da si drugje našel 30 odstotkov cenejši proizvod, in potem to poveš prodajalcu v obraz
pred drugimi strankami.
Marsikateri moški se pravzaprav od časa do časa specializira za določen proizvod, povezan z
njegovimi zanimanji ali konjički, in nato zainteresiranim prijateljem na dolgo razlaga in svetuje o
prednostih in slabostih načrtovanih nakupov. Počuti se koristnega, tako kot gospodinja, ki opere in
obesi žehto. Tu pa tam kakšen nakupuje tudi zaradi samonagrade, takšnih, ki se v trgovino odpravijo
brez določene ideje, pa ni prav veliko, celo manj kot petina.
|
Ženske nakupujejo drugače. Kadar nakupujejo skupaj, druga drugi laskajo, pri tem pa se jim običajno pridruži še kakšna zdolgočasena prodajalka. Zato včasih domov s takšnih pohodov prinesejo nenavadne predmete. Recimo muckaste kavbojske škornje z zakovicami, ker ''so bili na razprodaji res ugodno znižani'' , ''za vsak slučaj, ker so imeli zadnji par'' , ''da ji ne bi bilo pozneje spet žal'' , ''ker so vse tri rekle, da ji pristojijo'' , ''ker je odprta za spremembe'' in ''ker te je hotela presenetiti'' . In seveda, ker bodo ''super šli k jesenski jakni iz revije, ki jo bo šivilja ukrojila naslednji mesec, če bo dobila blago'' . Kadar gre ženska z denarjem po nakupih sama, se bo zgodilo podobno, le brez moralne podpore prijateljic. Dvom bo zato večji, vendar je porabo denarja treba upravičiti. Nihče ne sliši rad, da ga meče skozi okno. Prav zaradi navedenih razlik moški čutijo bojazen
pred prepogostimi skupnimi potrošniškimi izleti.
|
Že pot v trgovino moški vidijo zgolj kot sredstvo za dosego cilja, medtem ko se želi njihova spremljevalka ustaviti ob vsaki svetleči izložbi. Ženske zanima veliko stvari: čevlji Bata, kristal Swarovski, čevlji Peko, kristal Rogaška … Stvari, ki zanimajo moške, so običajno v najvišjem nadstropju veleblagovnic, do tja pa se je težko prebiti. Na poti do cilja je treba spotoma zaviti v marsikatero trgovinico in že tu obstaja veliko pasti, ki vodijo do prepira. Če bo on rekel ''takšno torbico že imaš'' ali ''saj ne misliš resno?'' ali ''vseeno mi je, kar sama izberi'' , to ne bo prispevalo k družinskemu vzdušju. Moški ve, da če boste šli skupaj po čevlje zanjo, jih bo on zagotovo dobil, ženska pa morda samo zelene vezalke za šest lukenj, ki jih že dolgo išče. Vsota, ki je ne bo porabila, se bo razdelila na par najlonk, mikico in pregrešen modni dodatek. Po čevlje bo treba še enkrat.
Moški torej niso navdušeni nad spontanim nakupovanjem. Še najmanj jih vzradosti predlog, naj pomerijo nove hlače, še posebno, če jih tudi doma ne nosijo.