Za sedaj je šel v pesimizmu najdlje šef Fiata
Sergio Marchionne. V pogovoru za
Automotive News Europe je Marchionne izpostavil, da lahko v naslednjih 24 mesecih
pričakujemo masovno konsolidacijo industrije in številne bankrote avtomobilskih gigantov. Italijan
pričakuje, da bo od velikih proizvajalcev v končnici obstala le ena velika ameriška hiša, eden
enako velik nemški proizvajalec, konzorcij japonsko-francoskega proizvajalca, japonsko ter kitajsko
podjetje ter še en evropski proizvajalec avtomobilov.
Po besedah Marchionneja bodo veliki evropski proizvajalci, ki želijo dočakati naslednje
desetletje, morali proizvesti najmanj 5,5 milijona vozil letno, trenutno dovolj velika podjetja za
tako številčno proizvodnjo pa so le Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford in Renault-Nissan.
Temačno analizo italijanskega direktorja je podprl tudi neodvisni ekonomski analitik
Jürgen Pieper, ki meni, da bo večina proizvajalcev (ti so v večinski privatni
lasti družin) zaradi manjše finančne pomoči ob krizi prisiljena v prodajo.
Kar 46,6 odstotka BMW-ja pripada družini Quandt, medtem ko je 30 odstotkov Peugeot-Citroëna v
lastništvu družine Peugeot. Po Pieperju imata omenjena proizvajalca najbolj nepredvidljivo
prihodnost v Evropi, medtem ko se bodo na krizo najmanj ozirali pri Volkswagnu, Renault-Nissanu in
Daimlerju.
7
ogledov
Preživelo jih bo le šest
Avtomobilska industrija se sooča z najslabšimi prodajnimi rezultati v zadnjih nekaj desetletjih, zato se ne gre čuditi pesimizmu nekaterih direktorjev vodilnih avtomobilskih gigantov.