Avto
12 ogledov

Tiguan že med Slovenci

Žurnal24 main
Tri mesece po uradni predstavitvi na frankfurtskem salonu vozil je domači uvoznik Volkswagnovih vozil tiguana predstavil tudi slovenski javnosti.

Kot poudarjajo pri Volkswagnu, naj bi 4,43 metre dolg tiguan v segment A športnih terenskih vozil prenesel cestne in terenske lastnosti večjega brata touarega, aduti za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev pa naj bili tudi sodobni agregati in visoka raven udobja.

Sama pojava tiguana je od daleč precej podobna večjemu bratu, je prečiščena in asketska. Spredaj avtomobil zaznamujeta žarometa, ki se poševno spuščata proti motorni maski. Zadnje luči spominjajo na modela eos in passata variant, zadek pa zaznamujejo tudi izrazito pokončna zadnja vrata.

Dve karoseriji, odvisno od namena
Posebnost tiguana sta dve karoserijski izvedenki. Večina kupcev bo veliko večino časa s tiguanom preživela le na asfaltu. Tem sta namenjena paketa trend & fun in sport & style. Za bolj zahtevne kupce, ki želijo vozilo gnati tudi po brezpotjih, pa je na voljo paket track & field, katerega poglavitna značilnost je spremenjeni nos. Ta zaradi višje postavljenih odbijačev omogoča premagovanje ovir ali naklonov pod kotom do 28 stopinj. Obe izvedenki sta od tal oddaljeni 195 mm in z zadnjim koncem lahko premagujeta ovire pod kotom 25 stopinj.

Notranjost sledi že znanim Volkswagnovim pravilom prečiščenega oblikovanja. Velik poudarek so dali ergonomiji stikal in udobju potnikov že v vstopnem modelu. Tiguan meddrugim udejanja napovedi tovarne, da bodo imeli odslej vsi njeni modeli za upravljanje različnih audio-navigacijskih funkcij vgrajene zaslone na dotik. Polavtomatska klimatska naprava Climatronic je serijska.

Temeljito je obdelan prtljažnik, ki v osnovi meri 470 litrov, s podrtjem sicer premične zadnje klopi pa ga je mogoče povečati na 1.510 litrov. S posebnimi pokrovi je mogoče podrto klop pokriti in tako ustvariti ravno dno.


Zadek je skorajda navpičen, oblikovan pa je v skladu z zadnjimi smernicami tovarne. © VW

 
Vsi motorji s turbo puhali
Tiguan se hvali, da ima kot prvi SUV na svetu v svoji ponudbi izključno motorje s tlačnim polnenjem. Vstopni 1,4-litrski TSI bencinski motor je povsem nov. Njegova moč je 110 kW (150 KM), 240 Nm navora pa je zahvaljujoč kompresorju in turbopolnilniku na voljo že od 1.750 vrtljajev dalje. Poraba bencina na 100 kilometrov je po tovarniških meritvah 8,4 litrov. Naslednji na lestvici je dvolitrski TSI motor s 125 kW (170 KM) (poraba 9,1 l), najmočnejši pa je motor iste prostornine, a z močjo 147 kW (200 KM). Tiguana do stotice požene v 7,6 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je 211 km/h. Na 100 kilometrov porabi 9,1 litrov bencina.

Dizla sta dva, dvolitrska. Oba sta nova in uporabljata tehnologijo skupnega voda, ki se ji je VW tako dolgo upiral. Prvi motor ima na zalogi 103 kW (140 KM) moči in 320 Nm navora že od 1.750 vrtljajev dalje. Za 100 kilometrov poti porabi 7,2 litrov goriva. Močnejši od obeh dizlov razvije 125 kW (170 KM) moči in 350 Nm navora, na 100 kilometrov pa zadostuje že 7,0 litrov. Oba dizelaša že ustrezata okolijskim standardom Euro 5. Pri motorjih velja omeniti LongLife-servis, pri katerem avtomobil spremlja osebni stil vožnje in individualne pogoje uporabe vozila ter temu primerno prilagaja potrebo po servisnih intervalih.

Vsi menjalniki so šestopenjski, za doplačilo je na voljo avtomatika. Tiguanov štirikolesni pogon 4motion bazira na preizkušeni tehnologiji elektrohidravlične haldex sklopke, ki v normalnih pogojih 90 odstotkov pogonske moči prenaša na sprednji par koles, ko začneta ti dve spodrsavati, pa se moč v skladu s potrebami prenaša na zadnji par. Za udobje med vožnjo v vseh razmerah spredaj skrbi McPhersonova prema s trikotnima vodiloma in enodelnim pomožnim aluminijastim okvirjem. Zadnja prema je štirivodilna in naj bi bila kos tudi najtežjim obremenitvam. Serijsko je tiguan opremljen s pnemvatikami mer 215/65 R 16, na voljo pa so tudi 17-, 18- in 19-palčna.

Notranjost je funkcionalna, odvisno od opreme je polno tudi dodatkov za udobje. © VW

 
Trije paketi opreme
Že omenjeni klimatski napravi se pri serijski opremi trend & fun med drugim pridružujejo radio s predvajalnikom, sistem ESP in elektronska parkirna zavora. ESP ima tudi funkcijo stabiliziranja prikolice, če je avtomobil serijsko opremljen z vlečno kljuko. Varnostna oprema je na visokem nivoju, o čemer priča pet zvezdic na testih EuroNcAP.

Oprema sport & style dodatno prinaša drugačna platišča, zunanje dodatke iz kroma, zatemnjena okna, športna prednja sedeža z ledveno oporo, sredinsko naslonjalo za roko, usnjen volan in prestavno ročico ... Paket track & field ima serijsko vgrajen program za terensko vožnjo (nadzor pri spustu, prilagoditev pedala za plin, prilagoditev zapore diferenciala, prilagoditev ABS, asistenca pri speljevanju ...). Pri tem nivoju opreme sta med drugim vključena sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah in kompas.

Dolg je tudi seznam dodatne opreme, med drugim si je mogoče omisliti sistem Park Assist, ki izdatno pomaga pri parkiranju vozila, ali pa terenski navigacijski sistem, ki omogoča shranjevanje lokacij na brezpotijih. Ena izmed lastnosti, ki jo pri VW-ju radi izpostavljajo, je možnost vlečne obremenitve tiguana do 2.500 kilogramov.

Model s paketom opreme trend & style in motorjem 1,4 TSI stane 26.634 evrov. Šibkejši od obeh dizlov je pri isti opremi dražji za slaba dva tisočaka.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.