Kranj
4105 ogledov

Napačne informacije povzročajo preplah

Kranj
1/2
M. Ha. Glavni vhod v stavbo Mestne občine Kranj.
Mestna občina Kranj je za 18 dni, to je do konca avgusta podaljšala rok javne razgrnitve sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta – št. 4. Vzrok je, kot so navedli v današnjem sporočilu za javnost, odpravljanje posledic poplav in plazov. Hkrati so iz Občine opozorili, da se "med občani v zvezi s predlaganimi spremembami širijo napačne informacije, ki po nepotrebnem povzročajo preplah".

Do konca javne razgrnitve, se pravi do četrtka, 31. avgusta, je možno podati pripombe na razgrnjeno gradivo, ki je dostopno na spletu in v prostorih občine Kranj v času uradnih ur. Po končani javni razgnitvi pa bodo na občini proučili pripombe in predloge javnosti ter do njih zavzeli stališče, kar bo objavljeno na občinski spletni strani. Pristojni pa bodo obravnavali samo pripombe in predloge, ki se bodo nanašali na spremenjene vsebine v SD OPN – št. 4.

Mestna občina Kranj je v sporočilu za javnost odzvala na več napačnih informacij v javnosti.

"Tako pri t. i. vrisanih regulacijskih linijah ob Partizanski cesti, Cesti Kokrškega odreda, Cesti 1. maja in Likozarjevi cesti ne gre za nikakršno novost, ki naj bi jo prinašale zdaj predlagane spremembe OPN – št. 4. Vrisane so bile že desetletja in so del že veljavnega OPN MOK, " so navedli.

MO Kranj poudarja, da je po zakonu o cestah raba prostora znotraj regulacijske linije omejena. Regulacijska linija zaradi zagotavljanja prometne varnosti prepoveduje dodatne novogradnje objektov znotraj nje. Na javni razgrnitvi sprememb in dopolnitev OPN – št. 4, ki zdaj poteka, ni nobenih novih načrtovanih ureditev, sploh pa ne takšnih, ki bi na omenjenih ulicah predvidevale rušitve objektov.

Takšne razlage so tako brez vsakršne podlage v dejstvih. Prav nasprotno, saj je Oddelek za promet MOK  v okviru javne razgrnitve podal pripombo za zmanjšanje oziroma zoženje območja omejene rabe prostora ob Partizanski cesti. Regulacijska linija bo tako določala še celo ožje območje, kot je vrisano v zdaj veljavnem OPN MOK.

Hkrati iz Mestne občine poudarjajo, da se v OPN – št. 4 na ravni celotne občine v splošnem ne zmanjšuje obsega kmetijskih zemljišč, ampak se z njim v največji meri ureja realno stanje. Večina zemljišč K1, ki izgubljajo ta status, so že sedaj drugačne rabe. Za vsa ostala zemljišča, ki se spreminjajo iz kmetijskih v zazidljiva, pa so morali pobudniki kompenzirati njihove površine po načelu ena za ena; poiskati so torej morali ustrezna zemljišča, da se spremenijo iz zazidljivih ali gozdnih v kmetijska.

V Struževem ne načrtujejo sežigalnice

Prav tako ne drži, da bi MOK v Struževem načrtovala gradnjo sežigalnice. V resnici gre za podlago, ki bi omogočila širitev poslovne cone Polica. PC Polica je v prostorskem načrtu določena le kot rezervna lokacija za morebitno umestitev prekladalne rampe Komunale Kranj, ki se trenutno nahaja na Ulici Mirka Vadnova na Primskovem. Primarna lokacija za postavitev prekladalne rampe je, kot je že bilo večkrat komunicirano, območje kroga avtocestnega izvoza Kranj vzhod.

Obvoznico predvideli pred več kot 30 leti

Že več desetletij se kot nuja v Kranju kaže izgradnja dveh krakov severne obvoznice, ki sicer stoji v veljavnih prostorskih načrtih že desetletja. Ta dva kraka bi razbremenila obstoječe ceste skozi mesto (Cesto Staneta Žagarja) in bližnja naselja (Primskovo, Vodovodni Stolp), ki so sedaj preobremenjena in ne omogočajo razširitve brez večjih rušitev hiš. Urbanistične zasnove Kranja še iz časa nekdanje Jugoslavije predvidevajo obvoznico okrog celotnega Kranja, tako imenovani ring.

Že od 80. let prejšnjega stoletja pa, razen Delavskega mostu in vzhodnega dela obvoznice, ni bila zgrajena nobena večja nova cesta, medtem ko sta številčnost prebivalstva in gostota prometa skokovito narasla, poudarjajo pristojni z Občine.

"Promet na tem delu se bo še povečal, saj se v prihodnjih letih obeta nova infrastruktura – novi zdravstveni dom, nov dom upokojencev, potencialno tudi regijska bolnišnica, stanovanjski bloki, športna dvorana in širitev izobraževalnih kapacitet. Ob novih pridobitvah, ki bi prinesle še večjo gostoto prometa, bi bila severna obvoznica optimalna rešitev. Prav zato je predlagani optimalni premik bolj severno od obstoječe trase, saj bo s tem  bolj oddaljen od hiš in naselja (pomembno zaradi hrupa), izognili bi se tudi rušenju  stanovanjskih objektov na Primskovem, hkrati pa omogočili razvoj športnega parka Stanka Mlakarja z novo ledno dvorano. Predlagan premik bolj severno v SD OPN – št. 4 je sicer pod vprašajem zaradi odprtih vprašanj z državnimi institucijami za varovanje narave."

Z Mestne občine Kranj so danes javno zaprosili občane, naj morebitne nejasnosti in druga vprašanja, ki jih imajo, naslovijo na pristojne ali se oglasijo na MO Kranj v času uradnih ur.

Vpogled v dokumentacijo je mogoč na spletni strani Mestne občine Kranj na tej povezavi (Javna razgrnitev občinskih prostorskih aktov) in v prostorih Mestne občine Kranj na Slovenskem trgu 1 v času uradnih ur.

dezurni@styria-media.si

 

 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.