Čeprav veste, da stvari včasih ne delujejo tako, kot bi si želeli, za to niso vedno krivi vaši
nadrejeni. Vse krivde ne smete prevaliti nanje in čeprav bi jim včasih radi povedali to, kar jim
gre, se morate zadržati. Katere so tiste stvari, ki jih torej nikoli ne smete reči na glas?
1. Zares želim govoriti z vami, je zelo pomembno.
„Tisto, kar je za nekoga zelo pomembno, je za drugega lahko povsem trivialna stvar,“ je
prepričan Richard Laermer, strokovnjak za stike z javnostmi. V današnjem času so menedžerji in šefi
pogosto preobremenjeni, da bi se lahko ukvarjali z malenkostmi. Preden se morate pogovoriti nekaj
zares pomembnega, vprašajte nekoga za nasvet. Morda je določena stvar pomembna samo vam.
2. Nikogar ne potrebujem, da me uči!
Bodite previdni, ko rečete nekaj takega, če vam nekdo želi pomagati. Morda je njegova pomoč
dobronamerna, vi pa ste jo vzeli za slabo. Preden vzkipite, globoko vdihnite in poslušajte, kaj vam
mora nadrejeni povedati.
3. Ne razumem!
Po drugi strani bi se lahko potrudili in poskusili narediti tisto, kar so vas prosili.
Namesto, da tarnate, česa ne znate in kaj bi lahko bilo bolje, poskusite nalogo opraviti s pomočjo
sodelavcev.
4. Ali lahko ponovite?
Ta stavek daje vtis, kot da nadrejenega ves čas sploh niste poslušali. Če je rekel nekaj, s
čimer se ne strinjate, tega ne recite ironično, ampak mu povejte, kaj vas moti.
5. Nikoli ne pridem do tega!
Če vas je nadrejeni prosil, da naredite nekaj zanj, vi pa imate že sami dovolj svojega dela,
potem ga ne zavrnite takoj in ne recite, da ste preobremenjeni. Ocenite, kakšna je njegova prošnja
in koliko časa vam bo vzela, ter jo poskušajte uresničiti čim prej.
6. Tega ni v moji pogodbi!
Tudi če v vašem opisu dela piše drugače, morate kdaj pa kdaj opraviti delo, ki ni izključno
vaše. Misel, da to ni vaše delo, zadržite zase in opravite tisto, kar vam je bilo naročeno. Morda
bo vaš sodelavec ali nadrejeni opravil kdaj kakšno nalogo tudi namesto vas.
7. To ni moja krivda!
Nekaj je vsekakor res: če pridete do nadrejenega in mu začnete tožiti, da napaka ni bila na
vaši strani in da je zanjo kriv vaš sodelavec, ste storili napako! Ne samo, da ste tožarili, ampak
se tudi pritoževali nad delom. Takega obnašanja pa nadrejenim vsekakor ni treba prenašati.
8. Ali lahko rečete sodelavcu, naj utiša glasbo?
Naloga nadrejenega ni, da bo reševal vaše osebne probleme. Če se s sodelavcem ne razumete
najbolje, to rešite z njim, ne pa prek vašega nadrejenega.
9. Dobite si sužnja!
Če imate občutek, da vam vaš nadrejeni kar naprej nalaga nepomembne naloge, ki so delo
tajnice, mu tega vsekakor ne smete povedati. Sem in tja odklonite kakšno kopiranje dokumentov ali
pa naj to namesto vas naredi kakšen študent. Vsekakor pa šefu ne smete povedati, da naloge ne boste
naredili.
10. Ja, seveda! Jaz imam družino in grem domov!
Drži, da se delo ponavadi zaključi okoli pete ure popoldne, a če projekta niste opravili,
boste žal morali narediti kakšno naduro. Če boste vstali in šli, bo vaš nadrejeni to vzel kot
neprofesionalno in neopravljeno delo, zato si tega ne privoščite.
60
ogledov
10 stvari, ki jih ne smete reči svojemu šefu
Nekje med vašimi skritimi fantazijami in med željo, da bi zadeli na lotu, se verjetno skriva tudi dejstvo, da bi radi svojemu šefu povedali tisto, kar mu gre.