Magazin
32 ogledov

Bavarski športnik praznuje

Proizvodne trakove je zapustilo 17.900 primerkov prve generacije tega zgodovinsk Žurnal24 main
BMW-jeva zgodba o modelu M3 prav gotovo spada med najuspešnejša poglavja avtomobilske zgodovine. V dveh desetletjih so Bavarci razvili tri legendarne serije svoje najbolj popularne športne limuzine srednjega razreda.

Začelo se je leta 1986 s predstavitvijo prvega modela, ki je temeljil na seriji E30. Pod pokrovom je imel motor, ki je razvil 147 kW/200 KM, kar je bilo dovolj, da je z mesta do 100 km/h pospešil v 6,7 sekunde. M3 je bil skupek tehnologij športnega porekla – od amortizerjev, zavor s serijskim ABS-om do samoventilirajočih diskov. Ekskluzivna tehnologija in izredne vozne lastnosti so imele tudi svojo ceno. Prvi M3 je stal takratnih 58.000 nemških mark, kar je bilo za 14.700 mark več od naslednje najdražje BMW-jeve trojke, 325i cabrio.

Večja konjenica za drugo generacijo

Naslednja generacija je bila narejena na osnovi serije E36, na tržišče pa je prišla leta 1992. Na prvi pogled povsem običajna trojka, brez ogromnih spojlerjev in platišč, je bila povsem drugačna, ko si dvignil pokrov motorja. To je bil prvi M3 z vrstnim šestcilindrskim motorjem, ki je avto zaznamoval za vse čase. Iz motorja prostornine treh litrov je razvil največjo moč 210 kW/286 KM in vrtilni moment 320 Nm. Za svoje čase neverjetno napreden avtomobil je bil opremljen z elektroniko, ki je lahko obdelala prek 20 milijonov operacij v sekundi. Pospešek do stotice je bil le šest sekund, kazalec hitrosti pa se je ustavil na elektronsko omejenih 250 km/h. Leta 1997 je bil predstavljen prvi sekvenčni menjalnik v velikoserijskemu avtomobilu. Kljub začetnim dvomom je dobršen del kupcev izbral prav omenjeni menjalnik SMG.


V sedmih letih so izdelali 71.242 primerkov druge generacije M3, in sicer v različicah kupe, kabrio in limuzina. © BMW

 

Paša za oči z dodatkom adrenalina
Tretja različica je premiero doživela leta 2000. Čeprav je na prvi pogled videti kot izvedba serijskega modela, njene sposobnosti nikogar ne pustijo ravnodušnega. Iz 3246 kubičnih centimetrov ob pomoči tehnologije Formule 1 motor razvije 252 kW/ 343 KM, kar zadostuje za "šprint" do 100 km/h v 5,2 sekunde, motor pa vrsto let slovel kot najboljši na svetu. Bavarci so se poleg motorja posvetili tudi obesi. DCS (bolj znan kot ESP) je vgrajen serijsko, pri močnem pospeševanju pa je zelo koristen tudi samozapirajoči diferencial na zadnji osi.

Po šestih letih in 85.139 prodanih primerkih se je končala proizvodnja tretje generacije ene od najboljših športnih limuzin, s čimer so pravzaprav zaznamovali 20. obletnico. © BMW

 
 
Na vidiku je že novi M3. Sodeč po najavah bo osemvaljni motor močnejši in hitrejši kot katerikoli do sedaj. Ob tehnologiji 21. stoletja, kot sta brake energy regeneration in elektronbsko nastavljivi amortizerji, se bo M3 tudi tokrat brez dvoma uspešno zoperstavil tekmecem iz Stuttgarta (Mercedes) in Ingolstadta (Audi).
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.