Magazin > Bizarno
41 ogledov

Miljarder, ki dela štiri ure na teden

Bi radi svoje delo opravljali kar na plaži? Z nekaj preprostimi nasveti vam celo Žurnal24 main
Neki prezaposleni menedžer je imel dovolj stresnega življenja, zato se je odločil vzeti vajeti v svoje roke. Zdaj dela štiri ure na teden in služi milijone.

Neverjetno, a resnično: Timothy Ferris je postal popolnoma brezbrižen poslovnež, ki svoje delo opravlja kar na Kanarskih otokih, na Japonskem ali na južnoameriških plažah; o vseh njegovih avanturah pa lahko berete tudi na njegovem blogu.

Ferris je v svoje življenje vpeljal dosledno izvajanje Paretovega zakona, ki v svoji tezi razlaga, da 20 odstotkov ljudi svojemu poslu prinese 80 odstotkov dobička. Z osmih ur na dan je prešel na štiri ure dela na teden, svoj delavnik pa razlaga z naslednjimi besedami: "Posvetil sem se preučevanju posla in prišel do sklepa, da pet odstotkov strank prinese 95 odstotkov dobička. Osredotočil sem se samo na te stranke, druge pa sem poklical le enkrat. Najosnovnejša težava je ugotoviti, kam izginja delovni čas. Potem se je treba rešiti vsega, kar ta čas potratno porablja in ne prinaša dobička. Čas, ki sem ga prihranil z nekoristnimi strankami, sem izkoristil za posvečanje pomembnim. Tako so izginile tudi vse pritožbe." Ko je svojo izkušnjo želel deliti z drugimi, je spet zaslužil milijone. Knjiga Štiriurni delovni teden je čez noč postala prodajna uspešnica.

S svojo knjigo in predavanji je zaslužil dodatne milijone. © arhiv Timothy Ferris

 
Z nekaj nasveti tudi vi postanite milijarder
Odkar je Ferris prevzel nadzor nad svojim življenjem in delovnim časom, je postal večkratni zmagovalec v borilnih veščinah na Japonskem in Kitajskem; prvi Američan, ki si lasti Guinnessov rekord v plesu tanga; plesalec breakdancea za MTV Tajvan; igralec v kitajskih nadaljevankah; igralec tradicionalnega irskega športa hurlinga ter svetovni popotnik. Kako torej uživati življenje brez stresa? Nič lažjega! Preberite, kaj vam svetuje Ferris:

1. Ne zasipajte se z delom : Ugotovite, katero delo je vredno vašega časa, katero pa vam ga brez potrebe trati. Navadite se ga odbiti ali posredovati naprej, ne da bi bili pri tem videti lenuhi. Pomembno je tudi, da nadrejenemu vedno izpostavite tudi rešitev, ne le težave. Recimo z naslednjimi besedami:  "Morda bi bilo bolje, da to delo opravi začetnik. Tako bo dobil priložnost za dobro vajo."

2. Izklopite zvoke računalnika: Vsak pošiljatelj avtomatsko dobi odgovor, če me računalnik z zvokom opozori, da sem prejel elektronsko pošto. Pregledujem jo vsak dan, za to gre veliko časa. Izklopite zvočno obvestilo o prejetju elektronske pošte in tako ohranite zbranost za pomembne stvari.

3. Dieta informacij: V časopisu preberem le tisti del, ki je neposredno povezan z mojim poslom; druge stvari preskočim. Enako počnem na internetu, kjer ciljno iščem stvari. To mi onemogoča, da bi zašel med zanimivosti, saj sem ugotovil, da na dan porabim vsaj uro za brezskrbno brskanje po internetu.

4. Le pomembni sestanki : Ločite pleve od biserov in se udeležite le pomembnih sestankov, druge pa prepustite podrejenim.

5. Prepustite nadzor : Sodelavcem v tujini sem dopovedal, naj sami rešujejo svoje težave, razen če te niso res velike. Odpravljanje napak zdaj podjetje stane okoli 300 evrov, medtem ko obenem zaslužimo čez 50 tisoč evrov.

6. Izberite pravo orodje: Mnogo uslug na internetu res olajša življenje in prihrani dragoceni čas: od elektronskega bančništva do takojšnjega pošiljanja sporočil prek klepetalnic – uporabite vse dane možnosti!
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.