Magazin
129 ogledov

Cepelin bo letel nad Londonom

V cepelinu z (neizvirnim) imenom Zeppelin NT07 je prostora za dvanajst potnikov
1/5
Žurnal24 main
Od desetega julija naprej bodo Londončani oči upirali v nebo – nad mestom bo zaplul cepelin, zračni orjak, ki je nebu vladal v 20. in 30. letih prejšnjega stoletja.

Nemško podjetje Zeppelin Luftschifftechnik bo po dveh letih načrtovanj namreč začelo organizirati turistične oglede londonskih znamenitosti iz zraka. Poleti se bo šest tednov (do 21. avgusta) mogoče vsak dan petkrat vkrcati na cepelin in gledati prestolnico Otoka z višine dobrih šeststo metrov. Polet se bo začel v Upminstru na vzhodu Londona, nato pa bo cepelin zaplul proti središču mesta. Britanski parlament, Temza, Buckinghamska palača, londonski parki in katedrala St. Paul's je le nekaj znamenitosti, ki jih bo dvanajst potnikov, kolikor jih bo v enajstmetrsko kabino sprejel cepelin, prepoznalo brez težav. Poleti bodo trajali med pol ure (cepelin bo v tem času poletel iz Upminstra do Greenwicha) in eno uro ("prilezel" bo do središča mesta), cena vozovnice pa naj bi bila med 185 in 360 funti. V Nemčiji izdelan cepelin z imenom Zeppelin NT07 bo v Veliko Britanijo prišel šestega julija in najprej ga čakajo štirje dnevi testnih voženj. London pa ni edino mesto, nad katerim bo vozil cepelin. Z zračno ladjo se je mogoče že popeljati nad Bodenseejem na meji med Nemčijo in Avstrijo (enourni polet stane približno 365 evrov), cepelini pa naj bi kmalu vznemirjali tudi prebivalce Tokia, Osake in San Francisca.

S cepelina bo prekrasen pogled na Temzo, obljubljajo organizatorji. © iStockphoto

 
Varnejši od starih
Današji cepelini se veliko varnejši od starih. Dolgi so le 75 metrov (za primerjavo: najdaljši cepelin je meril 245 metrov, letalo airbus A380 pa je dolgo "samo" 73 metrov), nimajo trdnega trupa, v katerem so prosto visele plinske celice, ampak je trup zračni balon z notranjim okvirjem, ki podpira komandno kabino ter motorje. Najpomembnejša razlika pa je, da so novi cepelini napolnjeni z neaktivnim helijem, stari pa so bili z eksplozivnim vodikom.

Prvi je poletel leta 1900
Cepelin je izum nemškega grofa Ferdinanda von Zeppelina, ki je plovilo delno zasnoval po zgodnejših načrtih Davida Schwarza. Zeppelin je idejo za zračno plovilo dobil med opazovanjem balonov, ki so jih med obleganjem Pariza uporabljali v francosko-pruski vojni. Prvi cepelin je poletel 2. junija 1900 nad jezerom Bodensee. Dolg je bil 128 metrov. Devet let pozneje so začeli cepeline uporabljati za komercialne polete in do leta 1914 je nemško zračno združenje naštelo 1500 poletov, 35.000 potnikov in niti ene nesreče. Med prvo svetovno vojno so Nemci cepeline brez večjega uspeha uporabljali za bombardiranje, vojaški porazi Nemčije pa so pozneje zatrli razvoj teh zračnih velikanov.

 

Preberite še:

Polet nad Veliko Britanijo
London - kjer se zaljublja Hugh Grant
Klub tistih, ki so seksali na letalu

Renesansa že traja
Najbolj znan dogodek iz zgodovine cepelinov pa je žalosten – to je katastrofa orjaškega, 245 metrov dolgega cepelina Hindenburg, ki se je zgodila 6. maja 1937. Na tisoče ljudi je gledalo, kako Hindenburg pristaja pri Lakehurstu v New Jerseyju. A cepelin je zagorel in v eksploziji plina in požaru je umrlo 35 od 97 potnikov in članov posadke. Ta nesreča je za zelo dolgo zapečatila usodo cepelinov. Ko so Nemci ob začetku druge svetovne vojne prizemljili še zadnje cepeline, ni vzletel več nobeden, dokler niso leta 1997 izdelali prototipa prvega cepelina iz serije Zeppelin NT. In sodobni cepelini, varčnejši in tišji kot letala, bodo na krov zagotovo zvabili nostalgične romantike. V fotogaleriji pa si poglejte novega cepelina in njegove slavne predhodnike.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.