Sredina stavka delavcev, združenih v sindikat United Auto Workers (UAW), je trajala le nekaj ur,
saj so predstavniki delodajalcev in delojemalcev sklenili kompromisni dogovor o prihodnji zaščiti
delavcev. Čeprav vsebina dokumenta javnosti uradno ni znana, dokler ga ne podpišeta obe strani, so
viri blizu vodilnih povedali, da bo družba v zdravstveno-pokojninski sklad, ki ga vodi sindikat,
plačala dodatnih 10 do 11 milijard dolarjev.
Prav tako so se vodilni v družbi zavezali k ohranjanju delovnih mest in uvedbi dvotirnega
plačnega sistema, ki za nove pogodbene delavce, ki niso del jedra proizvodnje, predvideva polovico
začetne plače, ki jo dobiva delavec v proizvodnji.
Kljub naštetemu pa zagotovila za prihodnost niso tako trdna, kot tista, ki so si jih konec
septembra po nekajdnevni stavki zagotovili delavci v GM, saj jim je vodstvo obljubilo ohranitev
vseh proizvodnjih zmogljivosti za vsaj še naslednjo generacijo modelov, medtem ko Chrysler pristaja
le na proizvodnjo dobo sedanjih modelov. Vseeno pa dogovor med UAW in novim lastnikom Chryslerja,
družbo Cerberus Capital Management LP, dokazuje, da ima slednja s tovarno še veliko načrtov in jo
od nekdanjega Daimler-Chryslerja ni kupila le zato, da bi jo preprodala naprej.
V Detroitu se zdaj porajajo ugibanja, ali bodo na ulice krenili tudi delavci Forda, ki je z
12,6-milijardno izgubo samo v lanskem letu med trojico ameriških proizvajalcev trenutno v najbolj
nezavidljivem položaju. Vprašanje je, ali bo UAW tudi pri Fordu ubral pogajalsko taktiko drugih
dveh velikanov, saj si Ford ne more privoščiti takšnih obljub za prihodnost delavcev. Ker podatki
kažejo, da izkorišča le 79 odstotkov svojih proizvodnih zmogljivosti, namerava tovarna do leta 2012
ukiniti 16 svojih tovarn. Fordu gredo pri pogajanjih z UAW na roko tudi dobri odnosi med prvim
možem družbe
Alanom Mullalyjem in vodjo sindikata
Ronom Gettelfingerjem, ki je kariero začel prav v Modrem ovalu.
5
ogledov
Chrysler dosegel dogovor, sledi Ford?
V Detroitu, kjer bije srce ameriške avtomobilske industrije, se v zadnjem času stavke kar vrstijo. Po delavcih iz General Motorsa so pravico na ulici iskali tudi zaposleni v Chryslerju, kmalu jim utegnejo slediti še pri Fordu.