''Briciole'' [bri-čo-le] je ganljiva torinska zgodba o stiski mladih v času industrijske revolucije v 19. stoletju, kjer je le malo prostora za ljubezen, toplino in podporo, ki jo otroci potrebujejo. Industrijska revolucija je namreč s seboj prinesla hitro urbanizacijo, številne tovarne so bile postavljene v mestih, kot je Torino, in mnogi revni ljudje so se preselili tja v upanju na boljše življenje. Vendar so otroci, ki so živeli v teh novih, preobremenjenih mestnih območjih, pogosto delali v tovarnah, in to v težkih, napornih, celo zdravju škodljivih razmerah, mnogokrat brez ustrezne zaščite in možnosti za izobraževanje ali normalen otroški razvoj. Nemalo jih je bilo prepuščenih samih sebi, brez starševske oskrbe in pogosto so zabredli v hude socialne težave, vključno z alkoholizmom, kriminalom in nasiljem.
Italijanski vzgojitelj in duhovnik don Bosko je prepoznal resnost tega problema in mladim v stiski priskočil na pomoč. Ustanovil je različne zavode in šole, kjer so otroci lahko obiskovali pouk in se učili veščin, ki so jim pomagale, da so imeli boljše možnosti za delo v prihodnosti. Pomagal jim je razvijati etične in moralne vrednote in jim nudil vsestransko podporo, ki je doma niso imeli. Njegov pristop je bil poln ljubezni in skrbi, saj je verjel, da so mladi sposobni za spremembo in da si zaslužijo priložnost za boljše življenje.
Cirkuško predstavo ''Briciole'' v izvedbi cirkusa Fuskabo si lahko ogledate še ta konec tedna, in sicer v soboto, 15. 3., ob 15. ali 18. uri ter v nedeljo, 16. 3., ob 17. uri. Vstopnice so na voljo TUKAJ.

Občinstvo novo predstavo odlično sprejelo
Letošnja predstava, ki temelji na resničnih zgodovinskih dogodkih, je bila za cirkuške ustvarjalce nov, drugačen izziv, ki jih je prisilil, da so stopili iz do zdaj poznanih okvirjev. Prikazati zgodbo, ki se je res odvila v resničnem življenju, prek cirkuških disciplin, brez dialogov oziroma besedila, namreč ni lahka naloga.
"To leto smo morali stopiti v še večje čevlje, ker smo že z lanskoletno predstavo Cirkodejeva piščal naredili velik preskok tako glede igranja, kostumografije in scenografije. Tako je bilo letos nekako pričakovati od nas, da bomo to še nadgradili, presegli. In posledično smo čutili toliko večjo odgovornost do našega občinstva, da ne razočaramo. Kar mi je v veliko veselje, je to, da je po prvih odzivih sodeč občinstvo novo predstavo odlično sprejelo. Veliko sporočil sem dobil, v katerih so ljudje pisali, da jim je tokratna predstava celo bolj všeč kot vse do zdaj in da smo jih res tako z igro kot samimi točkami ganili in v njih vzbudili celo paleto čustev," je po premieri povedal vodja cirkusa in režiser predstave Zef Berišaj. In dodal:
"In zelo lepo je videti, kako naši mladi cirkuški umetniki iz leta v leto rastejo, se razvijajo, tako v igralskih sposobnostih kot v tehnično dovršenosti cirkuških disciplin, ki jih izvajajo. Njihovi zadovoljni izrazi in široki nasmehi ter pozitiven odziv občinstva je nekaj, kar nam daje potrditev, da skupaj razvijamo vizijo našega cirkusa v pravo smer."

Poleg zgodbe letos znova navdušujejo kostumi in maska
Posebnost letošnje predstave je še ta, da umetniki tako na tleh kot na zračnih rekvizitih uporabljajo čevlje, kar sicer ni ustaljena praksa. Ter da so oblečeni v navadna, neraztegljiva oblačila, kar je bil še dodaten izziv.
Tako kot pri lanski cirkuški predstavi, ki je nosila naslov Cirkodejeva piščal, je tudi letos kostume za nastopajoče kreiral in sešil kostumograf Deni Pregelj, za pričeske in ličenje pa je poskrbela vizažistka Anja Blagonja.
"Lanskoletni kostumi so bili v celoti na novo izdelani in sem moral svojo kreativno vizijo upodobiti na način, da kostum artista ni oviral pri izvajanju njegove točke. Letošnji kostumi pa so skoraj v celoti izdelani iz tkanin, ki nimajo raztegljivosti. Eden od izzivov je tako bil, kako takšno oblačilo prilagoditi, da lahko artist doseže gibljivost, ki jo potrebuje. Drugi izziv je pa bil uporaba čevljev, saj jih artisti zračnih veščin običajno nimajo in nastopajo bosi," o procesu ustvarjanja kostumov razkrije Deni Preglej.

'Moji starši me na odru niso prepoznali'
Zanimivost letošnje cirkuške predstave z naslovom ''Briciole'' je nadalje tudi ta, da so se morali vsi nastopajoči na odru preleviti v fante. Na obraze je bilo tako treba pritrditi umetne brke in na glava natakniti lasulje, ki so morale držati vso predstavo, ne glede na vso gibanje.
"Po koncu predstave mi je bil mogoče najljubši komentar 'Moji starši me na odru niso prepoznali', kar v mojem poklicu pomeni, da je moje delo dobro opravljeno," v smehu pove vizažistka.
Sicer pa je ustvarjanje kostumov in načrtovanje ličenja likov dolgotrajen ter mnogokrat zapleten proces, saj je treba imeti v mislih marsikaj. "Pri oblikovanju pričesk in ličenja je pomembno misliti na to, da želimo gledalcu čim jasnejše predstaviti like ter da je kljub pričeski in ličenju obrazna mimika nastopajočih jasno vidna vsem v dvorani – tako tistim v prvi kot tistim v zadnji vrsti. Takšne spremembe sem v letošnji predstavi dosegla z dodajanjem obraznih dlak, kot so ročno izdelani brki, zalizci in lasulje, s staranjem, dodatnim poudarjanjem emocij skozi mimiko obraznih potez ter s spreminjanjem deklic v dečke," pove vizažistka Anja.
In dodaja: "Nadalje pa moraš biti pri takšnih predstavah posebej pozoren še na hitre spremembe likov, ki se zgodijo v zaodrju. Kajti velikokrat umetnik ne igra samo enega, ampak več likov. Sprememba iz enega v drugega pa se zgodi na hitro, med predstavo, kar v zaodrju. Masko in frizuro je tako treba oblikovati na način, da gledalec nemoteno spremlja potek zgodbe, vendar so preobleke tudi dovolj enostavne, da jih artist lahko v zaodrju naredi sam v minuti ali manj."
Če bi si želeli cirkuško predstavo ''Briciole'' ogledati v živo, imate priložnost še ta konec tedna, ko bo ekipa Cirkusa Fuskabo uprizorila še tri ponovitve. Vstopnice lahko rezervirate TUKAJ!