V ljubljanskem Klubu K4 bo zadnji konec tedna v januarju nedvomno tako nepozaben kot naporen za vse
ljubitelje elektronske glasbe. V petek, 30. januarja, bo po večmesečnih prizadevanjih ekipe
Sindikat in Pristopa podzemlje Kersnikove razpalila
PRINCESS SUPERSTAR, DJ-ka, MC-jka, producentka, mash-up mojstrica in vokalistka,
ki si s plemenitim zlitjem elektronike in geto hip-hopa podreja klube, radijske valove in
televizijske zaslone od MTV-ja naprej in nazaj.
V soboto, 31. januarja, pa bo napočil dan D za vse ljubitelje breakbeata, saj bo Ljubljano
končno obiskal
KRAFTY KUTS, nesporno prvi mož breakbeat glasbe, ovenčan s številnimi nagradami za
najboljšega DJ-ja ter vrsto sodelovanj, ki se berejo kot seznam "Kdo je kdo" v svetu sodobne
glasbe.
Princesa hip-hopa in elektronike
Concetta Kirschner a.k.a. Princess Superstar je prva med prvimi v newyorški
rodbini medžanrskih vandalov. Že njeno ime projecira bolestno ambicijo po uspehu, do katerega pride
že s svojim prvencem "Strictly Platinum", ki ji ga pomagata oblikovati člana Jon Spencer Blues
Explosion in Kool & the Gang. Sledita še albuma "CEO", s katerim se milostljiva ustoličijo kot
arhetip sodobne mešanice hip-hopa in elektronike, ter "Last of the 20th Century Composers", komad
"Bad Babysitter" postane njen prvi mednarodni megahit, njen prodor na klubska plesišča pa se zgodi
z ghetto-tech himno "Fuck Me on the Dancefloor". Princesko kot vokalistko nemudoma za sodelovanje
uspešno zasnubijo
Prodigy, Moby, Larry Tee, Felix da Housecat, Junior Sanchez, Arthur Baker, Jacques Lu
Cont in mnogi drugi. Njene uspešnice, kot sta "Licky" in "Perfect Exceeder" premiksajo,
med drugimi tudi
Justice, Switch in
Erol Alkan, njen zadnji dolgometražni podvig "My Machine" pa kritiki označijo za
nič manj kot konceptualno delo novega štetja.
Besedila Princess Superstar so politično oporečna satira, vokalizirana z mešanico
brooklynskega rapa, pornoidno zapeljivega vzdihovanja in rokerskega kričanja, njena glasba pa
pankrtsko mešanje in križanje hip-hopa, elektronike, popa in rocka. V zadnjih letih veliko nastopa
tudi kot DJ-ka. Njeni DJ seti temeljijo na mešanju žanrov in preigravanju znanih viž skozi glasbeni
mashup, podprti pa so tudi s svojevrstnim živim nastopom, saj ima vselej v roki mikrofon, s katerim
MC-ja, poje in spodbuja publiko.
|
|
|
|
Izdelki Krafty Kutsa veljajo za ključne trenutke pri razvoju bigbeat in breakbeat žanra. |
Krafty Kuts , prva faca in veliki ambasador breakbeata, je svojo DJ kariero začel na neverjeten način – brez kakršnihkoli izkušenj se je prijavil na manjše DJ tekmovanje, prvič stopil za gramofone, se uvrstil naravnost v finale in nemudoma vedel, da je to prava izbira zanj. Sredi 80 let se je navdušil nad hiphopom in elektrom, kupoval je plate in se učil skrečanja, ki je, po dveh desetletjih vaje, nepozaben del njegovih DJ-setov. Leta 1996 je podpisal za FSUK (podzaložba Ministry of Sound) ter tam izdal tri izjemno uspešne EP-je in miks. Ti izdelki danes veljajo za ključne trenutke pri razvoju bigbeat in breakbeat žanra.
V tistem času je za založbo Southern Fried Normana Cooka (alias Fatboy Slima) izdal tudi singel "Gimme the Funk", ki so ga pograbili vsi DJ-ji, ki dajo kaj nase, in plošček je postal klubski hit. Ponudbe za remikse so se vsule, do danes pa se seznam glasbenikov, katerih dela je remiksal Krafty, bere kot seznam prvokategornikov – Jurassic 5, Utah Saints, Arthur Baker, Eric B & Rakim, Fatboy Slim, Deekline ...
Leta 1999 je Krafty že tesno sodeloval z založbo Finger Lickin', ki se je prav tedaj prebijala na vrh med breaks inštitucijami, in leta 2002 je tam skupaj z dolgoletnim kolegom A Skillzom izdal hiphopersko navdahnjen album "Tricka Technology". Njegova diskografija je impresivna – dva albuma, gora singlov in remiksov, številne miks kompilacije (tudi Fabric Live in Back to Mine) ter malo morje editov, re-rubov in bootleg remiksov. Večkrat zapored je bil s strani Breakspolla izglasovan za DJ-ja leta, predlani je njegov samostojni prvenec "Freakshow" tam pobral nagrado za najboljši album leta, DJ Magazine pa ga je proglasil za album meseca.