Magazin
60 ogledov

Igrače zna deliti pri štirih

"Vzgajanje otroka tako, da zna deliti igračo, je nujno, saj je to prvi korak k t Žurnal24 main
Otroci in igrače. Različne razvojne faze vplivajo na to, da otrok noče deliti igrač z drugimi.

"V obdobju otroštva so pri igri različne razvojne faze, kar je treba upoštevati, ko otrok igrače ni pripravljen deliti z drugimi," razlaga pedagoginja in psihologinja Darja Justinek. Štiri izrazitejša obdobja socialnega razvoja so:

Od 6 mesecev do 1 leta: opazovanje drugih
Dojenček uživa v družbi drugih otrok, rad jih opazuje, vendar se igra sam. Pomembno je, da otroku pustimo njegov svet in mu omogočamo nemoteno igranje. Prek igre ga lahko navajamo, da izroči igračko, a mu jo takoj vrnemo (igra daj-dam). Tako ne pridobi občutka ogroženosti in izgube.

Od 1 leta do 2 let: vzporedno igranje
Malček se rad igra vzporedno z drugimi otroki, občasno jim posodi igračko, vendar se skupaj še ne zna igrati. Odrasli pazimo, da ne pride do konfliktov pri izbiri igrače. Navajamo ga na delitev igrače tako, da preusmerjamo njegovo pozornost na drugo igračo. Če kljub temu ne popusti in igrače ne želi izročiti, preusmerimo drugega otroka. Mu razložimo, da bo igračo dobil pozneje, ko se bo prvi naveličal igranja z njo.

Od 2 do 3 let: začetek igre z drugimi, prepiri
Otrok je sposoben večjega socialnega stika in se začenja igrati z drugimi. Igrače še ni pripravljen deliti in se med igro rad prepira. Pri uravnavi takega vedenja je pomembna razlaga otroku in zagotovitev: "Če boš posodil igračo, jo boš dobil nazaj." Otrok je v obdobju tretjega leta prepričan, da je središče sveta, zato je potrebne veliko vztrajnosti in prigovarjanja, da deli igračo z drugimi.

Okrog 4. leta: raje se igra z drugimi kot sam
"Do četrtega leta mora že biti utrjeno vedenje, ki zagotavlja odstopanje igrače drugemu," pojasni Justinkova.

Ne zapovedujte jim
Otroka moramo zelo zgodaj začeti učiti, da je treba igrače deliti, in to že pri šestih mesecih z igro daj-dam. Če ga začnemo tega učiti šele pri štirih letih, ko naj bi to znanje že usvojil, bo že prepozno, opozarja Darja Justinek. Zelo pomembno pa je, da ga učimo prek igre, ne na silo z zapovedmi, opozarja. In kaj ukreniti, če otrok tudi po preusmeritvi pozornosti noče deliti igrače? V obdobju okrog tretjega leta je že čas, da smo vztrajnejši. "Povemo mu, da se je z igračo nehal igrati in da jo bomo zdaj posodili drugemu otroku, on pa se lahko igra z drugo. Včasih takemu manevru sledita neznanski hrup in jok, vendar je treba vztrajati. Ko se drugi otrok igrače naveliča, jo vrnemo svojemu malčku," svetuje Justinkova.

Igrače za vse starosti
"Otroku ponudimo igračo, ki je primerna njegovi starosti in razvojni stopnji, pazimo pa, da zanj ni nevarna. Zelo pomembno je tudi, da se starši igrajo z otrokom, da v igri sodelujejo in tako učijo otroka novih besed, spretnosti, vrednot, načina mišljenja. Starši namesto tega otroku kupujejo veliko igrač. Če jih ima otrok preveč, se ne igra z nobeno," opozarja Darja Justinek.
Glede na razvojno stopnjo svetuje:

  • do 6. meseca: gumijaste igrače, ropotuljice, nihajoče igrače. Naj bodo živih barv in odporne na vodo, da jih lahko otrok prime in da v usta.
  • od 6. do 12. meseca: premikajoče igrače, preproste knjige iz blaga ali gume, velike mehke kocke. Otrok zelo uživa tudi, ko ga gugate na stopalu.
  • od 12. do 18. meseca: otrok rad posluša otroške pesmice, rad ima slikanice in igrače, ki se zložijo druga v drugo. Veseli ga barvanje in lepljenje.
  • od 18. meseca do 2. leta: uživa, ko posluša zgodbe in pesmi, gnete figure ter zabija plastične čepke.
  • od 2, 3 let do 5. leta: rad gradi, sestavlja in to podira. Igra je tudi pomoč odraslim pri pospravljanju in pomivanju.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.