Odpuščanje zaposlenih je neprijetna zadeva, ki se je veselijo le sadistično nastrojeni nadrejeni. Ker odpuščanje človeka navadno prizadene, je pomembno, da upoštevate nekaj temeljnih pravil.
Za pogovor izberite primeren čas in kraj
Pogovor naj se vedno odvija v zasebnosti, stran od radovednih ušes drugih sodelavcev – zato preden začnete naštevati razloge, vedno zaprite vrata pisarne. Za odpustitev zaposlenega ne izberite petka, saj mu boste uničili ves konec tedna. Neprijetno novico mu raje povejte na začetku tedna, da se bo lahko do konca tedna že lahko postavil nazaj na noge.
Jasno obrazložite
Pri naštevanju razlogov bodite popolnoma jasni. Če je treba, jih napišite na poseben list papirja in jih nekdanjemu zaposlenemu zelo natančno obrazložite. Razlogov ne zavijajte po nepotrebnem v celofan, saj bo oseba tako kritiko še težje sprejela. Kljub temu pa pazite, da boste vljudni.
Pripravljene informacije
Ker je povsem možno, da bo prišlo do negodovanja in oporekanja, imejte pripravljene natančne informacije v zvezi s slabim opravljanjem dela. To so lahko zamujanje, neprimerno vedenje, neopravljene naloge in morebitno izmikanje delu.
Ne opravičujte se
Z opravičevanjem in solzavimi očmi morda olajšate položaj sebi, zagotovo pa s tem ne pomagate svojemu nekdanjemu zaposlenemu. Dovolj je, da stvari poveste jasno in vljudno.
Priporočilo
Nekdanjemu zaposlenemu ne obljubljajte priporočil pri iskanju nove službe, če tega ne mislite resno oziroma če niste v položaju, ki omogoča pisanje priporočil.
Podpora
Če mislite, da se bo nekdanji zaposleni odzval zelo slabo, imejte pri roki kolega, ki bo vskočil takoj, ko končate razlago. V takšnih primerih pomaga pogovor, ki pa zagotovo ne more priti z vaše strani.
Pogovor naj se vedno odvija v zasebnosti, stran od radovednih ušes drugih sodelavcev – zato preden začnete naštevati razloge, vedno zaprite vrata pisarne. Za odpustitev zaposlenega ne izberite petka, saj mu boste uničili ves konec tedna. Neprijetno novico mu raje povejte na začetku tedna, da se bo lahko do konca tedna že lahko postavil nazaj na noge.
Jasno obrazložite
Pri naštevanju razlogov bodite popolnoma jasni. Če je treba, jih napišite na poseben list papirja in jih nekdanjemu zaposlenemu zelo natančno obrazložite. Razlogov ne zavijajte po nepotrebnem v celofan, saj bo oseba tako kritiko še težje sprejela. Kljub temu pa pazite, da boste vljudni.
Pripravljene informacije
Ker je povsem možno, da bo prišlo do negodovanja in oporekanja, imejte pripravljene natančne informacije v zvezi s slabim opravljanjem dela. To so lahko zamujanje, neprimerno vedenje, neopravljene naloge in morebitno izmikanje delu.
Preberite še: |
|
Z opravičevanjem in solzavimi očmi morda olajšate položaj sebi, zagotovo pa s tem ne pomagate svojemu nekdanjemu zaposlenemu. Dovolj je, da stvari poveste jasno in vljudno.
Priporočilo
Nekdanjemu zaposlenemu ne obljubljajte priporočil pri iskanju nove službe, če tega ne mislite resno oziroma če niste v položaju, ki omogoča pisanje priporočil.
Podpora
Če mislite, da se bo nekdanji zaposleni odzval zelo slabo, imejte pri roki kolega, ki bo vskočil takoj, ko končate razlago. V takšnih primerih pomaga pogovor, ki pa zagotovo ne more priti z vaše strani.