Magazin
26 ogledov

Kako se ujeti z novim kolektivom?

Čas za kosilo posvetite novim sodelavcem, čeprav vas mika, da bi se takrat dobil Žurnal24 main
Začenjate novo službo in najbolj vas skrbi, kako se boste ujeli z novimi sodelavci in šefom. Preberite nekaj nasvetov in ne pozabite nasmeha na obrazu!
Prvi dan v novi službi
Napočil je čas za prvi dan v novi službi. Nanj se dobro pripravite, saj veste, da je prvi vtis nadvse pomemben. Izberite obleko, v kateri se počutite odlično, in pazite, da je sveža. Pojejte zajtrk (odpovejte se makovim štručkam!) in si umijte zobe. Ne glede na prevoz, ki ga boste uporabili, se nujno prikažite v službi točno ali predčasno. Zamujanje na prvi dan ne pride v poštev!

Vaš delovni dan se bo začel že, ko se boste odpravili od doma. Ker še ne poznate novih obrazov, si nikar ne privoščite, da bi na poti v službo kateremu od nestrpnih ali počasnih voznikov mahali, trobili ali počeli kaj podobnega. Samo pomislite, da je lahko kdo od njih prav vaš šef, sodelavec ali prihodnja stranka.

Nasmeh na obraz
Ko končno prispete na delovno mesto, globoko vdihnite in si namestite nasmeh na obraz. Glavo držite pokonci in vzpostavljajte kontakt z očmi. Bodite prijazni z vsemi, ki vam prekrižajo pot, ne glede na to, ali gre za vašega nadrejenega ali čistilko. Predstavite se tistim, ki jih srečate, in brez sramu postavljajte vprašanja. Ljudje na splošno radi pomagajo, poleg tega pa se počutijo pomembne, če boste poiskali njihovo pomoč. V nasprotnem primeru lahko izpadete kot snob, ki misli, da vse ve. Sodelavci si bodo to zapomnili in vam tudi v prihodnje ne bodo hoteli pomagati.

Nič ni narobe, če ste s seboj prinesli znanje in navade iz svoje prejšnje službe, vendar pa jih ne izpostavljajte preveč. Najprej se navadite na nov delovni ritem, ki je že vzpostavljen, spreminjate ga lahko (pa še to previdno) šele po več mesecih. Če boste namreč razlagali, da to pa ni tako, kot ste počeli v prejšnjem podjetju, si bodo sodelavci mislili, da bi bilo morda bolje, da se vrnete, od koder ste prišli.

Vzemite si čas za spoznavanje sodelavcev in njihovih interesov. © iStockphoto

 
Še nekaj nasvetov
Čas, v katerem se privajate na nov kolektiv in novo okolje, variira od človeka do človeka. Medtem ko se boste v eni službi takoj vklopili, boste v drugi potrebovali pol leta. Nekateri ljudje pa so takšni, da se takoj prilagodijo na vsakršno okolje. Ostanite zvesti sebi in se trudite po najboljših močeh. Zagotovo bo v kolektivu vedno nekdo, ki vam ne bo všeč ali pa vi ne boste njemu, vendar se s tem ne obremenjujte. Poskusite upoštevati še naslednje nasvete:
– Raje vprašajte večkrat kot nobenkrat. Bolje, da delo takoj opravite dobro, kot da bi ga morali popravljati.
– Veliko se smejte in bodite prijazni. Vzemite si čas za spoznavanje sodelavcev in njihovih interesov.
– Čas za kosilo posvetite novim sodelavcem, čeprav vas mika, da bi se takrat dobili s starimi.
– Odkrijte, kdo je poklican za to, da vam nalaga delo, in kdo bi se rad le znebil svojega in našel novo žrtev. To lahko traja, vendar se ne pustite pregovoriti v vsakršno delo, ki vam ga pravzaprav ni treba opraviti. Nekateri pač samo čakajo na nove sodelavce, ki bodo z veseljem privolili v vse.
– Bodite pozorni na govorice, vendar jih sami ne širite, saj ne veste, kdo je komu zaveznik. Ne privoščite si slovesa opravljivca, saj vam nihče več ne bo zaupal.
 

Preberite si še:

Kako lahko varčevanje pomaga pri karieri?
Naj bo vaš življenjepis viden na spletu
Kako dokončati delo?

– Ne pritožujte se nad nadrejenim, nad sodelavci ali prejšnjo službo.
– V službo še naprej prihajajte točno, ko pa se bo vaš delovni dan iztekel, ne hitite še isto minuto ven iz pisarne.
– Prostovoljno se javite za kakšno delo, s katerim veste, da se lahko izkažete.
– Ohranjajte pozitiven odnos in odprt um. Bodite veseli, da se je vaše življenje spremenilo, in naredite vse, da se bo spremenilo na bolje.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.