Ključni izhodišči letošnjega 14. mednarodnega festivala, ki bo med 11. in 26. septembrom potekal po številnih ljubljanskih prizoriščih, sta politika in gledališče. Prav slednji sta tudi osrednji temi odmevne predstave o Titu, ki jo je po tekstu Slobodana Šnajderja režiral Dean Damjanovski. Predstava po besedah hrvaškega režiserja in strokovnega sodelavca pri predstavi Branka Brezovca, ne predstavlja rekonstrukcije Titovega življenja, saj o njem kljub vsem knjigam in filmom, ki obstajajo, v bistvu ni veliko znanega.
Predstava je lahko čudna ali ironična, težko jo je opredeliti, ob vsaki uprizoritvi jo je občinstvo razumelo drugače, je povedal Brezovec. Direktor festivala Ex Ponto in predsednik Kulturnega društva B-51, ki festival organizira, Damir Domitrović Kos, je dejal, da slovensko premiero spremlja prav posebno vznemirjenje ob pričakovanju, kako se bo nanjo odzvalo slovensko občinstvo.
Predstava Tito - izbrani diagrami hrepenenja je premiero doživela 31. marca v makedonski Bitoli, kjer so jo uprizorili kljub temu, da je bila dva dni pred tem prepovedana.
Bogata ponudba festivala
Festival bo po ustaljeni navadi poleg uvodne predstave v rednem programu ponudil še dve
premierni koprodukciji - Umazal sem si posteljo s svojimi sanjami v režiji Rodriga Garcie ter
Življenje v senci bananovca latvijskega režiserja Cezarisa Graužinisa ter krstno uprizoritev
Saint-Exuperyjevega Malega princa v režiji Diega de Bree. Tu bodo še predstave Katalog heroja,
SCLAVI/Emigrantova pesem, Vrniti pošiljatelju - Pisma iz šotorov, ČRNAdežela in Helverjeva noč.
Na spremljevalnem sporedu bodo še predstava Tito & Naser ali kako sem se naučil ljubiti
socializem v režiji Ahmeda al Atarja, premiera predstave Uroša Potočnika in Sabine Schwenner Moja
mala revolucija, odprli pa bodo tudi razstavo Nemanje Cvijanovića z naslovom Repetitio est mater
studiorum.