Magazin > Lepota & telo
6 ogledov

10 najbolj nezdravih navad

Sladkor naj pride na vrsto izjemoma. Žurnal24 main
Malo je tistih, ki si ne želijo čim bolj zdravi dočakati visoke starosti. A še manj je tistih, ki so na popolnoma pravi oziroma zdravi poti do cilja.

Slabih navad, s katerimi izzivamo zdravstveno usodo, nam torej ne manjka. Preverite, koliko slabih navad s spiska najbolj nezdravih prakticirate tudi vi, in se poskusite otresti teh in vseh drugih, ki vam načenjajo zdravje.

Nezdravo prehranjevanje. Pridiganja o tem, kaj, kdaj in kako jesti, ste najbrž že siti. A vseeno se poskušajte v čim večji meri izogibati (pre)sladkim in mastnim obrokom. Bolezni srca in ožilja, ki so velikokrat posledica nezdravega prehranjevanja, so v zahodnih državah med glavnimi "ubijalci".

Kajenje. Tudi pridiganje o škodljivosti kajenja poslušate že dolgo. Zato le v opomin: strokovnjaki opozarjajo, da že samo po eni cigareti krvni pritisk naraste, cirkulacija v nogah in rokah pa je zmanjšana.

Gledanje televizije. Le malo stvari nas uspe tako dolgo držati nepremične kot televizija. Škoda je še večja zaradi nezdravih prigrizkov, ki se jim med gledanjem televizije mnogi težko uprejo. Ugasnite jo in vsaj del časa, ki bi ga preždeli pred televizorjem, raje namenite gibanju.

Stres. Stres odpira vrata najrazličnejšim boleznim. Pri ljudeh, ki so nenehno pod stresom, se izloča več adrenalina, kar naj bi počasi izčrpavalo organizem in slabilo imunski sistem.

Alkohol. Kozarec vina na dan naj bi bil celo koristen, sicer pa je pitje alkohola odličen način, da poslabšate stanje svojega telesa in duha.

Vožnja avtomobila. Statistika pravi, da imate več možnosti, da boste dočakali visoko starost, če boste manjkrat za volanom. Prometne nesreče so v starostni skupini do 35 let najpogostejši vzrok smrti. Se vozite neprivezani, se med vožnjo zabavate z mobilnikom in ne spoštujete prometnih predpisov? Pamet v roke.

Seks brez zaščite. Spolno prenosljive bolezni so lahko usodne – aids je le en dokaz. Seks s kondomom naj bo pravilo, ki ga lahko kršite le v resni zvezi, pravijo zdravniki.

Miselna neaktivnost. Ne berete? Ne rešujete križank? Najraje ne dajete dela svojim možganom? Tveganje za nekatere bolezni, na primer Alzheimerjevo bolezen, bo zato v starosti večje.

Ignoriranje zdravnika. Redni obiski zdravnika (tudi zobozdravnika, ginekologa in seveda specialistov, ki jih zahteva vaše zdravstveno stanje) so nujni. Ne odlašajte predolgo.

Premalo spanja. Koliko spanca potrebujemo, je odvisno od posameznika. A premalo spanja strokovnjaki povezujejo z vrsto bolezni, med katerimi naj bi bila tudi sladkorna bolezen in nekatere vrste raka. Če ste zjutraj utrujeni in nesprespani, poskusite spati več.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.