Magazin > Lepota & telo
86 ogledov

5 super zdravih živil

Limona Žurnal24 main
Veste, katera živila spadajo med tista super zdrava, ki v sebi nosijo moč višanja odpornosti, krepitve kosti, preprečevanja razvoja rakavih celic, reguliranja spanja in nižanja holesterola?

1. Limone

Zgolj ena limona vsebuje več kot 100 odstotkov našega dnevnega vnosa vitamina C, kar nam lahko pomaga povišati t.i. dobri holesterol HDL in okrepiti naše kosti. Flavonoidi, prisotni v limonah, zavirajo rast rakavih celic in pri tem delujejo tudi protivnetno.

Namig: v zeleni čaj dodajte rezino limone, saj je ena izmed študij pokazala, da citrusi povišajo telesno zmogljivost absorbcije antioksidantov v čaju za okoli 80 odstotkov. 

2. Brokoli

Porcija brokolija vsebuje več kot 100 odstotkov zahtevanega dnevnega vnosa vitamina K in skoraj 200 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa vitamina C – dveh izmed najbolj esencialnih gradnikov kosti med hranilnimi snovi. Brokoli ob tem vsebuje tudi številne sestavine, ki pomagajo pri višanju odpornosti in preprečujejo razvoj rakavih celic.

Namig: ohranite 90 odstotkov brokolijevega vitamina C s tem, ko ga položite v mikrovalovno pečico. S kuhanjem se namreč ohrani zgolj 66 odstotkov te super zdrave vrste zelenjave.

3. Temna čokolada

Samo nekaj koščkov temne čokolade na dan pomaga znižati krvni tlak pri sicer zdravih posameznikih. Kakav v prahu je bogat s flavonoidi, antioksidanti, ki nižajo slab holesterol LDL in višajo nivoje dobrega holesterola HDL.

Namig: tablica temne čokolade vsebuje 53,5 miligramov flavonoidov, tablica mlečne čokolade pa manj kot 14.

4. Orehi

Orehi vsebujejo omega 3 maščobe, ki pomagajo nižati holesterol, izboljšujejo razpoloženje in so uspešne v boju z rakom, ob tem pa celo varujejo pred sončnimi opeklinami.

Namig: nekaj jih pojejte za sladico. Antioksidant melatonin, ki ga orehi med drugim vsebujejo, pomaga pri regulaciji spanja.

5. Losos

Losos je pomemben vir omega 3 maščob, ki zavirajo tveganje za srčne bolezni, raka in depresijo, obenem pa pomaga tudi varovati telo pred pojavom Alzheimerjeve bolezni in izgubo spomina. Nutritionistka Elizabeth Somer med koristne učinke uživanja lososa šteje tudi pomoč pri artritisu in zmanjšanje tveganja za srčne bolezni.

Namig: raje izberite divjega, namesto vzgojenega na ribji farmi, saj slednji lahko vsebuje 16 krat več toksičnih snovi kot naj bi jih v sebi imel divji losos.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.