Enotni in dražji zavojčki
V Veliki Britaniji zdravstvene organizacije razmišljajo, da bi se cigarete
prodajale le še v dražjih zavojih, v katerih bi bilo dvajset cigaret. Poleg tega na škatlici ne bi
smelo biti logotipov, saj bi jih namesto njih "krasila" opozorila o škodljivosti kajenja.
Odvzem glamuroznosti
Namen takšnega početja je seveda zmanjševanje števila kadilcev. Če bi vse cigarete
naredili enake, bi kajenju odvzeli del glamuroznosti, ki se ga vztrajno drži. Tako bi bilo kajenje
nedvomno manj zanimivo tudi za mlade.
Najbolj ogroženi mladi
Veliko strožja naj bi bila tudi prepoved oglaševanja in javne prodaje cigaret.
Ključni razlog za tako strogo politiko naj bi bili podatki, da vsako leto začne kaditi več kot
dvesto tisoč mladih Britancev, ki še niso dopolnili 16 let. To je tudi najbolj tvegana skupina
kadilcev, saj se tako mladim kadilcem v primerjavi s skupino, ki je začela kaditi v svojih
dvajsetih in tridesetih,
možnost poznejšega razvoja pljučnega raka poveča za trikrat
.
Preberite še: |
Prelisičite Alzheimerjevo bolezen |
Prav mladi naj bi bili najbolj dovzetni za oglaševanje tobačne industrije. Vsesplošno opozarjanje na tobačne izdelke naj bi obstoječe kadilce prepričevalo k nadaljnjemu kajenju, mlade nekadilce pa k temu, da začnejo. Britansko ministrstvo za zdravje je tako zaskrbljeno, ker cigarete v Veliki Britaniji na leto ubijejo desetkrat več ljudi kot nesreče na cestah.
Vse je odvisno od javnega mnenja
Ministrica za javno zdravje Dawn Primarolo je povedala: "Poglavitni namen je, da z ukinitvijo mikavnosti mlade odvrnemo od kajenja . Če ukinemo svetle barve zavojčkov, oglaševanje in podražimo ceno paketa, ki bi vseboval dvajset cigaret, in s tem rešimo življenja, potem je to prava odločitev. Pred tem pa seveda želimo slišati še mnenje javnosti."