Magazin > Lepota & telo
2702 ogledov

Kakšno sadje redi bolj?

Suhe brusnice so sladke in (zato) okusne. (Foto: Shutterstock) Žurnal24 main
Suho ali sveže sadje? Suho sadje zdrži dlje in ohrani večino vitaminov in antioksidantov, vendar je obenem bolj kalorično.

Vsak zdrav način prehranjevanja mora vsebovati tudi veliko sadja, pa naj bo to sveže ali sušeno. Toda pozor! Suhemu sadju so velikokrat zaradi boljšega okusa in ohranjanja lepega videza dodani konzervansi in sladkorji, zaradi česar ima sadje več kalorij in spremenjeno prehrambno vrednost. Pomisliti morate tudi na to, da sveže sadje vsebuje več vode in je zato težje – v sto gramih svežih marelic je zato sadja bistveno manj kot v sušeni različici. Sušeno sadje je zato idealno za hitro malico v napornih dnevih in pri športnih dejavnostih, ki zahtevajo veliko energije. Premislite, kaj vaše telo potrebuje, in izberite pametno!

Nesladkanih brusnic ne bi jedel nihče
Med najbolj sladkanim suhim sadjem so brusnice, ki jih je zaradi trpkega okusa kar težko jesti nesladkane. Sveže imajo glikemični indeks 45 (srednji), sušenim pa se zaradi sladkorja dvigne na najvišjo raven. Sto gramov svežih brusnic ima samo 15 kalorij, enaka količina sušenih (nesladkanih) pa že 60.

Marelice so vedno zdrave
Nežveplane so najbolj naravne, prepoznate pa jih po temnejši barvi. Indeks svežih marelic je nizek, 30, sušenih pa le 10 več, zato niso med hujšimi pregrehami. Po kalorični vrednosti ima 100 gramov suhih marelic 235 kalorij, sveže pa le 45. So odličen prigrizek, ko vas napade lakota, saj vsebujejo veliko vlaknin, ki vas nasitijo.

Sladke in kalorične suhe fige
Fige so že sveže zelo sladek sadež z glikemičnim indeksom 35, kar je že srednje visoko, indeks posušenih pa je še za 5 večji. Zaradi sladkorjev je tudi njihova kalorična vrednost precej visoka: 100 gramov svežih fig jih ima 70, enaka količina suhih pa kar 255. Podobno velja za suhe slive, ki imajo skoraj enake vrednosti kot fige, 100 gramov posušenih pa ima 293 kalorij.

Mango v dieti prepovedan
Sploh ni pomembno, ali je svež ali sušen, saj ima že svež zelo visok glikemični indeks (50) in 77 kalorij. Svežega si kljub temu občasno lahko privoščite, če res ne morete brez njegovega slastnega poletnega okusa, če želite izgubiti kak kilogram, pa se sušenega raje izogibajte, saj ga hitro pogrizljate preveč. Suh ima 295 kalorij na 100 gramov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.