Magazin > Lepota & telo
157 ogledov

Katero sol izbrati?

sol Shutterstock
Evaporirano, kameno ali morsko? Takšno z dodanim jodom ali brez? Zbrali smo nekaj prednosti in slabosti različnih jedilnih soli, katero boste uporabljali, pa se odločite sami.

Evaporirana sol

Evaporirana sol vsebuje veliko natrijevega klorida, ki je zdravju škodljiv, a vsebuje jod, ki je pomemben za zdravo delovanje ščitnice. Sol med drugim uničuje bakterije in mikrobe, ki povzročajo razkroj živalskih organizmov, zaradi česar jo uporabljajo tudi pri konzerviranju.

Kamena sol

Podobno kot evaporirana kamena sol vsebuje jod. Je veliko intenzivnejšega okusa, tako da pri prvi uporabi malo pazite. Najbolj znana jedilna kamena sol, ki jo lahko dobite na slovenskem tržišču, je himalajska sol. Je ročno izkopana in vsebuje pomemben mineral – železo.

Morska sol

Morska sol je edina sol, ki ni obvezno jodirana, zato lahko vsebuje zelo malo joda. Predlagamo, da pred nakupom preverite proizvajalca in etiketo. Velik problem pri morski soli je tudi, da je morje vedno bolj onesnaženo, z njim pa tudi sol.

Poleg opisanih soli si lahko privoščite indijsko, korejsko, havajsko ali angleško sol.  

  • Indijska sol je črne barve in ima zelo močan okus po žveplu.
  • Korejska sol je pražena sol, ki absorbira minerale iz bambusa in blata.
  • Havajska sol je rožnato-rjave barve in bogata z železovim oksidom.
  • Angleška sol se uporablja kot oksidant in umetno gnojilo.

Hrano vedno dosolite?

Ljudje potrebujemo najmanj 0,2 grama soli na dan, priporočena količina pa je od 3 do 5 gramov na dan. Raziskave so pokazale, da Slovenci zaužijemo preveč soli, za kar okoli 155 odstotkov več, kot je potrebno. Pretiran vnos soli lahko vodi do težav z zdravjem, kot so visok krvni tlak, srčna kap, poškodbe ledvic in zadrževanje tekočin v telesu.  

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.