Magazin > Lepota & telo
50 ogledov

Pretiran trening telesu škodi

tek Profimedias
Zakaj s športom ni dobro pretiravati.

Približuje se poletje in z njim sezona diet. Mnogi se spomladi lotijo tudi strogega fitnes programa, kar pa za telo ni nujno najboljše. Vsaj tako trdijo strokovnjaki, na katere se je obrnila spletna stran Stylebook.

5 razlogov

1. Škodi lepoti
" Telo med potenje izgublja veliko cinka, ki ga sicer potrebuje za tvorbo antioksidantov,“ razlaga novinar, ki poroča o zdravstvenih temah, Sven David Mülle r, ki tudi podarja, da ekstremno ukvarjanje s športom slabo vpliva na presnovo. To pomeni: med pretiranim športanjem izgubljamo veliko antioksidantskih encimov, ki telo ščitijo pred prostimi radikali. Škoda je hitro vidna. "Rezultat so spremembe na koži, na primer nečistoče, pride pa lahko tudi do izpadanja las,“ trdi Müller.

2. Povzroča bolezen
Redna vadba sicer res krepi imunski sistem, pretiran fizični napor pa telesu škodi, saj je telo pod nenehnim stresom, kar imunski sistem slabi. Telo je zato manj odporno na bakterije in viruse. Če se svojemu fitnes režimu kljub temu ne nameravate odpovedati, poskrbite za zadostno količino spanca in zdravo prehrano, svetuje fitnes trenerka Micha Ostergaard .

3. Povzroča nervozo
Simpatično živčevje je del avtonomnega živčnega sistema, ki vpliva na mišice, žile, različne žleze in tudi na koncentracijo. "Vrhunski športniki so navajeni, da je njihovo simpatično živčevje obremenjeno. To jim namreč omogoča premagovanje intenzivnih naporov," pojasnjuje dr. med. Gunter Frenzel , ortopedski kirurg in travmatolog iz Berlina. Pri navadnih smrtnikih pa lahko pride do preobremenjenosti živčnega sistema.

4. Povzroča bolečino
Bolečine v mišicah so lahko zelo boleče, saj gre za rane na mišičevju. Te bolečine ponavadi trajajo nekaj dni. Hujše, kot so bolečine, bolj pomembno je, da telo nekaj časa ne obremenjujemo. Če se prehitro vržemo v športne aktivnosti, se namreč poveča nevarnost poškodb.

5. Pretiran trening slabo vpliva na kondicijo

Ste ponavadi z lahkoto pretekli 10 kilometrov, sedaj pa vam to že nekajkrat ni več uspelo? Če se vam je to že zgodilo, pomeni, da ste s treningom pretiravali. Dr. Frenzel pravi: " Tudi avtomobil, ki ni narejen za visoke hitrosti, se bo, če boste z njim ves čas divjali, prehitro obrabil. Podobno je s telesom.“ Športni zdravniki zato priporočajo zmerno vadbo. Obremenitev naj bo včasih večja, drugič manjša.

Kakšen je pravilen trening?

To je odvisno od posameznika – od njegove starosti, kondicije in telesne konstitucije. Obstaja pa nekaj pravil:

  • Za začetnike je dovolj že polurni trening dva- do trikrat na teden. Telesno bolje pripravljeni športniki lahko trenirajo tudi do štirikrat na teden po najmanj eno uro.

  • Če si želite bolj intenzivnega treninga, se držite načela: najprej povečajte pogostost, nato trajanje treninga, čisto na koncu pa intenzivnost. Nikoli vsega naenkrat.

  • Tudi če imate velike ambicije, je zelo pomembno, da v svoj fitnes program vnesete odmore. Nasvet: enemu dnevu intenzivnega treninga naj sledi 24 ur počitka. Če je bil trening zelo izčrpavajoč, počivajte 48 ur.

Več vsebin s področja lepote, nege in stila tudi na forumih med.over.net.

Komentarjev 1