Magazin > Lepota & telo
236 ogledov

Trener svetuje, kako začeti teči

tek Profimedias
Ne jutri, če želite v poletje vstopiti fit, začnite teči že danes. Napotke, kako začeti, so nam zaupali tisti, ki si brez teka življenja ne znajo predstavljati.

Seveda je ta šport – pravzaprav bi mu lahko rekli tudi vrsta sprostitve – upravičeno tako priljubljen, čeprav smo ga številni, ko smo gulili šolske klopi, naravnost sovražili. Toda stvari se na srečo spreminjajo in mi z njimi. Že tečete? Še ne? Zakaj ne bi svojih prvih tekaških korakov naredili prav to pomlad?

Najtežji je prvi korak iz stanovanja

Za tek ne potrebujete kupa drage opreme, dolgih ur učenja zahtevnih tehnik ali telovadnice s posebnimi napravami. Dovolj so par udobnih superg, trenirka in volja. Toda ravno zadnje prepogosto rado zmanjka. Čeprav ste dan prej ali zjutraj še trdno odločeni, da še ta dan raziščete tekaške poti blizu svojega doma, se ob kupu obveznosti v službi in doma železna volja hitro omehča. Povrne vam jo lahko preprosta zvijača: če se vam zdi nepredstavljivo, da bi se ravno takrat, ko ste se doma udobno namestili, odpravili na tek ter se zasopihani in prepoteni vlekli po trimstezi, o tem raje sploh ne razmišljajte. Namesto tega si recite, da se boste samo sprehodili na svežem zraku. Ko ste enkrat zunaj, je najtežji del namreč za vami! Od hoje do teka vas loči le (malo poskočnejši) korak.

Podplatom naj bo udobno

Torej, odločili ste se, da boste začeli teči ali pa ste to že storili. Čas je, da poskrbite za svoja stopala in se odločite za nakup najpomembnejšega (pravzaprav edinega nujnega) kosa tekaške opreme: obutve. "Preden boste našli prave copate, boste najbrž obuli in sezuli kar nekaj parov. Na srečo pa vam lahko pri odločitvi pomagajo strokovnjaki," pravi tekaški in osebni trener Iztok Hodnik, ki je pred leti v teku zastopal tudi državne barve. "Predvsem se to svetovanje nanaša na položaj vašega stopala ob stiku s podlago v smislu zvračanja navznoter (pronacija) ali navzven (supinacija)," pojasnjuje Hodnik. Ljudje se namreč razlikujemo po tem, na kateri del stopala se pri teku opiramo, in temu je treba prilagoditi tudi tekaški copat. Če še ne veste, kako se obnaša stopalo, vam bodo tudi to pomagali odkriti strokovnjaki za tekaško obutev.

Bolečina je alarm!

Našli ste ustrezen par tekaških copat, že nekaj tednov pridno trenirate in ravno ste prišli do točke, ko tek počasi postaja užitek, a vas nenadoma zaboli v kolenu, gležnju ali stopalu. Stisniti zobe in vztrajati z vadbo, da ne bi izgubili pridobljene kondicije, je v tem primeru napačna odločitev! "Bolečina je znak preobremenitve ali poškodbe. Po navadi se pojavi naslednji dan, pri resnejših poškodbah pa takoj. Seveda se moramo takrat ustaviti," opozarja trener. Nikar ne vztrajajte z vadbo za vsako ceno. Pomislite: če telesu ne boste dali časa, da pozdravi poškodbe, se bodo lahko te vlekle še zelo dolgo ali se razvile v resnejše težave in kaj hitro se lahko zgodi, da boste naslednji pomladni mesec preležali na kavču.

Vztrajajte vsaj do prvih sprememb

Začeti teči ni tako težko, kot je nato vztrajati z redno vadbo. Težko je, a ni nemogoče. Pri tem vas namreč ovirajo predvsem napake, med katerimi je verjetno največja preobremenitev ob začetnem zagonu, nato pa odnehanje, razlaga Hodnik. Ne merite previsoko in začnite postopoma. Prvi rezultati vadbe se po sogovornikovih izkušnjah po navadi pojavijo po dveh, treh tednih in se najprej pokažejo tako, da ob enaki količini teka končno ne boste tako močno zadihani. "Prav tako se ob pravilni prehrani že po nekaj tednih pozna izguba teže," dobro novico izpostavlja Hodnik. "Pomembno je, da vztrajamo, in po nekaj mesecih lahko pričakujemo konkretno preoblikovanje telesa ter izboljšanje splošne kondicije," poudarja izkušeni tekač. Vztrajajte!

Počasi od 1 do 100

Počasen tek je zelo preprosto gibanje, zato zanj večinoma ne potrebujemo posebnega ogrevanja. Če ste začetnik, lahko začnete s hitrejšo hojo in po nekaj minutah začnete teči. Če boste tekli hitreje (sprint), se morate prej temeljito ogreti s počasnim tekom, raztezanjem in skippingom, grabljenjem in tekom s poudarjenim odrivom.

Naj vas motivira uspeh

"Prav vsi imamo v določenem obdobju težave z motivacijo. Pomembno je, da si zadamo kratkoročen in dolgoročen cilj tako v smislu preoblikovanja telesa kot izboljšanje rezultata pri teku. Izpolnjevanje teh ciljev nam da motivacijo za nadaljevanje," tekačem začetnikom svetuje tekaški in osebni trener.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.