Magazin > Lepota & telo
1 ogledov

Zajtrk na zatožni klopi?

Zjutraj jejte, a naj bo zajtrk zdrav. (Foto: Shutterstock) Žurnal24 main
O pomembnosti zajtrka je napisanega ogromno. A zdaj je ugled zajtrka nekoliko pod vprašajem. Nemški znanstveniki pravijo, da zaradi obilnega zajtrka kasneje čez dan ne pojemo nič manj.

Če želite shujšati, se najbolj najejte zjutraj. Obilen zajtrk vas bo nasitil za dolge ure in zato boste lahko zdržali z manj obilnima kosilom in večerjo. To sta le dva stavka, ki ste ju najbrž prebrali velikokrat. A nemški strokovnjaki zdaj pravijo, da je trditev, da zaradi obilnega zajtrka čez dan zaužijemo manj kalorij, le mit. Raziskava, objavljena v Nutrition Journal, je namreč namignila, da pri kosilu in večerji zaradi bogatega zajtrka ne pojemo nič manj.

Pišite dnevnik prehranjevanja
Ekipa strokovnjakov z münchenske univerze je dva tedna spremljala prehranjevalne navade skoraj 400 oseb. Sodelujoči v raziskavi so morali skrbno zapisovati kaj, koliko in kdaj so pojedli ter se redno tehtati. Med njimi so bili takšni, ki so redno obilno zajtrkovali, drugi so imeli le skromen zajtrk, tretji pa zajtrkovali sploh niso. Ko so strokovnjaki dnevnike prehranjevanja analizirali, so ugotovili, da so osebe, katerih zajtrk je bil za okoli 400 kalorij bogatejši kot zajtrk "skromnih zajtrkovalcev", v celem dnevu zaužile okoli 400 kalorij več. Čez dan so torej pojedli toliko več, kot je bil njihov "kalorijski presežek" pri zajtrku. Volker Schusdziarra, eden od vodilnih raziskovalcev, je pojasnil: "Rezultati kažejo, da ljudje ne glede na to, koliko in kaj so zajtrkovali, pri kosilu in večerji pojedo enako."

Vseeno zajtrkujte!
Zajtrku pa zaradi Nemcev vseeno ne bo odklenkalo. Tiskovna predstavnica Britanskega društva dietetikov je izsledke Nemcev komentirala takole: "V preteklosti je bilo dokazano, da imajo ljudje, ki zajtrkujejo, bolj uravnoteženo prehrano kot tisti, ki ne zajtrkujejo, ter so manj verjetno pretežki, uspešneje izgubijo morebitno odvečno težo in so manj izpostavljeni določenim boleznim. Preskakovanje zajtrka lahko vodi v uživanje nezdravih prigrizkov kasneje dopoldan in ni nujno, da boste nadoknadili hranila, ki ste jih zgrešili zjutraj." Zato vsekakor zdravo zajtrkujte, z zdravimi in ne preobilnimi obroki pa nadaljujte do večera.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.