Magazin > Lepota & telo
75 ogledov

"Želela bi si, da bi bilo naše delo bolj cenjeno"

Maja Štamol
1/7
Jernej Prelac in Simon Pintar
Maja Štamol je postala ambasadorka blagovne znamke Izdelek slovenske obrti.

Blagovna znamka Izdelek slovenske obrti označuje kakovostne tekstilne izdelke, ki so v celoti izdelani v Sloveniji, sekcija tekstilcev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) pa jo je registrirala z namenom, da bodo potrošniki lažje razlikovali tekstilne izdelke slovenskih oblikovalcev od tekstilnih izdelkov z Bližnjega vzhoda in Kitajske.

"Z novo blagovno znamko Izdelek slovenske obrti želijo slovenski tekstilci dolgoročno graditi prepoznavnost slovenskih tekstilnih izdelkov in informirati potrošnike o prednostih nakupa slovenskega tekstila. Maja Štamol je sinonim za kakovostne in vrhunske slovenske tekstilne izdelke, zato smo jo tudi izbrali za ambasadorko naše blagovne znamke. Verjamemo, da bomo tudi z Majino pomočjo v vlogi ambasadorke znamke uspeli zaščititi slovensko tekstilno obrt," je na dogodku pojasnila Adrijana Poljanšek, sekretarka sekcije tekstilcev pri OZS. 

Pošteno plačilo za pošteno delo

V intervjuju za hrvaški Stylers ste izjavili, da poskušate ostati na visokem nivoju. Kako vam to uspeva, še zlasti sedaj, v času recesije, ko so nizkocenovne znamke vse večja konkurenca?
Z izjavo nisem imela v mislih dragih oblačil, temveč visok nivo kvalitete kreacij, materialov, izdelave in storitve nasploh. Nizkocenovna ponudba je ogromna, vendar se sama nikoli ne primerjam z njimi, saj gre za popolnoma drug nivo. Naročnik, ki se odloči za naročilo kreacije v našem ateljeju, spoštuje ročno delo, inovativnost, kreativnost in unikatnost izdelka in ve, da cena ne more biti niti primerljiva s tisto, ki jo dosegajo oblačila, ki jo z rokami izdelajo šivilje, ki niso pošteno plačane za svoje delo, in so mnogokrat izdelana iz zelo vprašljivih materialov.

Ste ambasadorka blagovne znamke Izdelek slovenske obrti. Kako pomembno je po vašem mnenju opozarjanje kupcev, da gre za izdelke domače obrti? Kaj to prinaša potrošniku?
Z blagovno znamko Izdelek slovenske obrti moramo domači rokodelci s skupnimi močmi ozavestiti in izobraziti kupca, kaj pomeni to, da je bil izdelek izdelan  v Sloveniji. Mi moramo svoje sodelavce pošteno plačati, saj pošteno delajo! Razumem, da so ljudje v hudih stiskah in našega dela ne morejo plačati, saj je bolj pomembno, da lahko plačajo položnice in kupijo hrano. To pa ne more biti razlog, da mi ne bi pošteno obračunali svojega dela.

S kakšnimi težavami se soočajo slovenski oblikovalci oziroma modna industrija?
Sama bi si želela, da bi bilo naše delo bolj cenjeno, saj slovenski oblikovalci še vedno ustvarjamo čudovite mojstrovine, ki jih ne moremo realno finančno ovrednotiti, zato večina od svojega dela ne more živeti. Svoje prihodke višamo še z delom stilistov na televizijah ali za razne časopisne hiš ter s predavanji. Meni zaenkrat uspeva iz meseca v mesec pokriti svoje stroške, kar je včasih lažje, včasih težje.

Želela bi si več povezovanja in več sodelovanja, izmenjave izkušenj, korektnosti … Žal mi je, da je sistem dovolil, da so propadla vsa naša tekstilna podjetja, v katerih je bilo ogromno znanja in izkušenj.

Na kaj ste pri oblikovanju najbolj pozorni?
Držim se mota, da je treba biti do naročnika. Sama vsako stranko sprejmem osebno in ji osebno svetujem. Poslušam njene želje, svetujem po svojih najboljših močeh, saj želim, da iz našega ateljeja odide zadovoljna. Le takšna stranka se bo vrnila. Delam na dolgi rok in ne za trenutni zaslužek, saj imam pred seboj še veliko let ustvarjanja. Pri kreiranju oblačil uživam, zato bom to delo opravljala, dokler bom lahko.

Kaj bo rdeča nit vaše naslednje kolekcije?
Aktualna kolekcija je odsev ulic svetovnih velemest. Črno-beli materiali, z dodatkom zelenega umetnega krzna. Silhueta včasih poudari linijo, drugič jo sproščeno zakrije.
Za naslednje poletje pa pripravljam zgodba o usodi cveta: Flower destiny. Izdelana bo iz pretežno črnih tkanin, z dodatkom pudrasto roza barve, pliseja in avtorsko kolekcijo nakita iz plastike.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.