Magazin
41 ogledov

Moje letalske pravice

Če potnik ne more na letalo, ker je letalska družba opravila preveliko število r Žurnal24 main
Letalska družba izplača do 600 evrov, če je let odpovedan.

Zamude in odpovedi letov niso tako pogoste; se pa postavlja vprašanje, ali letalski prevoznik, ko se zgodijo, potnikom predstavi njihove pravice in jih upošteva? Katere pravice pripadajo potniku, je zapisano v nadaljevanju.

Nadomestilo do 1.220 evrov. Potnik, čigar prtljaga se izgubi, poškoduje ali pa prispe z zamudo, je lahko upravičen do nadomestila v višini 1.220 evrov. V vseh primerih mora potnik pri letalski družbi vložiti zahtevek (v sedmih dneh za poškodovano prtljago, oziroma v 21, če je prispela z zamudo).

Čakajoč na letalo
O zamudi govorimo, ko let, dolg 1.500 kilometrov ali manj, zamuja najmanj dve uri. Pri poletih, daljših od 3.500 kilometrov, za zamudo velja čakanje, daljše od štirih ur; v vseh primerih potniku pripadajo hrana, osvežilni napitki ter dostop do telefona in faksa ali elektronske pošte. Če je zamuda daljša od pet ur, potnik poleg omenjenega lahko zahteva tudi povračilo stroškov za letalsko karto (če zaradi zamude ne bo letel) ter let nazaj do kraja, v katerem je začel potovanje. Če se odloči, da po pot nadaljeval in je to možno šele naslednji dan, mora letalec potniku zagotoviti brezplačno namestitev v hotelu ter prevoz z letališča in do njega. Naj dodamo, da je potnik, če let zamuja tri ure ali več, lahko upravičen do nadomestila v višini od 250 do 600 evrov.

Odpoved leta
Potnik je upravičen do nadomestila od 250 do 600 evrov, če je bil let odpovedan manj kot 14 dni pred odhodom, do najvišje odškodnine so upravičeni le tisti, ki bi leteli 3.500 kilometrov ali več. Za lete znotraj EU znaša najvišja odškodnina 400 evrov. Izplačilo odškodnine pa se lahko zniža za 50 odstotkov, če letalec ponudi alternativne možnosti. Potniku odškodnina ne pripada, če je bil let odpovedan več kot dva tedna pred odhodom ali če je mogoče pot spremeniti tako, da je odhod še vedno ob približno istem času, kot je bil predviden prvotni let oziroma če letalska družba dokaže, da je vzrok za odpoved višja sila.

75 odstotkov vrednosti vozovnice mora letalska družba povrniti potniku, ki ga prestavi v nižji razred od rezerviranega pri letu, daljšem od 3.500 kilometrov.

Ko so pravice kršene
Če letalski prevoznik krši potnikove pravice, se mora ta pritožiti. Najprej to stori pri letalskem prevozniku. Če mu ta ne odgovori oziroma z odgovorom potnik ni zadovoljen, se lahko pritoži pri pristojnem nacionalnem organu (lahko pa tudi kar na pristojno sodišče z uporabo postopka v sporih majhne vrednosti, če vrednost zahtevka ne presega dva tisoč evrov). Pritožbo poda na obrazcu, ki je dosegljiv na http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/icelandic-volcanic-cloud/docs/standard-complaint-form-package-travel_sl.pdf; tega nato posreduje na ministrstvo za promet.

Črna lista letalcev
Ker nekateri letalski prevozniki pri opravljanju svojih storitev ne dosegajo najosnovnejše varnostne ravni, jim je Evropska komisija prepovedala opravljanje letov v zračnem prostoru EU. Seznam črnih letalcev v slovenskem jeziku je objavljen na http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_sl.htm, zato pri letih zunaj EU še pred potovanjem preverite, ali je letalski prevoznik varen.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.