Magazin
26 ogledov

Morda delate na bojišču?

Boste zmago potegnili na svojo stran? Žurnal24 main
Vedno več časa preživite v službi, v družbi grebatorskih sodelavcev in nesposobnega šefa? Je vaša pisarna postala bojno polje? Rešite položaj s pomočjo sledečih napotkov.
Nasprotna stran: SODELAVEC/-KA
Nesoglasja med sodelavci so vse prej kot redkost. Dejstvo je, da v interakciji s sodelavci preživite več časa kot s komerkoli drugim. Navsezadnje je že človekova narava takšna, da se kaj kmalu lahko zgodi, da vas pri sodelavcu kaj zmoti, vas razjezi, morda užali ali pa imata različno mnenje. Če vsemu navedenemu dodate še tekmovanje za napredovanje in šefovo naklonjenost, pa je "medsodelavski" konflikt zagotovljen.

Zmagovalna poteza
Rešitev je v proaktivnosti, torej v vnaprejšnjem in premišljenem ravnanju. S sodelavcem ali sodelavko se sestanita in se pogovorita o težavi v vaši ali njegovi (njeni) pisarni. Bodite vnaprej pripravljeni, saj boste le tako obdržali mirne živce in dosegli konstruktivni pogovor. Predmet vajinega pogovora naj bo razpravljanje o možnostih vajinega sodelovanja in timskega dela ter odstranjevanje morebitnih ovir za takšno delovanje.

Sovražnik: ŠEF ali ŠEFICA
Če ste v konfliktu s šefom oziroma šefico, to nikdar ne prinese nič dobrega. Konflikt v širšem smislu zajema različna mnenja o določeni zadevi ali temi, različne poglede na politiko podjetja in strategije vodenja, pa tudi prav konkretne prepire z vodilnim. Dejstvo je, da obstaja meja med tem, da se postavite zase in za svoje pravice, in tem, da vas odpustijo; in včasih je zelo tanka. Presoditi morate, kdaj je čas za goreče zagovarjanje svojih prepričanj in kdaj je boljše, če ste tiho in si pač mislite svoje.

Na sestanek se dobro pripravite in pretehtajte argumente za in proti. © iStockPhoto

 
Strategija za zmago
Dober šef  vas bo pozval k odprtemu pogovoru o vaših predlogih in morebitnih skrbeh ter pomislekih. Vendar pa morate k njemu pristopiti na pravi način. Vselej se vnaprej dogovorite za sestanek z vašim nadrejenim, prav tako pa se nanj tudi dobro pripravite. Osredotočite se na to, kako ste zaskrbljeni glede produktivnosti in vzdušja v podjetju. Vaš glavni cilj pa naj bo izboljšanje takšnega položaja. Pazite le, da ne boste zašli v prekomerno tarnanje in javkanje.

Nasprotnik: STRANKA
Če imate vsak dan opraviti s strankami in posredniki, morate imeti jeklene živce in visok prag tolerantnosti, če ne, se kaj hitro lahko znajdete v bitki za obstoj. Ne glede na to, ali so naduti, morda nevestni in nesposobni ali pa preveč trmasti, da bi vas poslušali, se morate z njimi soočiti in z njimi delati. Zagotovo ste že slišali, da ima stranka vedno prav.

Zmagi naproti
Pristopiti k šefu s svojimi predlogi in pomisleki je v primerjavi s pristopom k stranki, ki vam "daje delo", mala malica. Zato bodite, preden pristopite k stranki, stoodstotno prepričani, da težave nikakor ne morete ignorirati ali pa je rešiti sami pri sebi.

 

Preberite še:


"Zadnji udarci"
Vi sami si določate meje. Če vas stvar tako razjeda, da vam to povzroča dodaten stres, je za vas in vaše zdravje vsekakor boljše, da spregovorite. Če se težava pojavi pri skupnem projektu s sodelavcem, je nujno, da ga čim prej rešita, saj drugače skupaj ne bosta mogla delati. Če delate v okolju, kjer se z vsemi štirimi upirajo novostim in spremembam, in kjer vaši predlogi, pomisleki in skrbi ne najdejo pravega mesta, pa je morda čas, da začnete razmišljati o novi zaposlitvi.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.