Na vsa ta vprašanja bodo poskušali odgovoriti na nizozemski univerzi, kjer so naredili restavracijo
prihodnosti. Wagneningenska univerza upa, da bo lahko odgovorila na nekatera zahtevnejša vprašanja
jedcev, ki bodo razkrila njihove prehranjevalne navade.
Rene Koster iz centra za inovativne potrošniške študije pravi, da bodo z
restavracijo poskušali odkriti, kaj je tisto, kar najbolj vpliva na ljudi: barve, okus ali osebje.
V restavraciji, ki so jo naredili prav za raziskovanje prehranjevalnih navad, bodo tako postopno
uvedli nekatere novosti, ki bodo iskale odgovore na zastavljena vprašanja.
"Restavracija se bo torej igrala z različnimi možnostmi. Enkrat bodo na sporedu barve, drugič
bo glavno vlogo igral okus," je prepričan Koster, ki pa poudarja, da spremembe ne smejo biti
prevelike, saj ljudje hitre in velike spremembe zavračajo.
Prehranjevalne navade bodo opazovali prek kamer, zato so restavracijo poimenovali kar Big
Brother. Eksperimentirali bodo tako z vonji in okusi kot tudi s pohištvom, barvami in pakiranjem
hrane. Je enako, če vzamete navaden sendvič na pladnju ali tistega, ki je zapakiran v folijo?
Koster je prepričan, da bodo že majhne spremembe v restavraciji vplivale na prehranjevalne
navade ljudi. Nov raziskovalni center bo tako stal skoraj tri milijone evrov, nastal pa je v
sodelovanju s francoskim podjetjem Sodexo.
25
ogledov
Restavracija Big Brother za raziskave
Boste jedli več zelenjave, če boste obkroženi z rastlinami? Vas bo neprijazno osebje odvrnilo od prehranjevanja v restavraciji? Vas bo rožnata, svetlejša barva spodbudila, da boste jedli hitreje?